Tl 1000 Streetfighter

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Hallå!!

I år blir det V-twin:)

Ska snart börja bygget av en tl 1000s. Skulle behöva lite tips och råd om hur den ska se ut. Jag har kommit fram till att ramen kommer att lackas svart lika så fälgar. Vet ej vad jag ska ha för lampa fram men kom med tips.

Har lagt en tråd på Stylingforumet om magspoiler på tl 1000 vet bara inte vart den finns att köpa. Lägger upp bilden här oxå. Kan vara någon som inte vet vad en Tl 1000s är för något.

:tummenupp

Ingen av dom på bild som är min. Men lika som bär.
Magspoiler jag söker är på vänstra bilden.
 

Bifogat

  • album_pic.jpg
    album_pic.jpg
    48.9 KB · Visningar: 179
  • P1000204small.JPG
    P1000204small.JPG
    116.6 KB · Visningar: 262

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Så här ska du göra. Fast skulle velat ha en supertrapp på varje sida. men har inte tid att ps mer nu. Undertray kan du köpa på s-racing. www.s-racing.se tror jag.
Lycka till
MVH


edit: Stog ju faktiskt S-racing på bilden såg jag nu. så det är excakt den
 

Bifogat

  • P1000204small.JPG
    P1000204small.JPG
    138.1 KB · Visningar: 387
Last edited:

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Så här ska du göra. Fast skulle velat ha en supertrapp på varje sida. men har inte tid att ps mer nu. Undertray kan du köpa på s-racing. www.s-racing.se tror jag.
Lycka till
MVH


edit: Stog ju faktiskt S-racing på bilden såg jag nu. så det är excakt den


Hittar inte på den. hittar bara en som inte går lika långt bak

Eller kan det vara den här?
 

Bifogat

  • album_pic.jpg
    album_pic.jpg
    56.1 KB · Visningar: 95
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Så här ska du göra. Fast skulle velat ha en supertrapp på varje sida. men har inte tid att ps mer nu. Undertray kan du köpa på s-racing. www.s-racing.se tror jag.
Lycka till
MVH


edit: Stog ju faktiskt S-racing på bilden såg jag nu. så det är excakt den


Den såg riktigt rå ut med svart ram o allt! :yoparty
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Tror det kommer bli något åt det hållet:) största problemet är nog framlyktan :confused: Tycker dom tyska döskallemaskerna är såååååååå fula.
kan va rätt ballt på en hoj på en mässa eller nått men skulle aldrig i livet montera på nått sånt.

Har funderat på den här
 

Bifogat

  • 8390285086.jpg
    8390285086.jpg
    14 KB · Visningar: 1,384
Last edited:

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Hittar inte på den. hittar bara en som inte går lika långt bak

Eller kan det vara den här?


Ring och hör med dem!

dom är bra att ha o göra med.

Själv gillar jag små framlampor. gärna 2 ungefär som på bilden jag rigga. svårt att se kianske. Gillar när gaffelrören syns. www.louis.de har många snygga varianter. Att köpa 2 små runda och sen lacka dem mattsvart skulle kunna va nått
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Ring och hör med dem!

dom är bra att ha o göra med.

Själv gillar jag små framlampor. gärna 2 ungefär som på bilden jag rigga. svårt att se kianske. Gillar när gaffelrören syns. www.louis.de har många snygga varianter. Att köpa 2 små runda och sen lacka dem mattsvart skulle kunna va nått

Ja det kan vara nice med små. Nackdelen är bara ljuset under mörkerkörning.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Så här ska du göra. Fast skulle velat ha en supertrapp på varje sida. men har inte tid att ps mer nu. Undertray kan du köpa på s-racing. www.s-racing.se tror jag.
Lycka till
MVH


edit: Stog ju faktiskt S-racing på bilden såg jag nu. så det är excakt den

sicken mad max hoj :yoparty
 

Crash Dummie

Bunkers Mc Örebro
Gick med
15 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
Tl 1000
Hallå!!

I år blir det V-twin:)

Ska snart börja bygget av en tl 1000s. Skulle behöva lite tips och råd om hur den ska se ut. Jag har kommit fram till att ramen kommer att lackas svart lika så fälgar. Vet ej vad jag ska ha för lampa fram men kom med tips.

Har lagt en tråd på Stylingforumet om magspoiler på tl 1000 vet bara inte vart den finns att köpa. Lägger upp bilden här oxå. Kan vara någon som inte vet vad en Tl 1000s är för något.

:tummenupp

Ingen av dom på bild som är min. Men lika som bär.
Magspoiler jag söker är på vänstra bilden.


Öh.. Hojen du lagt upp till höger är min hoj. Den ser inte riktigt ut så längre, det sitter en Belly Pan på den som är snarlik den du letar efter. Jag hittade min i Danmark, firman heter SB Fiberdesign har jag för mej. Lika som bär skriver du, lägg upp en bild på din hoj så man får se hur den ser ut.. Eller ska dom bli lika som bär? :va
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Öh.. Hojen du lagt upp till höger är min hoj. Den ser inte riktigt ut så längre, det sitter en Belly Pan på den som är snarlik den du letar efter. Jag hittade min i Danmark, firman heter SB Fiberdesign har jag för mej. Lika som bär skriver du, lägg upp en bild på din hoj så man får se hur den ser ut.. Eller ska dom bli lika som bär? :va


Jag menar att den ser ut som den vänstra hojen pg att den är nästintill orginal!
Kan ej lägga upp bild än har ej hämtat den än men ska nog göra det ihelgen.
La upp en bild på din eftersom jag tyckte den va snygg. Nej dom ska inte bli lika som bär kommer nogg inte bli lika alls. Din va bara ett förslag på hur det kan se ut. Den lockar fram många ider.:tummenupp
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tja. Hörde ryckte om att vi blivit hojsvågrar... jag som trodde att jag skulle bli relativt ensam om en TL1000S i falun i sommar... hehehe Ska bli kul och se hur den blir. Jag tänker lägga mina pengar på lite PCIII o dyl den här sässongen, så får man se om det blir något bygge nästa vinter...:tummenupp
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Tja. Hörde ryckte om att vi blivit hojsvågrar... jag som trodde att jag skulle bli relativt ensam om en TL1000S i falun i sommar... hehehe Ska bli kul och se hur den blir. Jag tänker lägga mina pengar på lite PCIII o dyl den här sässongen, så får man se om det blir något bygge nästa vinter...:tummenupp

ha skoj:tummenupp ! En jäkla massa jobb som väntar innan det blir åka. Fråga är bara hur tarv jag är och hur mycket tid jag tänker lägga ner denna vår. Kanske väntar till i Vinter med pullverlacken. :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
www.tlzone.net

:tummenupp
Här finns det folk som gör lite delar som du bara "måste" ( :hihi ) ha till din fighter :)


Bla den låga humpen, den som Robban i teltråden har. Mag spoilters finns det väll en och en annan som har. Vilken som passar beror ju litep åvilkne "lampa" som du väljer. En TLS är ju rätt mjuk i formerna och en kantig kan bli fel, men har du ett kantigt lamp arrangeman, så kan det å andra sidan bli fett men en kantig mag-spolier (ta en titt på SV1000 mag-spolilern)

Hur som helst, Tlzone regerar för en TL ägare :)

:hej
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Då va man tl 1000 ägare!

Japp då är hojen i garaget:) det blev en röd. Tänkte jag skulle bryta lite i den svarta trenden.
Tänkte det skulle börjas skruvaas lite snart.

Men undrar hur jag ska göra med styrkronan. Ska jag borra eller slänga ut 3000:- på en ny.?

kan väl inte vara så svårt att borra 2 små hål i den krona som sitter orginal.?

(bilder kommer)
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Japp då är hojen i garaget:) det blev en röd. Tänkte jag skulle bryta lite i den svarta trenden.
Tänkte det skulle börjas skruvaas lite snart.

Men undrar hur jag ska göra med styrkronan. Ska jag borra eller slänga ut 3000:- på en ny.?

kan väl inte vara så svårt att borra 2 små hål i den krona som sitter orginal.?

(bilder kommer)

Du hör maturligtvis med slowdog här på forumet..

Mycket bra kvalitet och finish på hans grejor.,.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Japp då är hojen i garaget:) det blev en röd. Tänkte jag skulle bryta lite i den svarta trenden.
Tänkte det skulle börjas skruvaas lite snart.

Men undrar hur jag ska göra med styrkronan. Ska jag borra eller slänga ut 3000:- på en ny.?

kan väl inte vara så svårt att borra 2 små hål i den krona som sitter orginal.?

(bilder kommer)


Borra hål är enkelt, förstärka är svårare. :)

Det finns lite trådar hur folk förstärkt, men kommer inte ihåg hur nöjda de varit med det.
 

Twin-Sprätt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
TL1000s (streetfighter)
Så här ska du göra. Fast skulle velat ha en supertrapp på varje sida. men har inte tid att ps mer nu. Undertray kan du köpa på s-racing. www.s-racing.se tror jag.
Lycka till
MVH


edit: Stog ju faktiskt S-racing på bilden såg jag nu. så det är excakt den



Tjoho!! Det är ju min gamla hoj till höger :tummenupp Hade jag haft den kvar hade det svarta alternativet helt klart varit värt å tänka på. Grymt snyggt :yoparty
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Borra hål är enkelt, förstärka är svårare. :)

Det finns lite trådar hur folk förstärkt, men kommer inte ihåg hur nöjda de varit med det.

Har precis förstärkt min krona, tog bara 10mm alubit, slipade till en bra passform (la ner bitarna i "gjuthålen" på undersidan) och gick till en alusvetsare som svetsade fast bitarna, blev jävligt bra! Kommer garanterat att hålla:) Tänk på att använda svart bult till styrhöjjarna, dom håller betydligt bättre än vanliga blanka:tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top