Tl 1000 S/r

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tjena gubbar :D

jag har en fråga till er som har eller har haft TL1000S el. TL1000R

vad ni betalat i försäkring för er hoj ?

skriv modell, årsmodell och gärna ålder på er själva o i vilket FB ni tecknat hojen.

sedan undrar jag vilken skillnad på hojarna det är i HK/KW ? o om det skiljer i årsmodellerna ?

sedan har jag hört att twins ska vara så törstiga.. stämmer det ? o hur mycket drar den ? stad/landsväg/motorväg

wonderwizard skrev:

skriv modell, årsmodell och gärna ålder på er själva o i vilket FB ni tecknat hojen.

sedan undrar jag vilken skillnad på hojarna det är i HK/KW ? o om det skiljer i årsmodellerna ?

sedan har jag hört att twins ska vara så törstiga.. stämmer det ? o hur mycket drar den ? stad/landsväg/motorväg
Min twin dricker då inte mkt..
Men äter bakhjul gör den & TL:en är säkerligen värre..

Min VTR drack ca 1 liter /mil vid "aktiv" körning.
Vet inte hur andra större twinnar har det med bränslekostnader.

Det är manligare med twin , då pröjsar man med glädje. :tungan

Henke skrev:
Min VTR drack ca 1 liter /mil vid "aktiv" körning.
Vet inte hur andra större twinnar har det med bränslekostnader.

Det är manligare med twin , då pröjsar man med glädje. :tungan

vad pröjsade du i försäkring då ?

sedan undrar jag en sak till... är det mer att "göra" på en twin ?
med service intervaller o annan "omvårdnad" än vad det är med en rad4 ?

Tätare service intervaller har jag hört många säga.. Men min ska servas vart 1000:de mil.. Tycker jag inte är så tätt precis :va

wonderwizard skrev:

Har en R 00:a, kostar mig 14700 hos TH, Zon 1, 31 år, lappen sedan -90.

Standardeffekter:
TLS - 125 hk
TLR - 135 hk

TLR - Inga skillnader på de årsmodeller som finns i Sverige förutom grafik. 03:orna har uppdaterad ECU och guldeloxerad framgaffel men i Sverige togs det aldrig in några nyare än -00

TLS - 97:orna hade annan ECU än de nyare, de ska ge några extra hästar. 97:orna ska det dessutom vara en del garantiåtgärder gjorda på, kolla vid eventuellt köp.

Min drar allt mellan halvlitern och litern beroende på körning, ligger normalt på 0,7 - 0,8.

Kolla in TL-tråden! :)

Mmm, bara för att spamma lite så håller jag med J-Bone... :lol

I övrigt så servar man en japs Twin var 600ade mil precis som "alla" rad 4or, (förutom Yamaha som har 100 milaservice nuförtiden)

Jag betala(de) ca 1000kr per månad, IF (2003 då...),

det låter som att en TLS/TLR eller en VTR skulle kosta nästan lika mycket som en R6:a i försäkring för mig... jaja.. 8 dagar kvar tills stålarna rullar in :D

så jag har ju lite betänketid ännu :D

Om man vill meka lite själv så finns det fler krashade R6or att köpa delar från än den ultra ovanliga TLRen och den relativt ovanliga VTR (de krashas inte så ofta...).

Många krashade == finns alltid delar på skroten att köpa... :hihi

Värt att tänka på. :)

Henke skrev:
Wonderwizard, vi kanske skall ta oss en tur ner till Tyskland?

låter som en bra idé, MEN... då måste vi ju börja leta med en gång...

dessutom... e det inte en jävla kö på SBP nu ? så man inte får den inreggad lagom till.. :tomten

Någon som kan låna oss en större pickup eller nått som klarar att lasta 2 hojar ? :tummenupp

kajlyl skrev:
Se om ni hittar en skrotad hoj typ R6 som går att rädda åt mig också :hej

kollade precis mobile.de .... fy fan säger jag... tar ju lika mycket för en smälld R6:a / R1:a i tyskland som en duglig här hemma...

eller så letar/söker jag på helt fel sätt....

en VTR 40.000:- o den e SMÄLLD.... men snälla nån.. frakt hem + delar + lack + inreggning = svindyr ... kan man ju lika gärna köpa svensksåld hoj.

o TLS / TLR ska jag inte ens ta upp... usch

nä Henke, det blir nog att hitta hoj här hemma. för dig kanske det inte spelar ngn roll om kåpor finns ? eller ? om inget annat kan jag kanske följa med som smakråd :tummenupp

tycker också priserna är höga, har letat en del innan!! ...vart fan ska man åka om man vill köpa billigt idag? Staterna? :va

kajlyl skrev:
tycker också priserna är höga, har letat en del innan!! ...vart fan ska man åka om man vill köpa billigt idag? Staterna? :va

om det ska löna sig måste man ju ta en hel kontainer med hojar ..

så det e ju inte ett alternativ, men jag har hört (vet ingen som gjort det ännu) att ta hem från Holland skall vara billigare numera än vad det e från tyskland.

wonderwizard skrev:
om det ska löna sig måste man ju ta en hel kontainer med hojar ..

så det e ju inte ett alternativ, men jag har hört (vet ingen som gjort det ännu) att ta hem från Holland skall vara billigare numera än vad det e från tyskland.
Känner en importör som tar hem ifrån Tyskland & ibland från Holland..
Ta kontakt med honom..
www.importakuten.nu

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back