Tl 1000 r

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Hej funderar på att sälja min fazer 1000 o köpa en Tl1000r.Är det nå speciella saker man ska kolla på?Har hört nått om prob.med motorn eller nått men det kanske var S modellen som hade dom?
säg inte att jag ska söka för jag har försökt o sidan kan inte visas....
Mvh Anders

Kuben skrev:
2162022 Hej funderar på att sälja min fazer 1000 o köpa en Tl1000r.Är det nå speciella saker man ska kolla på?Har hört nått om prob.med motorn eller nått men det kanske var S modellen som hade dom?
säg inte att jag ska söka för jag har försökt o sidan kan inte visas....
Mvh Anders

Sök och du ska finna :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=1387

Även kallad TL-Tråden :)

Jag tror att det bara var S-modellen samt den första årsmodellen av TLR (1997 tror jag) som hade lite problem med kopplingen. Detta var dock en barnsjukdom som åtgärdades för senare årsmodeller.

Jag har en 99:a och har aldrig upplevt något strul med kopplingen.

Här har du för övrigt en länk med recensioner från folk som kört en TLR:
http://www.epinions.com/auto-Motorcycles-Suzuki_SuzukiSportt-TL1000R

.

Last edited:
TLR kom 98 och är inte behäftad med några barnsjukdommar.

98-03 (USA sålde till 03, såldes bara till och med 00 i Sverige) är i princip samma hoj med undantag av färgsättning.
03or har andra dämpare fram och andra (fram)bromsok, men jag har förmig att det bara är färgen som skiljer...

Det är hydralisk koppling och är man inte van vid det kan man tycka den är lite on/off. Det tillsammans med den lite On/Off:iga insprutnignen gör TLRen lite, hmmm, jobbig att hantera när det går riktigt långsamt/låga varv. Men skit i det. det är ju inte därför man kör sporthoj :hihi

TLS 97 har sämre oljekanaler, eller vad det nu var och det var något med elektroniken som ändrades till 98an. Men allt detta var fixat till 98ans TLS och därmed också till TLRen.

Allmänt skick som vanligt vid köp. Provkör.
Och, TL = Ticks Loudly... :lol
Det ÄR normalt med motorslammer, men det gäller att vara uppmärksam mot "o-normalt" slammer. Vilken kanske kan vara ltie svårt då en TL har mer motorslammer än den typiska rad4an.

Se till att få orginaldämparna med, eller dB-killers. En TL mullrar oftast mer än vad SvenskBilprovning tycker är fint...

Se också till att få nerskrivet vad som är gjort med hojen. Av någon anledning så tycker TL ägare oftast om att blinga till hojarna... :hihi

Lycka till
:hej

Last edited:
PutteLiten skrev:
2162433 TLR kom 98 och är inte behäftad med några barnsjukdommar.

98-03 (USA sålde till 03, såldes bara till och med 00 i Sverige) är i princip samma hoj med undantag av färgsättning.
03or har andra dämpare fram och andra (fram)bromsok, men jag har förmig att det bara är färgen som skiljer...

Det är hydralisk koppling och är man inte van vid det kan man tycka den är lite on/off. Det tillsammans med den lite On/Off:iga insprutnignen gör TLRen lite, hmmm, jobbig att hantera när det går riktigt långsamt/låga varv. Men skit i det. det är ju inte därför man kör sporthoj :hihi

TLS 97 har sämre oljekanaler, eller vad det nu var och det var något med elektroniken som ändrades till 98an. Men allt detta var fixat till 98ans TLS och därmed också till TLRen.

Allmänt skick som vanligt vid köp. Provkör.
Och, TL = Ticks Loudly... :lol
Det ÄR normalt med motorslammer, men det gäller att vara uppmärksam mot "o-normalt" slammer. Vilken kanske kan vara ltie svårt då en TL har mer motorslammer än den typiska rad4an.

Se till att få orginaldämparna med, eller dB-killers. En TL mullrar oftast mer än vad SvenskBilprovning tycker är fint...

Se också till att få nerskrivet vad som är gjort med hojen. Av någon anledning så tycker TL ägare oftast om att blinga till hojarna... :hihi

Lycka till
:hej
Ja det lutar nog åt en Tlr om man nu lyckas få fazern såld.Finns ju 2 st Tlr på blocket men nästan lika långt åt bägge hållen.En i boden o en i kristianstad.
Har egentligen inte varit så mycket för twinnar men hörde en bekants Tlr o blev såld på ljudet.. :hihi

Kuben skrev:
2166458
Har egentligen inte varit så mycket för twinnar men hörde en bekants Tlr o blev såld på ljudet.. :hihi

När du kört den kommer du att bli såld på vridet också. :tummenupp

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back