TL 1000 R, Gaspådraget släpper

niklas74

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Anderstorp
Hoj
Suzuki tl 1000 r
HEJ!

Jag har ett problem men min Suzuki TL 1000 R, som jag hoppas att någon kan hjälpa mig att identifiera:
Vid fullt gaspådrag och vid ca. 7000 varv per minut "dör motorn (gaspådraget släpper helt och hojen börjar motorbromsa. Om man växlar upp så funkar det igen till nästa gång)". Detta fel kom först någon enstaka gång, men sist jag körde som uppstod det oftare och oftare - till slut varje gång...

Hojen är av årsmodell 1999, har kolfiberdämpare, men i övrigt original...

Tack på förhand!
/Niklas
 
Har du skruvat nåt med cykeln nyligen?
Har du Power Commander?

Nån möjlihet att låna en?
 
Hej igen...

Hojen har gått ca. 3300 mil, servad enligt boken.

Senaste service gjordes strax innan jag köpte hojen för en dryg månad sedan. Jag har inte skruvat med den mer än att jag har monterat skyltbelysning och bytt lite blinkers inför besiktningen...

På era svar om TPS, spjällhus kan jag bara svara: jag vet inte...

Någon powercommander har jag inte...

Tack för svaren! Jag ska kolla lite - återkom gärna med fler synpunkter på vad som kan vara felet...

MVH
Niklas
 
Varvtalsstoppet:D Låter lite skumt att den bara uppför sig så runt 7ooo varv
Har haft liknande fel några gånger,dock inte vid 7000Varv/min


1a gången så var det fel på vakumet..bara att koppla om.
2a gången gick den bara på 1 cylle pga att jag glömt koppla i den......(gick skit=
3e gången var det bränsleslangen som vilt sig lite:=)
4e gången så vet jag inte,men det gick över efter att jag tog bort locket på luftburken:ÖD
5gången var det tippsensorn som hade lossnat från sitt fäste.

Kolla slangar,stift och kablar..spruta fuktdrivande i dödarknapen och på kontakter.

Är den ostrypt? (kan ju finnas iaf 1 ostrypt TLR kvar i sverige:=)
 
Last edited:
Felet avhjälpt!!!

Jag skriver in vad felet var ifall någon är intresserad eller skulle få samma problem:

Det var så enkelt som att sensorn som känner av om stödet är uppe eller nere hade glidit lite neråt, så att den inte trycktes i botten då stödet fälls upp... Förmodligen blev det någon vibration i hojen vid 7000 varv som gjorde att sensorn trodde att stödet var nerfällt...

Tack för era tips och idéer!

Mvh
Niklas
 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top