Tjyvvdävlar...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Men va fan, om inte nyckeln passar så ÄR NI I FEL GARAGE ::mad: :mad: :mad:
Att ta till skruvmejsel modell jättestor är fel modell, gå hem istället...

Suck, jaja, tur att grannen sover lätt som f-n i alla fall.
"Hörde något och gick och kollade"... jojo, där hade de precis fått upp min garagedörr...

Inget stulet (vad jag vet, ska gå igenom allt inge senare), men garagedörren vart ju helt sabbad och min arbetsdag gick åt h-lvete.

Polisanmält det i allafall. Det är heltklart inget slumpmässigt inbrottsförsök. Det är bara att titta på vilka garage de försökt göra inbrott i. De som det finns MC eller dyra moppar i.
Absolut folk som bor i närheten som spanat, eller har en spanare. Kan ju vara beställningsjobb.
Men, borde de då inte sno den där BMW M3 cabben modell "nästan ny" istället, den står ju parkerad på gatan... :rolleyes:

:gnissla

Men, borde de då inte sno den där BMW M3 cabben modell "nästan ny" istället, den står ju parkerad på gatan... :rolleyes:

Det är för lätt att sno den ju!

Jag vet inte hur din garage port är men är det en sån i plåt så öppnar man dom med skohorn!
Så säg till hyresvärden att han monterar ett häng lås av model störe på sidan av porten!
Det blir mycket svårare för dom då:tummenupp

Minera garaget. Så löser man problemet med oinbjudna gäster. Så surt att man inte får ha saker ifred!!!!!!!!!!!!! Kan tänka mig att du inte kommer sova så gott dom närmsta dagarna.

"Hörde något och gick och kollade"... jojo, där hade de precis fått upp min garagedörr...

Inget stulet (vad jag vet, ska gå igenom allt inge senare), men garagedörren vart ju helt sabbad och min arbetsdag gick åt h-lvete.

Polisanmält det i allafall. Det är heltklart inget slumpmässigt inbrottsförsök. Det är bara att titta på vilka garage de försökt göra inbrott i. De som det finns MC eller dyra moppar i.
Absolut folk som bor i närheten som spanat, eller har en spanare. Kan ju vara beställningsjobb.

Kill em' all Let god sort em out.

var har du ditt garage?

Om jag lämnar dörren öppen, kommer ni och "hämtar" hojen så jag kan få ut pengar och köpa en ny?? :wiggle

Jag vet inte hur din garage port är men är det en sån i plåt så öppnar man dom med skohorn!
Så säg till hyresvärden att han monterar ett häng lås av model störe på sidan av porten!
Det blir mycket svårare för dom då:tummenupp

Dörren är inte av plåt och igentligen inte så lätt att öppna, men den hade blivit lite sliten, så träet var "bara att dra igenom" med "rätt verktyg". Och vi behöver ju inte hjälpa några potentiell amatör-tjuvar genom att säga vilka verktyg. :fakta

Allt går att forcera om man vill, det gäller mest att se till att det för till räckligt med oväsen alt. tar så mkt tid att de inte kan göra det ostörda.

:hej

Last edited:
Tur i oturen... säkert mitt fel att de fortfarande letar hoj!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152587
Var glad att du slapp all skit o strul det medför :tummenupp
Själv kom jag "lindrigt" undan, och det resulterade i ett antal förbyggande åtgärder :mad:

Minera garaget. Så löser man problemet med oinbjudna gäster. Så surt att man inte får ha saker ifred!!!!!!!!!!!!! Kan tänka mig att du inte kommer sova så gott dom närmsta dagarna.

...Innan mitt Securitas-larm blev installerat 5 dagar efter stöldförsöket, sov jag som en gassel gör på prärien - hoppade väl upp 5 ggr per natt vid minsta oljud. Nu sover jag dessto bättre....

EDIT:
För i h-e!! Gassel stavas GASELL, jag som aldrig stavar fel omedvetet :huvet :D

Last edited:
Har funderat på att montera en stålbur innanför porten.

Hmm, man kanske skulle ta en funderare på sådant där larm??
Du har PM!

MC-stölder.

Hej Liten Putte.

Jag "råkar" veta att vi i Helsingborg har ett antal individer som just nu speciallsierat sig på MC-stölder. Polisen tog in ett par stamkunder för några dagar sedan och då framkom att de hade ett tiotal SMS-frågor till VV på olika sporthojar i sina mobiltelefoner...

... och det är nog INTE så att de är spekulanter på att KÖPA ny MC :näsblod

LÅS OM ERA HOJAR

Var ute och skulle ta en tur med hojen.
Men, se det gick inte... :gnissla :mad:

Det possitivia är att det var amatörer och inte profsen som gjorde besök.

De försökte bräka sönder styrlåset genom att dra / slå i styret... :rolleyes: Moppefuckos :smasha:

Hade de bara tittat lite omkring först hade de ju sett att hojen var fastlåst och att bryta styrlåset hade inte hjälpt dem specielt mkt. Och bara ett moppefucko kan tro att man kan bryta det genom att vrida styret...
Jälva loosers, blir så förbannad!

Och försäkrningen är ju knappt lönt att använda 5000kr i stöld självrisk...

:mad:

Och, Rickar, jag har funderat seriöst på att stämma VV för underlättande av brottslig verksamhet. ... :smasha:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back