tjuvstoppande Daytona 955i -00

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
-00, Ducati 996
hej på er. Köpte precis en daytona 955i som precis genomgått 1000milaserven. Har dock ett problem med att den tjuvstannar vid rödljus osv. typ som om att tomgången skulle behöva höjas med 100 RPM/Min. Men det känns inte som att det är rätt väg att lösa problemet på. är det någon som känner till problemet och vad man ev. kan göra åt det? Någon sade något om att det kunde vara kondens vid stiften på cykeln. KAn detta vara en möjlig orsak?

Kan ha att göra med att co halten behövs justeras.
Kolla på http://t955i.net/forums/ så kanske du kan få svar.
Sitter det ett annat rör på,så måste den mappas om

Last edited:
kjellon skrev:
typ som om att tomgången skulle behöva höjas med 100 RPM/Min. Men det känns inte som att det är rätt väg att lösa problemet på. Någon sade något om att det kunde vara kondens vid stiften på cykeln. KAn detta vara en möjlig orsak?

Varför skulle det inte vara rätt att höja tomgången?? Är den för låg så är den.... Och kondens vid stiften låter inte helt troligt, den borde väl ånga bort så fort hojden är varm?

Min TT600 gjorde så efter att ha varit inne på service. Fick åka tillbaka och mappa om den. Skulle nog faktiskt dra mig för att köpa en Triumph igen, kanske nya Triple:n i så fall.
Var lite irriterande med lite ojämn tomgång speciellt när den var kall osv. Min Yamaha bara går och går utan några konstigheter alls.

kjellon skrev:
hej på er. Köpte precis en daytona 955i som precis genomgått 1000milaserven. Har dock ett problem med att den tjuvstannar vid rödljus osv. typ som om att tomgången skulle behöva höjas med 100 RPM/Min. Men det känns inte som att det är rätt väg att lösa problemet på. är det någon som känner till problemet och vad man ev. kan göra åt det? Någon sade något om att det kunde vara kondens vid stiften på cykeln. KAn detta vara en möjlig orsak?
Hej jag tror att det räcker med att ta loss kontaktstycket till styrenheten spreja på kontaktsprej ta tryckluft och blås torrt sätt tilbaka igen och testa obs ta bort minuskabeln innan du lossar/mvh Marcus

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D