Tjuvstart i 250 GP 8/8 eller?

Det är klart man ser startljusen i videon. Dom tänds precis innan starten bredvid det andra som lyser rött(varvräkningen).

Hade man inte sett så hade jag ju givetvis inte kunnat spekulera i om det var tjuvstart eller inte, och således inte lagt upp klippet.

Mossberg. Jo du, det verkar inte vara någon fördel att väga 30 kilo mer än sina medtävlare. :rolleyes:

Men jag har bättre marktryck än dom i kurvorna.... ;)

Jag misstror dej inte på nåt sätt, man jag kan inte se nåt startljuse på filmen. Jag har inte kollat i hd ännu som nån tipsade om.

Lite Off topic men när det ändå handlar om film och tävlingssammanang.

Svenska Bilsportförbundet FIA/CIK) har i år börjat använda kameror på alla gocarts vid mästerskapstävlingar. Läste ett helt uppslag det i senaste Bilsport Börsen.
CIK har köpt 300 st Go Pro HD HERO kameror, alla tävlande cartar får en kamera monterad som filmar alla kval och race under en helg.

Som förare kan man köpa ett usb minne med allt filmat material från sin egen cart för 40euro efter helgen.

Lite Off topic men när det ändå handlar om film och tävlingssammanang.

Svenska Bilsportförbundet FIA/CIK) har i år börjat använda kameror på alla gocarts vid mästerskapstävlingar. Läste ett helt uppslag det i senaste Bilsport Börsen.
CIK har köpt 300 st Go Pro HD HERO kameror, alla tävlande cartar får en kamera monterad som filmar alla kval och race under en helg.

Som förare kan man köpa ett usb minne med allt filmat material från sin egen cart för 40euro efter helgen.

Det som är bra med RR-SM är att vi bara skulle behöva 20 kameror. :tungan

Allvarligt, något måste göras och tekniken finns. Ingen skulle vilja vara utan t ex målkameror i hockey idag.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien