"Tjuvkoppla" GSXR1000 K3

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Har tappat bort sista nyckeln till Gixxern och undrar om det räcker med att bara byta tändningslås på K3?

Alternativet om detta inte går, är det enkelt att tjuvkoppla?

Edit: Såg nu efter sökning att Mod inte gillar svar öppet i tråden så eventuella tips på hur man tjuvkopplar tas tacksamt emot via pm. Kolla min historik här på SH om ni är osäkra på omjag är seriös eller ej.

Last edited:
Alltså att be om råd för att tjuvkoppla kan sända mixade budskap...

Om någon skulle kunna hjälpa bör du kunna styrka att hojen är din.

Om det är som på k5-k6 så måste du byta ecu för att det inte finns något nyckelchip kvar att kopiera.

Alltså att be om råd för att tjuvkoppla kan sända mixade budskap...

Om någon skulle kunna hjälpa bör du kunna styrka att hojen är din.

Om det är som på k5-k6 så måste du byta ecu för att det inte finns något nyckelchip kvar att kopiera.

Tack för snabbt svar.
Jag vet, men jag var tvungen att åtminstone fråga.
Är "slutförbrukare" av hojen så en ny ECU för ett par tusen känns lite saftigt om det finns billigare o enklare alternativ, typ bara byte av tändningslås.
Hojen är registrerad på mig så att styrka ägarförhållandet är inget problem.

chipet i nyckel måste ju koda med ecu genom spolen i tändningslåset som signalantenn ... på bilar så drar man ju bara in till Åf. med ägarbevis samt ID och beställer nycklar där...

http://www.boove.se denna firma ska enligt denna gamla SH.-länk kunna fixa detta.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?109731-Koppla-bort-startsp%E4rr-fr%E5n-K5

lycka till.. mvh

Tack.
Tolkar det som att K3 har startspärr.
Ska kontakta Boove o kolla vad det kan kosta.

K3 ska enligt (senaste info är väl bäst att tillägga) uppgift inte ha startspärr så det blir att införskaffa ett nytt tändningslås.

K3 ska enligt (senaste info är väl bäst att tillägga) uppgift inte ha startspärr så det blir att införskaffa ett nytt tändningslås.

hör av dig om hur det går. Har en k5 750 som jag inte fixat ännu som täntningslåset är sönderkört på.
Mig veterligen har jag ingen startspärr men skall kolla upp det jag med.
Jag kan också styrka att den står på mig om nu någon har bra koll.

Kolla här på SH. Jag hittade infon om K3 1000 i en tråd här på SH och jag har för mig det stod något om 750 eller 600 också.
Hittat beg låskitt både på ebay o här i Svedala men det får ligga på is ett litet tag till.
Har ju inte letat ordentligt efter nyckeln så när våren kommer finns det stor chans att jag hittar den.

Köpte nytt låskit på Ebay och blev besviken.
Kittet var troligen till en 600/750 trots att det stod att det vara samma till 1000 alt. att 1000 hade samma i någon annat land.
Tändningslåset hade fel kontaktdon och tanklocket var annorlunda o passade inte.
Kutslåset var dock lika.

Löste tändningslåset genom att plocka ur själva låsinsatsen och satte i det gamla tändningslåset.
Det gick inte att göra med tanklocket tyvärr.

Så var försiktiga med delar från www.patternparts.net

Köp ett billigt skruvlock från ebay för 200 spänn utan lås till tanken så är problemet löst då :) Vem fan slangar en hoj liksom :D Jag kör så!

Tack för tipset men den är såld nu så det får den nya ägaren lösa bäst han vill.
Skruvmejseln funkade till slut också trots att det inte var så enkelt som man kan tro när tjyvar gör det.
Försökte tillochmed att dyrka upp låset men det var svårare ?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Back