Tjuvkika på ZX-7R modell 2007!!

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Eftersom jag har lite kontakter inom Kawasaki i sverige, kan jag dela med mig lite av deras framtidsplaner. I ett mail jag fick stod det såhär (är tvungen att utelämna lite eftersom det var så långt):

"
Hej!

Jo det är rätt att vi kommer att släppa ZX-7R under 2007. Eftersom vi inte har producerat en 750 kubiksmotorcykel på ganska länge, kommer säkert denna maskin att ta marknaden med storm.

De rykten du har hört om att vi har snott idéer från andra motorcykeltillverkare är helt felaktiga (något som du säkert kommer att förstå när du ser den bifogade bilden nedan), däremot kan man säga att vi har inspirerats från tidigare framgångsrika modeller från andra tillverkare. Vi har helt enkelt tagit det bästa och gjort ännu bättre.

De nya formerna sklijer sig ganska mycket från vad vi har producerat tidigare och vi har också utvecklat en hel del nya chassifunktioner som kan ta tillvara den nya aerodynamiken i ZX-7R:s chassi. Bl.a. har vi utveckalt ett helt nytt system för att ta tillvara fartvindens tryck, detta kallar vi KRAD som står för Kawasaki Ram Air Direct.

Under våren 2006 kommer vi att släppa fler bilder på motorcykeln samt prestandauppgifter om den, man än så länge får du nöja dig med detta enda foto.

Mvh: Klaus Warnsaki

"

Bifogat

• ZX-7R.jpg
    ZX-7R.jpg
    138 KB · Visningar: 985
Last edited:
dem där koreanerna kan verkligen producera ena coola cykeln efter den andra...

måste ju påpeka att de finns vissa drag som påminner om en gixxer.. ;)

Helt underbar! Nyskapande, nytänkade. Nu har mister Yamamoto tänkt till...

:4skrika

Hmmm....tycker den ser tokskum ut. Som en korsning mellan en gammal suka 750 med getingbak och CBR 900RR från typ 96 där fram. Dessutom lite udda bakgrund för att vara någon testhoj som skall släppas om först två år. Näddu det är nåt skoj med den bilden. :)

/O

Olzki skrev:
Hmmm....tycker den ser tokskum ut. Som en korsning mellan en gammal suka 750 med getingbak och CBR 900RR från typ 96 där fram. Dessutom lite udda bakgrund för att vara någon testhoj som skall släppas om först två år. :confused:
Men du vart lurad :hihi

Är det redan 1 april!?!?!?!? TJOHOO!!! Då ska jag ställa på hojen imorgon! :banana

Okej att detta var ett skämt i stor skala men jag hade verkligen velat se fler 750 sportmaskiner komma ur fabrik. Fler än Suzukis modell, Hemskt gärna ett återuppstående av kawwas ZX7R :)
Ett roligt kompliment till 600 och 1000cc

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...