Tjuven som KLIPPER av bromsskivor!?

Kylspray+slägga=1 smäll=klart.

Det är ett av de vanligaste sätten att knäcka dyra lås..

MacGyver kan bryta sig in i ett kassavalv med kylspray och slägga, frågan är om det faktiskt är möjligt att få det så pass kallt med en burk kylsprej, tror inte det.

Ser förövrigt fortfarande folk som sätter sina "knapp"lås mellan skivan och navet (flytande). :huvet

hett tips! jag sätter numera mitt abus skivbromslås genom bakdrevet på motarden istället ! så istället visst klipp kedjan o bakdrevet då men inte fan ska dom köra den iaf!! :D

Nu har tjuven har klippt sin sista bromsskiva, jag har namn och adress så ikväll blir det "husransakan", någon som letar efter sin hoj? den kan mycket väl finnas på adressen jag har. Tjuven är pundare/anabola torsk, våldsamm så ta med tillhyggen

Nu har tjuven har klippt sin sista bromsskiva, jag har namn och adress så ikväll blir det "husransakan", någon som letar efter sin hoj? den kan mycket väl finnas på adressen jag har. Tjuven är pundare/anabola torsk, våldsamm så ta med tillhyggen

Var noga med att inte bryta "lagen". Betänk att din "motståndare" kan den och vet sina rättigheter. Han är förmodligen van att ha med dem att göra.
Hur fel det än känns så är det ju ännu tråkigare att själv åka dit när/om "han" är tjyyyyven.

Var noga med att inte bryta "lagen". Betänk att din "motståndare" kan den och vet sina rättigheter. Han är förmodligen van att ha med dem att göra.
Hur fel det än känns så är det ju ännu tråkigare att själv åka dit när/om "han" är tjyyyyven.

Och ännu smartare att skriva på internet om vad man tänkt göra... om nu någon annan slår ihjäl miffot så lär ju TS sitta löst till.

Note to others - allt på internet går att spåra.

Finns skidmasker och handskar, lite svårt att anmäla om man inte kan peka ut någon

Inte för att jag har något speciellt emot att hojtjuvar får smaka på batong eller dyl, men jag är ändå lite tveksam till ifall trådskaparen egentligen är så säker på sin sak eller ifall han kommer att puckla på någon som inte har med hans Scooter att göra.

Det lär finnas ganska många hoj/moped/scooter-tjuvar som klipper bromsskivor. Att då hoppa på första bästa vars namn pm:ats över kanske inte är det smartaste man kan göra.

Hur gick det?
Fick nån smaka?
Fick du smaka?
Är hojen åter?
Andra hojar åter?
Sitter du själv häktad för misshandel/olaga hot/egenmäkitgt förfarande/olaga intrång?

Vi åkte aldrig igår....jag har varit ute och letat i 10 dagar plus jobbat så jag är helt slut, vi måste spana lite först och identifiera honom IRL, jag har kort på han men jag vill se han live igen så jag är helt säker...
Jag har idioten så det är lungt, måste bara se till att ingen oskyldig blir lidande. basicly så är kan körd redan

Inte för att jag har något speciellt emot att hojtjuvar får smaka på batong eller dyl, men jag är ändå lite tveksam till ifall trådskaparen egentligen är så säker på sin sak eller ifall han kommer att puckla på någon som inte har med hans Scooter att göra.

Det lär finnas ganska många hoj/moped/scooter-tjuvar som klipper bromsskivor. Att då hoppa på första bästa vars namn pm:ats över kanske inte är det smartaste man kan göra.

men har han snott ngn annans skit så är han ju inte oskyldig heller så då kanske han får ett avskum på andra tankar! :D

STULEN: Gilera Runner 180cc 2-takt. Stals i Farsta - UPPHITTADE 22/9 KL 23:50

UPPHITTAD AV OSS I HUDDINGE MELLAN PORT 14 & 16 PÅ DRAKVÄGEN/GYMNASIEVÄGEN. TJUVARNA VAR BEVÄPNADE MED TELESKOPBATONG SAMT ALUMINIUM BASEBOLLTRÄ. VI MOTADE BORT PUNDARNA SOM VAR HÖGA OCH AGGRESSIVA, DOM FLYDDE FRÅN CIRKA 10ST POLISPATRULLER SOM KOM TILL PLATSEN PÅ CIRKA 5MIN OCH DOM LYCKADES ÄVEN FLY FRÅN POLISHUNDARNA, VI HAR DOCK TVÅ NAMN SOM KOMMER PUBLICERAS EFTER ATT VI FÅTT BEKRÄFTAT VIA VÅR EGEN UTREDNING. RÄTTEGÅNG KOMMER SNART!
REKOMMENDERAS VARMT ATT BESÖKA DENNA ADRESSEN OM DU BLIVIT AV MED MOPED/HOJ I SÖDERORT. ENA PUNDAREN VAR STOR, CIRKA 185-190CM OCH ANNABOLA, DEN ANDRA LITEN CIRKA 160CM, SVARTHÅRIG, SMAL, RUNDA SVARTA SMINKNINGAR RUNT ÖGONEN OCH LÄT SOM EN TJEJ MEN SÅG UT SOM EN KILLE. BILDFÖRKLARING, RÖDA PRICKARNA=PUNDARNA, GRÖNA PRICKARNA=VI, BLÅ MARKERING=MOTORCYKELN, OBS! NAMNEN VI HAR HÖR INTE TILL ADRESSEN!
karta.jpg

NÄR VI KOM FRAM TILL MOTORCYKELN KOM PUNDARNA SNABBT MOT OSS, DET SÅG UT SOM DOM SKULLE DRA, TROLIGTVIS HANDLAT DROGER I PORT 18 ELLER 16. HÄR KOMMER BILDERNA FRÅN UPPHITTANDET:
G(1).jpg

HOJEN TILL HÖGER MED REGSKYLT VAR BRUTEN MEN INTE ANMÄLD STULEN, POLISEN VAR INTE FÖRVÅNAD NÄR DOM HADE KOLLAT ÄGAREN
G(2).jpg

G(3).jpg

G(4).jpg

G(5).jpg

G(6).jpg

G(7).jpg

G(8).jpg

TACK FÖR HJÄLPEN OCH OMTANKEN!

UPPHITTAD AV OSS I HUDDINGE MELLAN PORT 14 & 16 PÅ DRAKVÄGEN/GYMNASIEVÄGEN. TJUVARNA VAR BEVÄPNADE MED TELESKOPBATONG SAMT ALUMINIUM BASEBOLLTRÄ. VI MOTADE BORT PUNDARNA SOM VAR HÖGA OCH AGGRESSIVA, DOM FLYDDE FRÅN CIRKA 10ST POLISPATRULLER SOM KOM TILL PLATSEN PÅ CIRKA 5MIN OCH DOM LYCKADES ÄVEN FLY FRÅN POLISHUNDARNA, VI HAR DOCK TVÅ NAMN SOM KOMMER PUBLICERAS EFTER ATT VI FÅTT BEKRÄFTAT VIA VÅR EGEN UTREDNING. RÄTTEGÅNG KOMMER SNART!
REKOMMENDERAS VARMT ATT BESÖKA DENNA ADRESSEN OM DU BLIVIT AV MED MOPED/HOJ I SÖDERORT. ENA PUNDAREN VAR STOR, CIRKA 185-190CM OCH ANNABOLA, DEN ANDRA LITEN CIRKA 160CM, SVARTHÅRIG, SMAL, RUNDA SVARTA SMINKNINGAR RUNT ÖGONEN OCH LÄT SOM EN TJEJ MEN SÅG UT SOM EN KILLE. BILDFÖRKLARING, RÖDA PRICKARNA=PUNDARNA, GRÖNA PRICKARNA=VI, BLÅ MARKERING=MOTORCYKELN, OBS! NAMNEN VI HAR HÖR INTE TILL ADRESSEN!
karta.jpg

NÄR VI KOM FRAM TILL MOTORCYKELN KOM PUNDARNA SNABBT MOT OSS, DET SÅG UT SOM DOM SKULLE DRA, TROLIGTVIS HANDLAT DROGER I PORT 18 ELLER 16. HÄR KOMMER BILDERNA FRÅN UPPHITTANDET:
G(1).jpg

HOJEN TILL HÖGER MED REGSKYLT VAR BRUTEN MEN INTE ANMÄLD STULEN, POLISEN VAR INTE FÖRVÅNAD NÄR DOM HADE KOLLAT ÄGAREN
G(2).jpg

G(3).jpg

G(4).jpg

G(5).jpg

G(6).jpg

G(7).jpg

G(8).jpg

TACK FÖR HJÄLPEN OCH OMTANKEN!

Fan va jobbig font du skrev med...

Aiight..
Nu när det lilla mysteriet är löst undrar man ju på den stora frågan här i livet;
Vem håvar in de 5000 svenska riksdalerna..?

Vem håvar in de 5000 svenska riksdalerna..?

dom är väl rätt i ointressanta i sammanhanget men har någon angivit dem så är det nödvändigt veta för alla eller?

hur höga var dom för att komma ifrån hundarna?, det är nog inte så lätt.

Sitter du själv häktad för misshandel/olaga hot/egenmäkitgt förfarande/olaga intrång?

paragrafryttare?

Last edited:
hur höga var dom för att komma ifrån hundarna?, det är nog inte så lätt.

Mycket trams i den här tråden.. Men för att komma undan polishundar så behöver man ha bra kunskap om hur dom arbetar..

Hundföraren som hittade hojtjuvarna jag drabbades av hade inte helt färska spår men tog dem i alla fall.. Hittade både kläder och andra bevis på vägen.

Last edited:
Mycket trams i den här tråden.. Men för att komma undan polishundar så behöver man ha bra kunskap om hur dom arbetar..

Hundföraren som hittade hojtjuvarna jag drabbades av hade inte helt färska spår men tog dem i alla fall.. Hittade både kläder och andra bevis på vägen.

Polisen tappade bort tjuvarna, vi har dock identifierat dom genom vår egna utredning, bilder på båda samt namn :) adressena måste vi fixa först. Adressen/namnet vi hade är en bekant till tjuvarna och är ej misstänkt men inte heller ointressant av flera anledningar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman