Tjuven som KLIPPER av bromsskivor!?

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
Hej! Jag behöver er hjälp.
Om någon har blivit av med sin hoj i Stockholm genom att tjuven klippt eller brutit av bromsskivan så finns det en chans att det är samma gäng som stulit min scooter.
Om någon fått tillbaka sin hoj eller har namnet på någon hoj tjuv snälla skicka ett PM...
Jag vill så gärna ha tag i dom här svinen

Just denna är klippt med bultsax, dom har klippt slarvigt så det är märken överallt på biten som låg kvar... dom har även brutit bort metall brickan runt tändningslåset(den som man sätter nyckeln i)
Tack men det känns hopplöst just nu..
Oavsätt hur vanligt det är så kan det vara rätt tjuv, så ange gjärna namn på tjuvar som ni känner till, någon av dessa djävlar måste ju ha torskat och då får ju ägaren reda på namnen...
Alla moppe/hoj tjuvar runt söderort är intressanta för mej, hoj rånare är därimot inte intressanta.....dom skulle inte orka klippa något.
Skicka gärna pm så inte sporthoj får skit för något(även om det vore GULD med en offentlig uthängda tjuvar tråd, vi skulle få tillbaka alla hojar på nolltid)

jag har hört och bevittnat att hojar försvinner i huddinge industriområde. precis bakom huddinge centrum din kanske står där i något dike eller liknande

... dom har även brutit bort metall brickan runt tändningslåset(den som man sätter nyckeln i)
)

Det tror jag samtliga hojtjuvar sedan -68 har gjort, så spaningsläget är något oklart...

En bultsax i bromsskivan är tyvärr heller inget signum som kommer att hjälpa att identifiera en tjuv bland alla andra.

Just denna är klippt med bultsax, dom har klippt slarvigt så det är märken överallt på biten som låg kvar... dom har även brutit bort metall brickan runt tändningslåset(den som man sätter nyckeln i)
Tack men det känns hopplöst just nu..
Oavsätt hur vanligt det är så kan det vara rätt tjuv, så ange gjärna namn på tjuvar som ni känner till, någon av dessa djävlar måste ju ha torskat och då får ju ägaren reda på namnen...
Alla moppe/hoj tjuvar runt söderort är intressanta för mej, hoj rånare är därimot inte intressanta.....dom skulle inte orka klippa något.
Skicka gärna pm så inte sporthoj får skit för något(även om det vore GULD med en offentlig uthängda tjuvar tråd, vi skulle få tillbaka alla hojar på nolltid)

*Host host * Flashback

Farsans 150cc scooter hittades för ett par dagar sedan i kungens kurva. Totalt sönderslagen. Vem orkar sno en scooter med skåpbil, för att sedan stjäla förgasaren och slå sönder den i kungens kurva?
Vad dom inte visste, var att just förgasaren var defekt :D

Sen måste dom slita bort den låga framskärmen för att komma undan hjulet, så måste dom stripa upp allt... Då känns det lättare att döda skivan :P

klippa skivan =bultsax, max 10 sek
Skruva av allt å låta det hänga=rätt verktyg samt säkert 5 minuter

vilket val är lättast för drägget ?

Det där är ganska vanligt - rätt sågat i vinkel kan dom dra ut låset och även köra med skivan......

har aldrig fattat varför tjuvarna inte lossar skruvarna till skivan och hänger upp den på sidan?

För att oket förmodligen kommer sitta ivägen... Bara en tanke..

Två skruvar till...

Har vi fler tips? Vi vill ju göra det så enkelt som möjligt för alla potentiella hojtjuvar som tipsar varandra.

Har vi fler tips? Vi vill ju göra det så enkelt som möjligt för alla potentiella hojtjuvar som tipsar varandra.

De professionella kan det redan, och har antagligen dessutom skåpbil eller släp att lyfta in hojen i utan att behöva knäcka skivor alls.
Pundarna tar helt enkelt närmaste tång/hammare och smäller skiten, det är väl ungefär så långt deras mentala förmåga når...

Därför jag alltid satte bromsskivelåset i drevet på mina hojar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman