Tjuven älskar Yamaha

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_17160947.asp

Om du vill ha kvar din motorcykel ska du inte köpa en Yamaha. Det varumärket toppar listan över de mest efterlysta fordonen, enligt Trafikregistret.

När en bil eller motorcykel stjäls och det polisanmäls registreras fordonet som efterlyst i Vägtrafikregistret. Dagens Industri har sammanställt hur många fordon som är efterlysta i dagsläget.

I dag väntar 435 ägare på att få tillbaka sin Yamaha. Peugeot är en annan stöldfavorit, 311 Peugeotägare saknar sitt fordon, skriver di.se.

Ännu en anledning att dissa Yamaha ......:yoparty

2004 var den mest sålda hojen en Yamaha-glidare (om jag inte minns tokfel). R1an var den mest sålda sporthojen iaf.

Räknat på andelen så har jag svårt att tro att Yamaha skulle särskilja sig, förutsatt att marknadsandelarna är något sånär lika årligen. Men det är väl mindre viktigt så som media ser det...

2004 var den mest sålda hojen en Yamaha-glidare (om jag inte minns tokfel). R1an var den mest sålda sporthojen iaf.

Räknat på andelen så har jag svårt att tro att Yamaha skulle särskilja sig, förutsatt att marknadsandelarna är något sånär lika årligen. Men det är väl mindre viktigt så som media ser det...

Mm just det, det står det inget om. Finns det bara 10 MV-Agusta i landet och tre är stulna, är procentsatsen rejält mycket högre jämfört med Yamaha.

:tummenner

Någon som vet hur marknadsandelarna för olika hojmärken ser ut?

Märkesfördelning
-------------------------
Yamaha 20%
Suzuki 16%
Kawazaki 10%
Honda 21%
BMW 6%
Harley Davidson 10%
Triumph 3%
Övriga 14%

Nyförsäljning 2006
-------------------------
Yamaha 13.8%
Suzuki 7.3%
Kawazaki 7.1%
BMW 4.2%
Harley Davidson 8.2%
Triumph 2.4%
Piaggio 0.8%
KTM 4.3%
Honda 12.2%
Övriga = resten....

http://www.mcrf.se/documents/McRF_Faktaboken_2007.pdf

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard