tjuvar, mv tjyvar stöld.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
tjuvar, mc tjyvar, stöld, lagen i egna händer.

tjena.
Är det någon här inne som fått sitt fordon stulet eller tagit tjuvarna på bar gärning i färd med att sno den? Berätta hur det gick till?.

Själv så har jag min hoj i garage nu (inte där jag bor) men är orolig för att ställe den på gatan när man exempelvis sover hos nån polare eller bara inte ska förbi garaget på någon dag.

Hade väldiga problem med att få behålla min moppe när jag var 15-18 i allafall, den blev stulen över 8ggr. En gång mitt på dagen, brevid kungshallen, fastlåst i en vägskylt med en Abus kätting så jag antar att problemet är lika stort eller större att slippa klåfingriga jävlar från att sno mc.

Det var en idiot som kom med en vinkelslip en gång och började slipa, detta var mitt på natten och jag var ca 17. Som tur var skulle jag precis ta en cigg i fönstret så jag fick syn på han och skrek och börja springa ner då stack han. Polisanmälde det.

Kvällerna/nätterna efteråt satt jag uppe med en pilbåge och väntade, jag nästan hoppades på att han skulle komma tillbaka, var jävligt förbannad men det var väl bra att han inte kom för då hade jag kanske själv gjort nåt dumt. En vecka senare däremot så slog han till och då var jag inte på min vakt =(.

Tjuvar är fan det värsta jag vet, har blivit rånad, bestulen, pundare gjorde inbrott i lägenheten snodde allt, bara att en tjuv har vart där och fingrat äcklar mig.
Det riktigt tråkiga är att jag har polisanmält varenda gång och varenda gång har dumpit ner ett brev från polisen där det står "fallet nedlagt pga av brist på bevis".
Jag pratade med en kompis farsa som är polischef för klara distrikt, han sa när dem för in en stöldanmälan gör dem inte ett skit utan låter pappren ligga en kort tid om det skulle vara någon som ringer in ett tips annars gör dem inte/kan inte den minsta ansträngningen.
Blev lite långt haha :p

Berätta gärna era erfarenheter och vad ni skulle ha gjort om någon var där och fingra, och vad tycker ni om att ta lagen i egna händer till viss mån, skulle vara intressant att läsa.

Last edited:
Jag har fått en bil stulen och en annan totalt länsad på allt billjud.... Bilen hittade poliserna å jag fick tillbaka den. Men jag hade tur för fb löste in den. I princip var den länsad invändigt på alla småsaker plus åverkan på både tändningslås och dörrlås.. Vart för dyrt å laga tydligen.. Stereo sakerna från den andra bilen hittades dessvärre aldrig..

aa även fast man får pengaersättning så är vissa saker personligt värda mycket mer. Liksom ditt ljud kanske, det hade du kanske installerat själv eller om man har fixat en massa med sitt fordon då har man ju gjort det kanske för skojs skull och gjort fordonet personligt, det kan vara oersättligt.

Lyckades komma på några fälgtjyvar när jag kom hem från jobbet mitt i natten, låtsades inte om dom och åkte ner till stoil i solna och hittade en väktare som fikade som vanligt :) han ringde lkc och vips stod det 3 polibilar vid bilen dom försökte sno fälgarna av men inga spår efter tjyvarna, 1st civilbil stannade kvar en stund extra och tjyvarna kom tillbaka så dom blev visst häktade en stund :) kan ju tilläggas att fälgarna tydligen kostar ca 140.000sek utan däck :näsblod

haha aa det där ang 220v skulle vara jävligt schysst. Med en stor varningsskylt "på egen risk". Har haft tanken på att klistra på en lapp "rör du så dör du" =).

OC du hade tur att dem kunde komma så fort :). När pundarn gjorde inbrott hos mig så tog det en dag innan farbror blå dök upp, och dessvärre stod hela dörren vidöppen.

haha aa det där ang 220v skulle vara jävligt schysst. Med en stor varningsskylt "på egen risk". Har haft tanken på att klistra på en lapp "rör du så dör du" =).

OC du hade tur att dem kunde komma så fort :). När pundarn gjorde inbrott hos mig så tog det en dag innan farbror blå dök upp, och dessvärre stod hela dörren vidöppen.

det suger ju att dom tar sån tid på sig, hade det tagit sån tid hade man väll fått lösa det på annat sätt för ingen ska sno där jag bor:mad: sen o andra sidan är det ca 300m till västerorts polisstation så det hade nog varit pinsamt för dom om det skulle ta ett dygn :)

då när inbrottet hände bodde jag mitt i stan, då tycker man att det borde ha gått fortare, ursäkten var att det hade varit ett rån. Precis där man bor är fan heligt, fick flytta därifrån sen dels för att det kändes obehagligt och dels för att tanken av att en smutsig pundare och hans gäng hade varit där o rotat runt. Har fått för mig att polisen skiter i det mesta om dem inte ser något med egna ögon eller om det inte rör som om typ mord, grov misshandel, upplopp, andra saker verkar dem nästan ge fan i förutom riktigt små skitsaker som man läser om i tidningen ibland typ "13årig snattare togs av polisen" eller "15 årig mopedförare fast för trimmad moped" eller som jag läste nånstans nyligen "55 personer bötlagda för att ha cyklat mot rött ljus vid polis cykel kontroll" såna grejer är dem duktiga på och har tid att lägga ner resurser på. En som hade blivit bötlagd sa "jag trodde polisen hade viktigare saker för sig än att kontrollera cyklister som cyklar mot rött, om jag inte kan cykla mot rött så är det ingen mening att jag cyklar till jobbet för då sparar jag ingen tid alls".

Last edited:
då när inbrottet hände bodde jag mitt i stan, då tycker man att det borde ha gått fortare, ursäkten var att det hade varit ett rån. Har fått för mig att polisen skiter i det mesta om dem inte ser något med egna ögon eller om det inte rör som om typ mord, grov misshandel, upplopp, andra saker verkar dem nästan ge fan i förutom riktigt små skitsaker som man läser om i tidningen ibland typ "13årig snattare togs av polisen" eller "15 årig mopedförare fast för trimmad moped" såna grejer är dem duktiga på.

ja dom brukar ju inte göra mer än dom behöver förutom kanske ett 10tal eldsjälar på kanske 1000poliser :näsblod

Jodå.. min hoj stals 31:a maj förra året.. Inte ett spår. Sommaren gick och efter ett antal turer med FB så köpte jag en ny.

Det tog inte så länge innan man gjorde ett återbesök och en torsdag natt gjordes 3 försök att fixa min nya hoj vilka jag avbröt vid samtliga tillfällen.

Tjuvarna åkte fast men trots att jag hade konfronterat dem, jagat dem ut i skogen fått samtliga (3st) identifierade, häktade och bundna till "brottsplatsen" så blev utslaget "åtal väcks ej". Det hela är en lång historia men det är meningslöst att gå in på fler detaljer här.

Både FB och Polis sade att det inte finns någonting man kan göra.. men man kan iaf göra det ohyggligt jobbigt att få loss prylarna man vill ha kvar :huvet

Gör som vargtjyvjagarna,
skjut, gräv, tig :)

Jodå.. min hoj stals 31:a maj förra året.. Inte ett spår. Sommaren gick och efter ett antal turer med FB så köpte jag en ny.

Det tog inte så länge innan man gjorde ett återbesök och en torsdag natt gjordes 3 försök att fixa min nya hoj vilka jag avbröt vid samtliga tillfällen.

Tjuvarna åkte fast men trots att jag hade konfronterat dem, jagat dem ut i skogen fått samtliga (3st) identifierade, häktade och bundna till "brottsplatsen" så blev utslaget "åtal väcks ej". Det hela är en lång historia men det är meningslöst att gå in på fler detaljer här.

Både FB och Polis sade att det inte finns någonting man kan göra.. men man kan iaf göra det ohyggligt jobbigt att få loss prylarna man vill ha kvar :huvet

det är det som är så J-vla surt att det händer ju inget oavsett om de åker fast eller ej.
Tankegången hos tjuven blir väl i stil med " d e ju lungt ju, är ju inte värre än att snatta på ica". Borde vara hårdare straff eller åtminstone att de döms till grov stöld eller liknande.

Tycker det var bättre förr.

Kapa en arm eller en hand eller liknande. Då blir det svårt att fortsätta stjäla.

"Inga armar, inga kakor"

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...