Tjuvar i Söderort.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Har haft påhälsning i Sköndal natten mellan lör-sön.

Dom lyckades inte ta nånting då en granne såg dom precis efter att dom dragit av kapellet.

Hände vid halv 5 tiden på morgonen.

Har ställt in hojen i garaget nu istället.

Skönt att det gick bra. Finns så mycket pack ute. Har fått mitt kapell stulet två ggr (eller om det är tre) varav de förstörde tändningslåset ena gången också... Så jävla trist

Jo, det måste ha varit på håret. Är en repa bredvid tändningslåset men låset har klarat sig så där blev dom väl avbrutna. Frågan är bara varför dom ger sig på tändningslåset innan kedja och skivbromslås?

Jo, det måste ha varit på håret. Är en repa bredvid tändningslåset men låset har klarat sig så där blev dom väl avbrutna. Frågan är bara varför dom ger sig på tändningslåset innan kedja och skivbromslås?

Det undrar jag också för dom gjorde ju precis samma sak på min hoj. Kan inte fanskapen ge sig på dom delarna som är lätta att byta ut först?

Precis, det är inte direkt smidigt och diskret att starta en sporthoj med slipon och sen börja mecka med hur den är fastkedjad.
Eller det är iofs bra, då hinner man vakna innan hojen är borta.

Det är väl svårare/tar mer tid att tjuvkoppla hojen än att klippa en kedja, så när de har startat hojen o tar fram bultsaxen så har du bara sekunder på dig innan de är borta. Inte lika diskret med en bultsax som att pilla lite med ett lås heller.

Precis, det är inte direkt smidigt och diskret att starta en sporthoj med slipon och sen börja mecka med hur den är fastkedjad.
Eller det är iofs bra, då hinner man vakna innan hojen är borta.

Ligger lite i sakens natur att buset startar upp den först för att sen ge sig på skivlås och kätting. Då hinner den värma på sig lite på tomgång och sliter inte lika hårt på motorn.

Tycker att varje gång jag har hojen hemma över natten (ej i garage) så blir jag nervös och kan inte sova ordentligt, detta trots oattraktiv gammal modell (Honda Blackbird) med immobilizer med massor av kättingar och skivlås. Så jävla jobbigt att det ska behöva vara så, känns som att om de inte lyckas sno den så är något ordentligt trasigt och ibland är folk framme och pillrar bara för att de ska pillra. Senaste gången den stod ute tyckte någon att sadeln var samma sak som en askkopp och hade fimpat ett fint brännmärke på den.. :mad:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti