Tjuvar i Partille!

Najjklas

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2010
Hoj
Thunderace -97
Nu handlar ju inte detta om mc stöld, men min poäng kommer...
Någon gång mellan 28/8-30/8 gjorde någon inbrott i bilen.
Bilen stod parkerad tillsammans med min hoj i ett P-hus nära partillebo hallen. Till P-huset behöver man ha fått ett P-kort från hyresvärden för att komma in.

Tjuvarna har på något sätt lyckats smita in (ingen åverkan på dörrar eller port), bänt sönder h.b ruta. Man nöjer sig tydligen inte med att krossa utan ska bända sönder så plåten tar skada också. Snott 2 12"basar mds slutsteg, infinity högtalare, Mio GPS med hållare o laddare, några USB minnen, EN SKO dom lät den andra ligga kvar, kablar och ett svart skinnställ.

Skinnstället använder jag bara i reserv och är ett delbart silverhawk i stl 52 med enbart mjuka skydd i axlar, knän och armbågar.
Om någon vill kränga på er ett sådant eller ni ser något, hör av er!
Skinnstället i sig är inte värt några större pengar, men vill givetvis få tag i folket som gjort detta.

Som en bonus får ni något att fundera på:

I bilen hade en gulblå randig sverige mössa glömts tillsammans med ett netonnet reklamblad där personen har kluddat ner lite siffror.
Har haft kontakt med netonnet då jag långsökt funderade på om det kunde vara nåt kundnr kvittonr eller liknande, men självklart hade jag inte sån tur.
Vet någon vad detta nummer kan vara?

Som sagt.. ser eller hör ni något så hör av er till mig!
Tydligen många som haft inbrott i bilar i partille på senaste och man blir ju så förbannad!

TACK, och njut nu av det sista av säsongen!

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    229.2 KB · Visningar: 124
Tråkigt med inbrott :(

Det kan vara ett personnummer på en riktigt gammal gubbe (86 år :va) som dom ska besöka...

Förmodligen ett artikelnr kanske?

Säg att du är från CSI så gör de en sökning på alla som köpt det artikelnumret.

Fördjävla jobbigt med inbrott :mad:

Kan det inte vara ett bankkontonummer
Konto 2410001
Clearing 8279

för ett autogiro för en delbetalning?

haft 2 bilinbrott och ett inbrott i lägenhetsförrådet på de 4 år jag bott i partille.

Det i lägenhetsförrådet pekar allt på att nån från partillebo gjort. Inget kul direkt :/

Förmodligen ett artikelnr kanske?

Säg att du är från CSI så gör de en sökning på alla som köpt det artikelnumret.

Fördjävla jobbigt med inbrott :mad:

Mailade en bekant på netonnet, fick svar:

Hej Niklas!

Jag har pratat med mina kollegor nu med och vi kan inte komma på att detta nummer har nåt att göra med NetOnNet. Även om kund varit här och skivit på en av våra lappar. Men vi kan inte relatera det till några utav våra siffror alls som vi använder oss utav. Hoppas polisen får fast tjuvarna ändå…

Exportgatan 12
SE-422 46 Hisings Backa
SWEDEN

Man kan ju däremot leka CSI o höra om dom sparar övervakningsbanden några dagar, och isåfall leta efter någon med guloblå randig sverige mössan. I bilen låg också en såndär kort netonnet penna som man kan ta inne i butiken för att skriva anteckningar på. Men känns väääääääldigt långtsökt.

Hudik:
Bra teori om konto o clearing nr, men en snabb googling på "clearingnr 8279" gav inte ett smack. Nån träff borde jag fått om det var så..

Upptäckte nu att en dörr till P-huset VISST hade skador. Dom var inte stora, men dom fanns där. Om det är från tidigare försök eller från nu vet jag inte, och den går inte att öppna nu utan kofot iaf.

Segt att de vart så mycke skit i partille, och framförallt att partillebo verkar lömska.. Fick en bra uppfattning om dom när ja flytta hit..

Fortsätter luska runt...

MVH

Ingen annan som ser det komiska i att en tjuv bär runt på ett reklamblad om delbetalning och försäkring? :D

ps. givetvis trist när saker o ting försvinner, seek and destroy. :mad:

Partillebo som bostadsbolag/hyresvärd är kanon att ha att göra med :D, sen kanske enskilda individer de anställer, tippar nog på "sommarjobbare", kanske inte alltid så mysiga :/

Partillebo som bostadsbolag/hyresvärd är kanon att ha att göra med :D, sen kanske enskilda individer de anställer, tippar nog på "sommarjobbare", kanske inte alltid så mysiga :/

Uschfan.. Hoppas man klarar sig från sånna.. Vart i partille bor du/vilket områdeskontor har du att göra med?

jenzino:
Jodå, de e faktiskt lite komiskt tycker tillomed jag. Först när ja såg den i bilen läste jag bara TRYGGHETSFÖRSÄKRING.
Spontana tanken var att tjuven hånade mig ("jahadu, nu har ja precis snott en massa grejer, hoppas du hade försäkring annars får du skylla dig själv")
Höll på att krossa en till ruta....

Uschfan.. Hoppas man klarar sig från sånna.. Vart i partille bor du/vilket områdeskontor har du att göra med?

jenzino:
Jodå, de e faktiskt lite komiskt tycker tillomed jag. Först när ja såg den i bilen läste jag bara TRYGGHETSFÖRSÄKRING.
Spontana tanken var att tjuven hånade mig ("jahadu, nu har ja precis snott en massa grejer, hoppas du hade försäkring annars får du skylla dig själv")
Höll på att krossa en till ruta....

Förrådsgrejen var i min gamla lägenhet i centrum, som de rev sen :(, där var det dock förvånandsvärd lungt och bilen stod säker, brukade inte ens låsa och körde terminator 2 tricket med nycklarna på solskyddet.

Nu bor jag i anneberg, lite mer ghetto här och haft 1 inbrott/skadegörelse och 1 skadegörelse på bilen för att vara mer exact :)

Förrådsgrejen var i min gamla lägenhet i centrum, som de rev sen :(, där var det dock förvånandsvärd lungt och bilen stod säker, brukade inte ens låsa och körde terminator 2 tricket med nycklarna på solskyddet.

Nu bor jag i anneberg, lite mer ghetto här och haft 1 inbrott/skadegörelse och 1 skadegörelse på bilen för att vara mer exact :)

bor med här :D :yoparty bott här i 2 månader

bor med här :D :yoparty bott här i 2 månader

Sett nån åka runt på gångbanorna med fiddy på kvällarna och skrämma pensionärer, du? :tungan

om det är du kan du väl tejpa fast en ficklampa eller nåt på skiten så den syns iaf :tummenupp

Sett nån åka runt på gångbanorna med fiddy på kvällarna och skrämma pensionärer, du? :tungan

om det är du kan du väl tejpa fast en ficklampa eller nåt på skiten så den syns iaf :tummenupp

haha det är dom små ungarna som kör runt med en, mina står i härryda :yoparty

När du gjorde polisanmälan på ditt bilinbrott tog du upp att du hittat en mössa och en netonNet lapp i bilen?

När min trampecykel blev snodd så skrev jag i anmälan att jag hittat en colaburk på platsen. Efter ett par timmar fick jag mejl från snuten att dom tyckte att jag skulle lämna in burken på närmsta polis station för att leta ledtrådar. deta tyckte dock jag var overkill då trampecykeln var värd 300 spänn.

Tycker att om snuten hör av sig om en burk på en cykelstöld så borde dom väl vara intresserade att leka CIS på mössan och lappen.

När du gjorde polisanmälan på ditt bilinbrott tog du upp att du hittat en mössa och en netonNet lapp i bilen?

När min trampecykel blev snodd så skrev jag i anmälan att jag hittat en colaburk på platsen. Efter ett par timmar fick jag mejl från snuten att dom tyckte att jag skulle lämna in burken på närmsta polis station för att leta ledtrådar. deta tyckte dock jag var overkill då trampecykeln var värd 300 spänn.

Tycker att om snuten hör av sig om en burk på en cykelstöld så borde dom väl vara intresserade att leka CIS på mössan och lappen.

Haha snacka om att det kan vara olika från fall till fall.
Japp, det står med i polis anmälan.
Damen ja prata med sa :
-hmm, det var underligt. Vanligtvis brukar dom vara noga med att inte lämna något efter sig. Lägg grejerna i en papperspåse (varför just pappers?) och spara dom så att dom finns ifall dom behövs.

Bilen är fixad iaf (ruta+plåten runt om). Men har fortfarande inte fått nåt besked på vad jag får ut för grejerna. Dom begärde att få dom kvitton jag hade och dom skickade jag in 7/9 och har inte hört något sen dess. Får väl snart ringa o höra hur det går för dom.

Hur lång tid brukar sånna här ärenden i regel ta?

MVH

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...