Tjuv?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Snodd hoj? Vad göra?

Igår när jag knatade längs Bondegatan så sniglade det förbi en herre (35-40 år, sydeuropeisk etnicitet) på en röd/vit sporthoj. Minns inte om det var Yamaha eller Suzuki för jag blev lite upprymd.
Iallafall, han har inte hjälm på sig och han kan uppenbarligen inte köra hoj. Han kör långsamt i samma riktning som jag går och får motorstopp en bit framför mig. Jag tänker att den är snodd så jag går fram mellan parkerade bilarna ut på gatan för att klippa den jäveln. Så när jag kommer fram till honom ser jag att det sitter nycklar i låset (nyckel i tändningen i knippa med en som skulle kunna vara broms-skive-lås-nyckel) och lugnar ner mig och går vidare utan att säga eller göra något. Han såg ut att skita på sig när det hände.
En gris-piket glider förbi i motsatt körriktning och kör långsamt förbi honom och glor eftersom han står med en avstängd hoj utan hjälm i körfältet, men han börjar rulla in den för att parkera när han ser dom. Antar att de inte stannade eftersom han hade motorn avslagen och de kanske inte kunde sno honom men det är en annan diskussion.

Frågan är; Vad handlar sånt där om? Kan han ha snott den med nycklarna i tänkte jag sen, eller var han ute och provade köra en polares hoj? Ska man göra något och i så fall vad? Skulle jag ställt någon ledande fråga?

Last edited:
ja du verkar ju lite mysko....

efter att ha läst alla jäkla trådar vågar man fasen knappt låta seriösa spekulabter på damens moppen för 5lök provköra...

vem har sagt att jag inte är förföljd bara för jag är paranoid :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT