-Freddy-
Guest
HanneZ skrev:Nästa gång du ser en invandrare slanga bensin från din bil så går du fram o frågar varför han gör det och sen tankar du upp hans moppe istället.
Nästa gång du är på krogen så sätter du dig ned bland några invandrare och snackar lite.
Nästa gång du tänker rasistiska tankar så tänk om.
Nästa gång du hör grannen snacka blöjsnack om invandrare så säg att han har så in i helvete fel o gå där ifrån.
Nästa gång du läser om en utlänning som gjort ett brott så tänker du att det är p.g.a. den situationen han är satt i och inte p.g.a. hans hudfärg.
Typ nåt sånt.
Har inte varit med om slangning, har pratat med okända invandrare på krogen, har tänkt om ifall jag tänkt rasistiska tankar, tänker inte säga att grannen har innihelvette fel (brukar inte ge så mycket resultat) utan diskutera mest för skoj skull (på nåt vis tycker jag det) och jag brukar inte sätta folk i fack efter hudfärg. Men vad får jag ut på det hela? Världen ser fortarande likadan ut.
Dom stora problemen som vi lägger politiker och länder ansvar för, integration etc, vad ska man göra för att förändra sånt? Har du någon lösning till det? Bli en politiker själv och bli klassad som idiot av endel och endel inte.