Tjurnacke

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Kommer att få tjurnacke snart pga fartvinden.:mad:
Har ett DB-kåpglas och ligger så gömd som jag kan bakom glaset, ändå vill fartvinden trycka upp hjälmen redan från ca 200km/h.
När farten sen ökar får jag verkligen slita för att hålla ner huvudet:huvet

Hojen är en 954 RR och jag är inte speciellt lång, 180cm.......:va
Har tyvärr inte originalglas att prova om det är skillnad, har läst nånstans att DB-Glas kan ge konstig turbelens..........................?
Fler som tycker det är drygt åt nacken ?

Jag kör en 929 och tycker att du ska vara glad att du kan köra 200.. jag får ont i nacken efter 150... Visserligen har jag inte DB än, men väntar med glädje på det! När jag fått det kan vi jämför hur fort man kan köra utan att få ont i nacken!!! :näsblod

:gnissla Tycker du ska vara glad över att hojen gör över 200..
Min lilla SV måste jag pina ganska ordentligt för att den ska upp i dom hastigheterna..

Lyxproblem eller skryta om hur fort cyklen går ?

Den jag har nu är en av de få cyklar jag haft med frontkåpa. O visst det e avslappnande, men brudarna diggar snygga traps, och det spar ju in ett par övningar på gymet.

Fick på mitt första jobb en kommentar av en träningsinriktad arbetsledare att jag hade väldigt välutvecklade traps. Jag svarar "Kör inga övningar alls där, det e bara från mc körning."

Min är jobbigare under 200. Över är det som att ligga i en soffa och slötitta på film.

jag lovar :gnissla

seriöst så verkar det lite skumt att min gamla häck från -92 ska vara "bekvämare" än en modernare hoj när man ligger över 200. Har inte märkt några "nackproblem" i de farterna. Iofs så har man alltid huvudet ovanför den kolsvarta glaset på gammelbladen, så det kanske är vana.

ni vänjer er... lite otränade in för säsongen bara. en annan har inte detta problem ni talar om :P

Skryter ??????????????????:confused:

200 knyck är det att skryta idag med en mc:va
Jäntans EU-moppe på 50cc gör 70-75km/h.

Eller??????????????????????????:D

jag tycker det e skiitdrygt att det rycker lite i hjälmen i 300 knyck..:arsele

men bara att bita ihop och vara glad att det inte är värre..

Kan hålla med om att det är jobbigt

när man ligger 400km/h börjar det bli jobbigt och när man kör i motvind känns det ännu mer
få se sen nästa vecka när ja sätter på en större motor med turboladdad kompressor och helium:yoparty :D :arsele
kanske ska lägge lite pengar på ett nytt kåpglas

Men för fan, köp en skinnställ med ryggpuck.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo