Tjuriga poliser finns överallt!

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Jag läste om en kille i Danmark som blev stoppad av polisen på en 4hjuling då han inte hade hjälm. I Danmark är 4hjulingarna B-regade med skylt fram och bak så där är det inte lag på hjälm, även om det rekommenderas.

Men denna danske byling var tvungen att sätta han för något så då fick han böter för att han inte hade bälte!!! :rofl :rofl :rofl

Jodå, helt sant, läs här http://www.atvforum.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2088

Finns det ingen översättning så man kan förstå vad de skriver :confused: Det där var rena grekiskan för mig.
För övrigt kan det ju inte vara krav på bälte på dem, det låter ju jävligt konstigt?

Antingen e de bälte eller hjälm som gäller på dom där såååå de e ba bita i sura äpplet inte sant..

Hehe han lär knappast få böter för avsaknat bälte eftersom det inte finns nåt original men det måste väl ändå vara lag på hjälm!

Hehe han lär knappast få böter för avsaknat bälte eftersom det inte finns nåt original men det måste väl ändå vara lag på hjälm!

Det är ett gränsland det där, liksom trikes.

Man kan få köra dom utan hjälm, om man monterar bälte, man får köra dom utan att montera bälte, om man har hjälm.

Jag skulle välja hjälm 100 gånger av 100, vem fan vill spänna fast sig på något så tippbenäget?

Att en hjuling är tippbenägen är lite av en halvmyt då man får pressa den ganska hårt för att den sa tippa, min egen som är sänkt till max är nästan omöjlig att tippa med!
Dock kör de flesta danskar med hjälm och nej det är inte lag på bälte om du inte har hjälm på en Dansk fyrhjuling.

I Sverige är de dock MC reggade så här är saken klar förutom ett tillägg och det är att de får köras på både A & B kort.

Att en hjuling är tippbenägen är lite av en halvmyt då man får pressa den ganska hårt för att den sa tippa, min egen som är sänkt till max är nästan omöjlig att tippa med!
Dock kör de flesta danskar med hjälm och nej det är inte lag på bälte om du inte har hjälm på en Dansk fyrhjuling.

I Sverige är de dock MC reggade så här är saken klar förutom ett tillägg och det är att de får köras på både A & B kort.

Snygg ride. Var är det för något?

Tja, sänker/breddar man den till personbilsbredd blir den ju stabilare, men nu utgick jag ifrån det skick dom säljs i.

Har dom verkligen hjälmtvång i Danmark? när jag var där såg jag inte en enda mcförare med hjälm och jag mötte säkert 20 stycken :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg