Hejsan!
Jag har en TL1000R -99a, har ägt hojen i drygt två år.
Mitt problem är att hojen är mkt svårstartad och går väldigt ojämnt.
I slutet av förra sommaren så märkte jag att "choke" vajern satt fast. Detta trodde en MC handlare, inte skulle vara något problem eftersom att det inte är en choke utan bara gasökning. Jag har bytt tändstift två gånger på den nu, utan förbättring, den sabbar bara stiften efter att ha gått igång en gång.
Jag har tömt tanken och fyllt i ny 98 oktaning soppa två gånger.
Jag fick ett tips av MC-Bolaget att det ev kunde vara en manuell soppa ökning vid insprutet som satt fast. Är det någon som vet var den sitter eller hur den ser ut?
Hojen är om mappad med Yoshi, har slipon samt öppet KN filter.
När jag drar runt hojen på startmotorn utan stift i så "duschar" den ut soppa ur båda tändstifthålen, såsom att jag skulle hålla full gas.
Är MKT tacksam för svar, innan jag lämnar in hojen och förlorar semesterkassan.
Mvh, Martin.
Jag har en TL1000R -99a, har ägt hojen i drygt två år.
Mitt problem är att hojen är mkt svårstartad och går väldigt ojämnt.
I slutet av förra sommaren så märkte jag att "choke" vajern satt fast. Detta trodde en MC handlare, inte skulle vara något problem eftersom att det inte är en choke utan bara gasökning. Jag har bytt tändstift två gånger på den nu, utan förbättring, den sabbar bara stiften efter att ha gått igång en gång.
Jag har tömt tanken och fyllt i ny 98 oktaning soppa två gånger.
Jag fick ett tips av MC-Bolaget att det ev kunde vara en manuell soppa ökning vid insprutet som satt fast. Är det någon som vet var den sitter eller hur den ser ut?
Hojen är om mappad med Yoshi, har slipon samt öppet KN filter.
När jag drar runt hojen på startmotorn utan stift i så "duschar" den ut soppa ur båda tändstifthålen, såsom att jag skulle hålla full gas.
Är MKT tacksam för svar, innan jag lämnar in hojen och förlorar semesterkassan.
Mvh, Martin.