Tjocka latmaskar.. orkar ni detta? Tidschema SM-LMS

  • Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

Orkar du köra 2 race, massor av kval och friträning?


  • Antal röstningar
    0
..
Frågan är nu bara.. vad blir anmälningsavgiften för detta kalaset och fredagsträningen....
Det är en fråga som kommer upp på nästa månadsmöte, så se till att va där om ni har åsikter ;)

//håkan

OJ!!! Ska det dessutom bli billigare avgifter?? Tror jag byter klubb direkt då!! ;)
 
Frågan är nu bara.. vad blir anmälningsavgiften för detta kalaset och fredagsträningen....

Blir det dyrare att arrangera ett sånt här arrangemang än som det varit tidigare år? Om inte så ser jag ingen anledning att justera anmälningavgifterna.

Men det lär väl ändå bli redigt mycket dyrare för oss förare eftersom vi nu är hälften så många som ska betala startavgifterna, och arrangören lär väl behöva lika mycket pengar...

Så, dubbelt så mycket körning... Dubbelt så mycket i avgift eller?

Alltså typ 3200:- för tävlingen och 800:- för fredagen? 4000:- känns svettigt... Men det är väl priset vi får betala för mera körtid och ett extra heat....
 
Blir det dyrare att arrangera ett sånt här arrangemang än som det varit tidigare år? Om inte så ser jag ingen anledning att justera anmälningavgifterna.
...


Vissa grejjer måste bli billigare. Typ, mindre toapapper kommer ju gå åt! :tungan

Kanske man slipper hyra så många/dyra elverk mm. Kanske slipper den kostnaden helt då den elen som finns räcker till. Finns nog en del extrakostnader för att kunna hålla fler klasser på plats. Men dyrare blir det säkert. 50% dyrare på LMS tidigare pris för att köra dubbelrace/längre träningar köper jag iaf direkt utan att strula! :)
 
Last edited:
Vissa grejjer måste bli billigare. Typ, mindre toapapper kommer ju gå åt! :tungan

Kanske man slipper hyra så många/dyra elverk mm. Kanske slipper den kostnaden helt då den elen som finns räcker till. Finns nog en del extrakostnader för att kunna hålla fler klasser på plats. Men dyrare blir det säkert. 50% dyrare för att köra dubbelrace/längre träningar köper jag iaf direkt utan att strula! :)

Nog för att a-förare är fulla av skit men lite måste ni väl ändå släppa ut ibland? :rolleyes:

/HW

Jag skulle nog föreslå 1000:- / dag + vanlig peng för fredagsträningen.

/HW
 
Last edited:
Nog för att a-förare är fulla av skit men lite måste ni väl ändå släppa ut ibland? :rolleyes:

/HW

Jo, blir det dubbel avgift så skiter jag dubbelt så ofta! Men det blir nog ändå bara ca 50% mindre än vad alla nervösa rookies gör! :tungan ;)
 
Last edited:
Blir det dyrare att arrangera ett sånt här arrangemang än som det varit tidigare år? Om inte så ser jag ingen anledning att justera anmälningavgifterna.

Men det lär väl ändå bli redigt mycket dyrare för oss förare eftersom vi nu är hälften så många som ska betala startavgifterna, och arrangören lär väl behöva lika mycket pengar...

Så, dubbelt så mycket körning... Dubbelt så mycket i avgift eller?

Alltså typ 3200:- för tävlingen och 800:- för fredagen? 4000:- känns svettigt... Men det är väl priset vi får betala för mera körtid och ett extra heat....

Det är inte dyrare... det är bara färre tävlande...

Roadracing: Anmälningsavgift vid anmälan t o m 12/5 är SEK 1200:-, per klass. 125 junior SEK 700:-

Så stod det förra året.
Dubblar man rakt av, 2400 för tävlingen, 1400 för 125JNR

Inofficiell träning för RR anordnas 09.00-18.00 enligt separat inbjudan. Kostnad 400 SEK, anmälan samt betalning sker på banan.
Så 800kr för hmmm... typ 2H körning aktiv bantid.

Det blir sammanlagt 3200kr inklusive fredagsträningen om man bara dubblar rakt av, vilket är en ganska hög summa tycker jag....
Det är typ sånna frågor vi måste ta hänsyn till... och som ska diskuteras på nästa månadsmöte för LMS medlemmar....
Men vi vet ju alla tävlingar som kostat mera med BETYDLIGT mindre bantid...

ARC gick väl på 3500kr(??) inkl tor/fredags träning... (19kr/min har jag för mig vi räknade ut att bantiden kostade då :) så även vissa betalsamtal... )

//håkan
EDIT: Sen kan man väl kanske se det som såhär... man kör 2 race på samma helg, dvs mat, resa, öl etc etc blir billigare för den tävlande. Så det blir ju inte dubbelt så dyrt för den som tävlar bara för att det är 2 race...
sen eftersom race1&2 baseras på samma kvaltider så "slipper" man 2 kval också för ett race extra ;) man "tjänar" alltså typ en uppsättning däck på att kunna köra 2 race samma helg
 
Last edited:
Jag föreslår att vi lägger ner ekonomifrågan. Det är upp till arrangören, i det här fallet LMS RR att göra en budget. Det behöver varken jag, håkan eller någon annan diskutera här. Mängden bantid för den enskilde föraren är inget som påverkar utgifterna runt ett arrangemang.
Historiskt sett har LMS tävlingar varit bland dom billigaste i detta land så jag tror ni kan ge grabbarna & tjejerna lite frihet att behandla denna fråga själva. Dom kommer inte blåsa er men än tidigare år.

/HW
ps. jag hoppas ni orkar läsa detta och att detta får avsluta debatten om startavgifterna.
 
LMS har ett förslag på tidsschema till sin sm-deltävling... frågan är om cyklarna håller, däckstillverkarna hinner med och om ni orkar!!!

dubbelSM.gif


Vad säger ni? Rösta bara om du är A-förare eller junior och har tänkt köra!


Edit: LMS kommer i år köra ett separat 2-dagars B-race så börja inte härja om det nu är ni snälla!!

Edit 2: Haka heller inte upp er på exakt ordningsföljd. Det är i första hand antalet körpass och race på en helg som är frågan.:tummenupp

/HW

Svarar men röstar inte.

Som fet Classicåkare när man kör i England är det morgonträning och sedan DUBBLA tävlingsheat på lördagen, och likadant på söndagen.

Det jobbigaste är den psykiska laddningen man måste köra i turbotempo inför varje heat men det går också.

Sedan kör man i två klasser så det blir 4 heat om dagen och jag hinner själv serva hojarna etc emellan.

Om inte Sveriges elit skulle klara 2 heat på en helg vore det...
 
Jag hoppas att ni ändrar från STD till STK, annars blir det till att stanna hemma den helgen... ;)
 
Härligt!!! Jag har saknat en vettig tråd med positiva nyhter inför nästa säsong, så denna blev jag glad över. Bra jobbat LMS! :)

Jag får fundera på vad jag tycker e bäst. Spontant så är ju längre körpass viktigt. Super med Fredagsträningen!!! Grymt!
Två race känns så där. Jag tror jag föredrar fler/längre kval framför två race. Men som sagt, jag får suga lite på det. Grymt bra intiativ hur som helst! :tummenupp

.
 
Svarar men röstar inte.

Som fet Classicåkare när man kör i England är det morgonträning och sedan DUBBLA tävlingsheat på lördagen, och likadant på söndagen.

Det jobbigaste är den psykiska laddningen man måste köra i turbotempo inför varje heat men det går också.

Sedan kör man i två klasser så det blir 4 heat om dagen och jag hinner själv serva hojarna etc emellan.

Om inte Sveriges elit skulle klara 2 heat på en helg vore det...

nu ska du inte skämma ut den late... det blir lattjo att testa detta! ;)
 
Klart vi ska ha två race, det är ju racen som är skoj! Kval och träning är ju bara ett tradigt nötande i hopp om att få fria varv.
 
Alternativ två verkar skitbra ifall man flyttar 125 o 250 race 1 till lördag kväll. Då hinner man förbreda hojen bättre till race 2 på söndagen.:tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top