Tjena!

Valkirija

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
såld
:hej Hej på er alla! Här har ni en riktig nybörjare, helt grön, alltså! Jag tog mitt hoj-kort i början av augusti och har inte köpt ngn hoj än. Hoppas att få lite tips och råd från er!

Valkirija skrev:
:hej Hej på er alla! Här har ni en riktig nybörjare, helt grön, alltså! Jag tog mitt hoj-kort i början av augusti och har inte köpt ngn hoj än. Hoppas att få lite tips och råd från er!

Välkommen och grattis till kortet!

Vilken typ av hoj hade du tänkt dig?

första hojen

chrilla skrev:
Välkommen och grattis till kortet!

Vilken typ av hoj hade du tänkt dig?

Jag funderar på Ducati Monster... ngn av dem i alla fall. Men vet inte om den passar bra som nybörjarhoj. Jag är inte speciellt lång heller :lol men vill gärna ha både fötterna i marken, speciellt om jag kommer att ha en pasagerare bakom! Ha-ha! Priskategori: runt 60 000;

Valkirija skrev:
Jag funderar på Ducati Monster... ngn av dem i alla fall. Men vet inte om den passar bra som nybörjarhoj. Jag är inte speciellt lång heller :lol men vill gärna ha både fötterna i marken, speciellt om jag kommer att ha en pasagerare bakom! Ha-ha! Priskategori: runt 60 000;

De är fina. Och twin!

Denna killen har en och svarar säkert på frågor: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=6849

Edit: Han har iofs tre (3) bröstvårtor.

Tack!

X-up skrev:

Tack! Det känns bra att få svar så snabbt! Grejen är att det kändes lite emsamt för ingen av mina kompisar varken har mc eller är intresserad av hojar! Tråkigt :( Och jag själv är en nybörjare, vet ingenting men nyficken på allt!

Hur mycket har du tittat runt? Vill du ha just twin? Kollat in Suzukis SV-modeller?

:)

Hej å välkommen.

Grattis å hoppas du hittar en hoj som passar...finns säkert många här som kan hjälpa dig :)

Benvenuto! som man säger på Ducatiska o Apriliska :)

Ducati Monster är nog helt O.K förstahoj med hyfsat låg sitthöjd o gott om attityd.
Lite täta serviceintervall kanske men har man tiden o plånboken för det så. Hojåka e int billigt hur man än gör...
Alternativet till Monster e väl Suzuki SV650 som det ska finnas sänkningsatser till.
Bra o låga priser nu så här på hösten. Du kan göra riktiga klipp o ha hela vintern på dig att fixa nya däck o sånt som behöver bytas.
Gött att du diggar V-twin iallafall..
O på SH är du aldrig ensam! :pannkyss

Är tebaxs på vägarna den 23 september efter att länsman lånat det i 3 jobbiga månader efter lite fortåka...
Efter det ställer jag o säkert andra här upp om du vill ha med nån när det är dags att titta på begagnat objekten..
Bara o hojta till!
... 5:e hojen o 12 års prickfri tjänst på hoj (tills nu) på meritlistan...

Valkirija skrev:

När jag köpte hoj så stod valet mellan Monstret, Hornet och sv 650. Det blev en sv 650 till slut som jag har sänkt 3 cm. Gav prick 60000 för en 05:a, inklusive sänkning.
Jag når ner med halva fossingarna så jag funderar på att eve gröpa ur sadeln.

Pm:a mig om du vill veta mer om just sv:n.

Välkommen hit föresten! :tummenupp

Min sv:n ser ut så här

Bifogat

• min hoj2.JPG
    min hoj2.JPG
    125.3 KB · Visningar: 99
  • lilla bus2 avatar.JPG
    lilla bus2 avatar.JPG
    6.8 KB · Visningar: 364
  • lilla bus3.JPG
    lilla bus3.JPG
    29.8 KB · Visningar: 61
  • lilla bus1.JPG
    lilla bus1.JPG
    53.7 KB · Visningar: 56
Last edited:
Välkommen, tjejen!

Ducati Monster är säkert en bra hoj! En tjejkompis till mig är helnöjd med sin.
En sprillans ny hoj som kawasaki kommit med nu kanske också kan vara något? Den heter ER-6, verkar enl senaste nr av Bike rätt kul o lättkörd/busig. 650 kubik, sitthöjd 78,5 cm, hyffsat upprätt körställning och priset 59900kr. Som förstahoj kan det vara rätt bra att slippa extrem sport-sittställning. Vet inte hur lång du är, men en riktigt vettig beg. sporthoj tror jag annars är Hondas cbr 600F.

Lycka till!

//Robban

Välkommen :tummenupp .Kan rekommendera en Honda CBR 600. En 01-02 går på cirka 60 och är en toppenhoj :yoparty

Välkommen till sporthoj. :tummenupp

Om du vill satsa på en twin, så är monster eller en sv650 bra val

men vill du ha en rad4:a så kan jag tipsa dig om Honda hornet 600.

Lissita här på forumet har en sådan, och hon är VÄLDIGT kort.
prata med henne om du har frågor :tummenupp

Hej och grattis till kortet!!!

Cbr 600 är en bra hoj att börja med :tummenupp

chrilla skrev:
Hur mycket har du tittat runt? Vill du ha just twin? Kollat in Suzukis SV-modeller?

:)
Nejjj, egentligen har jag inte tittat på några mc alls ännu. Bara letat lite på nätet. Men du vet... se dem på bilder är en sak men vad och hur är dem i verkligheten... en annan!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT