TOKER skrev:
Husa 650 02 men uppdaterad till 03 vippor.(kan inte så mycket om dem)
Så mycket info som möjligt nu om service motor slitage genomgångar och allt som kan tänkas!!!!!!
(MEN INGEN PAJKASTNING TACK BARA REN FAKTA)
Tack så länge!!!
Jag var nojjig som få efter att ha läst trådarna på sporthoj om Husor som slutade som något liknande en marackas.
Haft 2st 02

r med 03lager/vippor, bytt olja ~5:e timme (vilket är dubbelt så ofta mot vad boken rekommenderar) och har aldrig haft det minsta trubbel. Iaf inte med något som inte berott på mig.
En vanlig snabbservice omfattar väl olja och filter byte, ev. ställning av ventilerna. En händig rackare med lite tempo på grejjerna kanske skruvar det på 15min? för mig tar det 30-40min och då är jag nojjig, dubbelkollar gör om igen osv.
Startmotorn eller restartern ska inte vara någon höjdare, jag har aldrig provat mina utan monterat bort dem + batteri omgående efter köp. Iom att man tar bort startmoroten så tar man även bort 2kugghjul vilket kan vara bra?
Det som händer med 02

r är att kickaxlarna verkar gå av, somliga säger att det beror på den som kickar. Enligt en väns utsago är det inga som helst problem att byta den, han är ingen mekaniker men kan hobby-skruva lite.
Något jag gillar med min hoj är att den är lättmekad, jag har skruvat och pillat lite i Husorna. Frågar man runt lite så kan man göra det mesta själv även om man inte är ett ess med verktygen.
Nu är det bara att hacka å såga det jag skrivit...
Vill du ha mer goda ord ang. Husa så kan du alltid fråga sm570rr, han är hemligt kär i just Husaberg.
//@
PS. sen vet jag en som har en Husaberg -02 med 03lager i som är till salu, prutt-bar t.o.m DS.