Tjena.. en potentiell fartdåre har joinat.

Corise

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
Hoj
.
Hej gott folk,
Är 31 år gammal men har bott i Asien och kört det mesta mellan 99 och 250cc de senaste 9 åren utan riktigt mc-körkort. :D Jag är glad att jag tog 'riktigt' bil-körkort innan flytten så man har koll på regler (dom som gäller). Diggar min nyinköpta GSF250V Bandit men kör den bara i Asien där jag numera bor nästan 8 månader om året. Har fått öva upp mig i all slags jobbig trafik genom åren som man inte ens kommer i närheten av hemma, men kommer antagligen ta mig i kragen och ta svenskt mc-kort framöver... så man kan köra båge hemma också!! :tummenupp

Välkommen.

Bor där? Vad gör du för att försörja dig?

Hoppas du kommer trvias.. Det kommer du :yoparty , Och förmodligen bli beroende som alla andra här, och lycka till med kortet

Bor där? Vad gör du för att försörja dig?
Jag tror det finns ett uttryck från någonstans som låter "The only certain things in life are death, taxes and real estate". Vi satsar på det sista och något mer optimistiska alternativet. :)

Tack för välkomnandet!

Jag tror det finns ett uttryck från någonstans som låter "The only certain things in life are death, taxes and real estate". Vi satsar på det sista och något mer optimistiska alternativet. :)
Lägg till "life is pain" så hamnar man 7 snäpp närmare saningen med:pannkyss
Välkommen till våran lilla plätt på nätet:tuttar

Vart i asien bor du?
Jag håller till på Bali och reser en del till Singapore.

Värt att nämna är att högsta 'lagliga' cc-tal på Mc som tillåts i Indonesien (för registrering o dyl.) är 250cc! :rolleyes: Vill man har större bågar måste man skaffa 'Big Bike Permits' eller gå med i klubbar om jag förstått rätt. Sen är det inte helt säkert att man går igenom poliskontroller med 'Big Bike Permits' så 250cc kändes som det naturliga valet.. :D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing