Tjejstorlekar...

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Jag har helt enkelt trillat i fällan och lovat bort en tur med hojen... och självklart har hon inga kläder... :tuttar ... Skinnkläder alltså.

Så vad för storlek på ställ skall en 160 - 165 cm, 55- 60 kg tjej ha ???

Namedroppa gärna lite modeller mm så man vet vad man ska titta efter.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nypan83 skrev:
2151795 Jag har helt enkelt trillat i fällan och lovat bort en tur med hojen... och självklart har hon inga kläder... :tuttar ... Skinnkläder alltså.

Så vad för storlek på ställ skall en 160 - 165 cm, 55- 60 kg tjej ha ???

Namedroppa gärna lite modeller mm så man vet vad man ska titta efter.

Dainese stl. 44 eller 46 ungefär....
Frugan är ca. 160 och väger 55 och hon stl 44 på sitt Dainese....

Som är till salu, mkt fint skick!!
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag är 167 och 65 kg och kommer i stl 42 i berik 3213, riktigt tight är det dock.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Som vanligt så svarar jag att gå och prova! Alla märken har olika storlekar, så gå till en MChandlare och testa lite olika märken.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Emmi skrev:
2152289 Som vanligt så svarar jag att gå och prova! Alla märken har olika storlekar, så gå till en MChandlare och testa lite olika märken.

Tror inte att ett damställ skulle passa på mig...

Har iaf inhandlat ett Dainese stl.44 nu, så jag hoppas att hon håller formen.

Tack för svaren
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nypan83 skrev:
2152751 Tror inte att ett damställ skulle passa på mig...

Har iaf inhandlat ett Dainese stl.44 nu, så jag hoppas att hon håller formen.

Tack för svaren

Jag har strl 46 på mitt Dainese och jag är 1.70 och väger runt 65 kilo. Det är visserligen för stort nu, men satt perfekt när jag köpte det..
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Bikerbitch skrev:
2152756 Jag har strl 46 på mitt Dainese och jag är 1.70 och väger runt 65 kilo. Det är visserligen för stort nu, men satt perfekt när jag köpte det..
Hur är det runt höfterna på dig? Jag funderar på att köpa ett herrställ pga färgen jag vill ha inte finns i dam. Är rädd att det itne ska finnas någe plats för höfterna i ett herrställ..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
lilltryne skrev:
2152867 Hur är det runt höfterna på dig? Jag funderar på att köpa ett herrställ pga färgen jag vill ha inte finns i dam. Är rädd att det itne ska finnas någe plats för höfterna i ett herrställ..

Lite tight blir det ju, är nog ganska oundvikligt när man har breda höfter. Men jag tycker absolut att det funkar.
Har provat herrställ och visst är det inte menat för höfter och bröst, men största problemet där var att armar o ben var för långa.

Har du varit iväg o provat lite olika ställ? Alla sitter ju så himla annorlunda.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Bikerbitch skrev:
2152875 Lite tight blir det ju, är nog ganska oundvikligt när man har breda höfter. Men jag tycker absolut att det funkar.
Har provat herrställ och visst är det inte menat för höfter och bröst, men största problemet där var att armar o ben var för långa.

Har du varit iväg o provat lite olika ställ? Alla sitter ju så himla annorlunda.
Har provat ett berik tjejställ i 42 o 44, samt ett arlen ness i L. Båda satt ok, men jag är sugen på ett grönt berik ställ och det finns bara i herr. Får se om jag orkar pallra mig iväg o prova herr stället. Känndes som jag svettades ut typ 5kg svett när jag var iväg igår i värmen och provade damställen.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Bikerbitch skrev:
2152875 Lite tight blir det ju, är nog ganska oundvikligt när man har breda höfter. Men jag tycker absolut att det funkar.
Har provat herrställ och visst är det inte menat för höfter och bröst, men största problemet där var att armar o ben var för långa.

Har du varit iväg o provat lite olika ställ? Alla sitter ju så himla annorlunda.

Ah, tack för tipset. Tuttar o rumpa (och i viss mån midja) är ju självskrivna men ingen har kunnat svara på skillnaden när jag frågat i butik. Min flickvän provade en Halvarsonjacka förra månaden som hon blev lite småkär i, tyvärr för långa ärmar. Nu vet jag varför vi skall kika mer på dammodeller. :tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
tuppjuck skrev:
2153016 Ah, tack för tipset. Tuttar o rumpa (och i viss mån midja) är ju självskrivna men ingen har kunnat svara på skillnaden när jag frågat i butik. Min flickvän provade en Halvarsonjacka förra månaden som hon blev lite småkär i, tyvärr för långa ärmar. Nu vet jag varför vi skall kika mer på dammodeller. :tummenupp

Är ni inte alltför kräsna vad det gäller skinnställ så har jag ett till salu, se signaturen.

lilltryne skrev:
2152996 Har provat ett berik tjejställ i 42 o 44, samt ett arlen ness i L. Båda satt ok, men jag är sugen på ett grönt berik ställ och det finns bara i herr. Får se om jag orkar pallra mig iväg o prova herr stället. Känndes som jag svettades ut typ 5kg svett när jag var iväg igår i värmen och provade damställen.

Mitt nya ställ är ett Arlen Ness strl L. Fick lämna in det så att de fick sy om det lite bara, men nu ska det nog funka.
Fast man går ju så otroligt knasigt, kan knappt röra höfterna och får en sån där -ojvadjagärskitnödig-gång.

Du kan ju lämna in stället och kapa armarna/benen eller så. Kostar en slant men det kanske det är värt!
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Även axlarna är ju bredare på ett herrställ... Och som sagt, armar och ben är för långa. Sedan finns det även skillnader vad gäller skärning vid vaden, kvinnors vader börjar längre ner på smalbenen än vad mäns gör, så ställen är olika tajta där.

På herrställ är dessutom armar och ben förböjda i en kraftigare vinkel är damställ, så damtällen rör man sig lättare i. ;)

Själv har jag ett Arlen Ness Claw i stl L, det sitter som gjutet! Ett tips är att Alpinestars som regel passar långa människor bättre, Dainese är lämpligt för småväxta, smala och Arlen Ness funkar alldeles ypperligt för lite kurvigare tjejer... :)
Men alla modeller är ju också olika, så det bästa är att testa! :tummenupp

Bikerbitch skrev:
2153210
Mitt nya ställ är ett Arlen Ness strl L. Fick lämna in det så att de fick sy om det lite bara, men nu ska det nog funka.
Fast man går ju så otroligt knasigt, kan knappt röra höfterna och får en sån där -ojvadjagärskitnödig-gång.

Du kan ju lämna in stället och kapa armarna/benen eller så. Kostar en slant men det kanske det är värt!


Oh, likadant som mitt? Coolt! Jag älskar Arlen, snyggare grejer finns inte!! Nöjd so far?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Syss skrev:
Oh, likadant som mitt? Coolt! Jag älskar Arlen, snyggare grejer finns inte!! Nöjd so far?

Apsnyggt! Men jag har inte kört i det. Det var ju lite tight på vissa ställen (som över höfterna) så jag fick inte igen dragkedjan. Men nu är det fixat och ska förhoppningsvis funka.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
storleken på mina tjejjer ska gärna vara ganska små. men inte för små bara och söta.. men nu pratade vi om storlekar så jag tar en liten tjej då!
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top