Tjejkväll på LMS motorstadion 26/5 2011

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Torsdagen den 26/5 kör vi tjejkväll för andra året, tanken är att man ska kunna pröva på en trafikövnings/bankörning under lite lugnare former. Upplägget på kvällen är lika som dom vanliga med förarmöte, gruppindelning, föråkare och instruktörer osv. för att man ska känna igen rutinerna om man får mersmak och vill åka fler gånger. SMC Östergötland är medarrangörer och finns på plats (och på banan) för att berätta om sin verksamhet. Ev. några lokala handlare som visar sina produkter. Man behöver inte vara medlem någonstans kom som du är. Kostnad 100:-
Bra att läsa innan körningen, se länk nedan.
Frågor och intresseanmälan: kjell.bornemo@spray.se

LMS hemsida

Last edited:
:tummenupp
Låter ju skit kul!
Är det för att prova på banåkning eller är det för alla även om man har kört bana flertalet gånger tidigare?

Kul att få träffa flera tjejer som gillar hoj och banåkning! :)

:tummenupp
Låter ju skit kul!
Är det för att prova på banåkning eller är det för alla även om man har kört bana flertalet gånger tidigare?

Kul att få träffa flera tjejer som gillar hoj och banåkning! :)

Vi kommer ha flera grupper så att det passar alla behov av fart och fläkt!! Förra året var det ca. 25st tappra (fem plus och mulet) då blev det två grupper. Men i år har jag beställt bättre väder ca. 15 grader:D så vi får hoppas på upp mot 50 st och tre grupper. Du är välkommen. Mvh. Kjell

[Gör ett classic treadlift eller trådlyft på svenska...
Till alla tjejer, damer samt qvinnor glöm inte bort eran kväll på banan den 26/5. Alla oavsett hoj eller erfarenhet är välkommna, vill ni bara komma och titta är det helt ok. Mvh. Kjell

[Gör ett classic treadlift eller trådlyft på svenska...
Till alla tjejer, damer samt qvinnor glöm inte bort eran kväll på banan den 26/5. Alla oavsett hoj eller erfarenhet är välkommna, vill ni bara komma och titta är det helt ok. Mvh. Kjell

Passa på och stötta ett så bra initiativ! Själv började jag min bankörning på Sviestad 2006 med en Yamaha xs 400 från 1982. Alla hojjar fungerar och allt är lika skoj! Ingen kan vara expert från början så passa verkligen på att få hjälp av många superbra instruktörer och träffa andra hojintresserade tjejer!

I helgen var jag nere på Falkenberg och körde i Rookie 600. Lyckligtvis fick jag lyxen att racea med en annan tjej Renate Jensen. Tyvärr så fick jag däng efter ett par dueller, men det var helt ok. Annelie (som också kör för LMS) kraschade tyvärr ut på kvalet (allt är ok med henne), annars hade även hon varit med i fighten!

Tyvärr är jag i Holland i veckan, annars hade jag gärna varit med.

//Lena

Kul initiativ!
Hade gärna kommit upp och kört med er om jag inte hade varit påväg till Kinnekulle ikväll.

Hoppas många andra tjejer hittar dit och att ni får en toppen-kväll!
Mer tjejer till sporten :D

Försöker titta ut om jag hinner, dock fick jag inte med skinnställ och tillbehör så jag får snällt titta på! :rolleyes:

Vilken kanonkväll! All heder och tack till arrangörerna :-)!

Det var ingen av fotograferna som fick med den blå ninjan å mej med vitt /svart textilställ? ;-)

Yes, det var grymt kul! :) Finns en del bilder upplagda i Filmer/Bilder - Banåkning, mest från snabba gruppen.

Sambon var med och körde... lite bilder vore kul .... =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT