Tjejkurs i maj, Montzabanan

Fan å, jag hoppas verkligen jag inte är för sent ute nu. Har ju glömt bort att hålla tråden uppgraderad, men hörde/läste från första böjan att det var i april som man skulle kunna göra en anmälan..tidigast :va

Hur som helst, ska ringa i morrn. Hoppas hoppas, på att få paketet :tomten

Ullis skrev:
2045491 Fan å, jag hoppas verkligen jag inte är för sent ute nu. Har ju glömt bort att hålla tråden uppgraderad, men hörde/läste från första böjan att det var i april som man skulle kunna göra en anmälan..tidigast :va

Hur som helst, ska ringa i morrn. Hoppas hoppas, på att få paketet :tomten

Anmälan senast 21 april var det! Skynda skynda!!

Skit också att det är samma helg som Actionpics har 3 dagars körningen på Gotland. :mad:

Jag hade velat åka på det här också.

Suverän grej. Boende, frukost, lunch, middag, bankörning och relax avdelning i 2 dagar..FÖR 1500 KR!!! .En ren spa weekend!!

Ha det så jäkla bra ni som åker dit..... :)

Jaha, har kollat upp det & det blir inget för mej iaf.
Handlar ju egentligen inte alls om någon bankörning precis, bara att de ska hålla till på banan.
Verkar vara mer undanmanövrering, bromsteknik & dyl. Iaf som jag fattade det.

Men, ni som ska dit. Hoppas ni får skitkul & att ni lär er massa nytt. Var bara 9 platser kvar, så ni lär inte bli ensama :tummenupp

Om nån vill åka med så åker jag och en tjej till från Borlänge vid 14:00. Ska försöka hitta nån rolig väg upp.

Ska prata med de tjejer jag vet ska med från klubben så kan vi hänga på er. Åhå, vilken fint väder det ska bli!!

Ojdå, den där hade jag missat.
Men då är jag på Gotland Ring så det går ändå inte.

Förresten borde den här tråden ha legat på "Banåkning för allmänheten"....

TinaTjejen skrev:
2186574 Ojdå, den där hade jag missat.
Men då är jag på Gotland Ring så det går ändå inte.

Förresten borde den här tråden ha legat på "Banåkning för allmänheten"....

Du missar inget Tina, inte med tanke på den infon jag fått då jag ringde & frågade. Det handlade inte om bankörning, utan en del av banan skulle användas bara till att öva bromsteknik å dylikt på. Du hade nog inte blivit gynnad av denna kurs, så åk till Gotland du & rejsa på bana på riktigt :tummenupp

Ullis skrev:
2186639 Du missar inget Tina, inte med tanke på den infon jag fått då jag ringde & frågade. Det handlade inte om bankörning, utan en del av banan skulle användas bara till att öva bromsteknik å dylikt på.

Det stämmer att detta inte är ett banåkningsevent, men det kan ju bli kul ändå!

Anciol skrev:
2186556 Ska prata med de tjejer jag vet ska med från klubben så kan vi hänga på er. Åhå, vilken fint väder det ska bli!!

Det blir överflöd av solstrålar över Älvdalen!

Ja, vilken väg ska vi ta upp?

1)falun-blg-leksand-siljansnäs-sollerön-mora-älvdalen
2)falun-blg-leksand-rättvik-mora-älvdalen
3)blg-falun-rättvik-mora-älvdalen

Ullis skrev:
2186639 Du missar inget Tina, inte med tanke på den infon jag fått då jag ringde & frågade. Det handlade inte om bankörning, utan en del av banan skulle användas bara till att öva bromsteknik å dylikt på. Du hade nog inte blivit gynnad av denna kurs, så åk till Gotland du & rejsa på bana på riktigt :tummenupp
Sant, Tina missar inget. Däremot blir det inte enbart "körgårdsövningar". Söndagen kommer att ägnas åt körteknik och vi kommer alltså att utnyttja banan även om det inte är nån Sporthojskurs :tummenupp

duckie skrev:
2186655Ja, vilken väg ska vi ta upp?
Har ni tid på er rekommenderar jag Valsan-vägen till Insjön, sedan runt Siljan över Sollerön och från Mora åker ni mot Oxberg. :)

Det blir säkert 20 mil istf 14, men vaddå...

HanneZ skrev:
2186625 Jag känner mig diskriminerad :mattias

Nä men seriöst, är det inte en sån här grej som diskrimineringslagen sätter stopp för? Undantagen va ju ganska få.

Det är lika tillåtet att ordna en mc-fortbildningskurs enbart för tjejer som det är att anordna en studiecirkel i livsåskådningsfrågor enbart för män.

Diskrimineringslagen reglerar diskriminering som beror på
- etnisk tillhörighet (till exempel någon som kommer från ett annat land)
- religion eller annan trosuppfattning (till exempel någon som är muslim)
- sexuell läggning (till exempel någon som är homosexuell)
- funktionshinder (till exempel någon som sitter i rullstol)
- kön

Dock finns dispenser där man kan påvisa att det underrepresenterade könet vinner på uppdelningen.
Tex finns ett riksdagsbeslut som godkänner att en folkhögskola i gbg enbart har kvinnliga deltagare, trots att detta innebär diskriminering.

"Den politiska organisationen i dagens samhälle gör det motiverat att driva en skola för kvinnor, säger rektor Lena Bjurving. Kvinnor får generellt mindre resurser än män och därför behövs sådana här satsningar.
Skolan vill vara med och skapa ett jämställt samhälle, där ingen blir undertryckt. I ett sådant samhälle behövs inte den här typen av skolor.
- Vårt mål är att bli överflödiga, säger rektor Lena Bjurving."

Kankse har SMC en liknande policy

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...