Tjejkörning med SMC 26/9 15 mil i Roslagen

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Nedan hämtat från SMC:s hemsida, avdelning Stockholm

Turen kommer att gå i Roslagen söndagen den 26/9 2010.
Vi kommer att köra blandat grus och asfalt i lugnt tempo och på vägar som passar alla typer av hojar!

Det blir en heldagstur (ca 75% asfalt, 25% grus)

Vi har kortat ner sträckan till ca 15 mil tur och retur Arlanda Stad (vilket innebär drygt 20 mil tur och retur Stockholm).

Vägarna vi kommer att köra är lite ovanliga, inte så trafikerade, och fantastiskt fina! Det kommer att bli en kanontur!

Hållpunkter 26/9:
Samling Statoil Arlanda stad (avfarten efter Stora Wäsby) kl.9.
Avfärd kl.9.30 fulltankade.
Fikastopp i Gottröra (möjlighet finns att köpa fika för den som inte har med egen).
Lunch på Grönlunds golfklubb vid Almunge (dagens rätt kostar 80kr).
Avslutning vid Mc Donalds Arlanda stad ca kl.15.

Fyra instruktörer från SMC och BMW-klubben kommer att följa med och bistå med körtips under vägen.

Om någon vill ha körplanen i förväg så skicka ett PM. Kartor kommer att delas ut till de som vill i samband med touringen.

Nu håller vi tummarna att vädret håller sig skapligt

Vissa intresse på SMC:s sida via länken nedan
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5578

Tack Pia!
Kul om vi kan nå ut till så många tjejer som möjligt!

Hoppas vi blir ett stort gäng som träffas på Statoil Arlanda stad kl.9-9.30 nästa söndag!

//Susanne

P.S. Vi kör oavsett väder :-)

Jag kör om jag lyckas tejpa ihop mitt ställ eller i bästa fall hinner köpa nytt :D

Det låter verkligen jättekul - härligt initiativ! :yoparty

Tack Pia!
Kul om vi kan nå ut till så många tjejer som möjligt!

Hoppas vi blir ett stort gäng som träffas på Statoil Arlanda stad kl.9-9.30 nästa söndag!

//Susanne

P.S. Vi kör oavsett väder :-)
Med risk för verka neggo, men det lät inge roligt. 25% grus, mötas 9 och sen bara 15 (20) mil :va
Varför ordna tjej körning föresten? 'ni' kör lika bra och mycke etc som de flesta killar.
Ehh man kanske skulle ordna en kill körning, men jag tror inte man får nån att ta med termos iaf :rolleyes:

/G

Haha, termos är frivilligt. Att turen "bara" är ca 15 mil är bl.a för att det kommer att bli några stopp i samband med grusvägarna för lite tips och "pep talk". Är vi mer åknödiga efter turens slut så kan vi fortsätta några mil till.. :)

Med risk för verka neggo, men det lät inge roligt. 25% grus, mötas 9 och sen bara 15 (20) mil :va
Varför ordna tjej körning föresten? 'ni' kör lika bra och mycke etc som de flesta killar.
Ehh man kanske skulle ordna en kill körning, men jag tror inte man får nån att ta med termos iaf :rolleyes:

/G
15 mil / 6h = 25 kmh i snitt, det fixar jag med trampcykeln, snudd på inkl lunch. Det känns mer som en social begivenhet med en sk "Motorcykel" som ursäkt för att umgås. Fast att lura ut folk på grusvägar är bra, sånt är bra för hojkontrollen :tummenupp

Jag tycker det låter grymt kul, och jag vet att GoldenHornet provkört lite av grusvägarna för att säkra att det blir en världsbäst runda.
Så nu är jag lite sur att jag är uppbokad på annat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT