Tjejjer???????????

peuter: Visst, skratta du åt mig om du tycker jag är rolig. Du brukar ju mest bli arg på mig så det är ju ett stort framsteg i vår relation om du numera skrattar åt mig.

Håller med om att det är ett problem att många anpassar sig att att bo ensamma och leva singelliv och att det sen blir problematiskt att bo tillsammans med nån och behöva anpassa sig. Men jag inbillar mig att om man verkligen älskar varann och båda verkligen vill så kommer det att funka om man anstränger sig. Å andra sidan kanske jag är lite naiv.. Men att däremot kämpa år efter år med nåt som inte funkar är ju ingen mening med.

Polly skrev:
peuter: Visst, skratta du åt mig om du tycker jag är rolig. Du brukar ju mest bli arg på mig så det är ju ett stort framsteg i vår relation om du numera skrattar åt mig.

Håller med om att det är ett problem att många anpassar sig att att bo ensamma och leva singelliv och att det sen blir problematiskt att bo tillsammans med nån och behöva anpassa sig. Men jag inbillar mig att om man verkligen älskar varann och båda verkligen vill så kommer det att funka om man anstränger sig. Å andra sidan kanske jag är lite naiv.. Men att däremot kämpa år efter år med nåt som inte funkar är ju ingen mening med.

Nej du e inte naiv visst funkar det om bägge älskar varandra och verkligen vill försöka... hoppas bara flera vill testa mera... nej vad jag menar med kämpa är i ett relativt nytt förhållande där viss meninsskiljaktighet ofta så tragiskt kan förstöra i början... gillar du din partner så sätter man väl sig in i hur hon fungerar o vad hon inte gillar och tvärtom och kan jag då leva med det så bör det ju funka... den tjejen jag träffar nu hatar mig när jag visar min sura sida... jag försöker dörför undvika att visa den när hon e med... på det viset kan jag undvika onödiga problem

Bikerbitch skrev:
Polly- Är det inte tvärtom? Att äldre människor stannar kvar i ett förhållande medan det är de yngre som byter partner oftare?
Jag har under 3 år inte bytt partner ofta, betyder ju inte att jag inte vet vad jag vill utan att jag faktiskt har hittat pojkvänner att trivas med.

Let me know ifall jag har missförstått ditt inlägg.

Nej du har nog inte missförstått. Hur ofta man byter partner kanske inte är så relevant, men jag ska försöka förklara vad jag menar: För mig och mina tjejkompisar runt 30 är det så att vi har lite svårt att binda oss eftersom vi känner att vi blivit mer kräsna med åren. Det kanske är så att man snabbare kan avgöra om det är nåt att satsa på eller inte. När jag var i din ålder hade jag också haft några bra relationer som jag trivts med, men målet är ju att hitta EN relation att trivas med resten av livet. Det är mitt mål iaf. Kanske ett naivt mål men ändå. Vissa träffar rätt när de är 16 och andra inte förrän långt senare. Jag hoppas att du träffat rätt vännen! Det har äntligen jag gjort och jag är lyckligare än nånsin :kär Och min relationsfobi är som bortblåst.

soppatorsken skrev:
Här skulle jag säga nått men låter bli....

Tack. 4 år säger jag.

peuter skrev:
Nej du e inte naiv visst funkar det om bägge älskar varandra och verkligen vill försöka... hoppas bara flera vill testa mera... nej vad jag menar med kämpa är i ett relativt nytt förhållande där viss meninsskiljaktighet ofta så tragiskt kan förstöra i början... gillar du din partner så sätter man väl sig in i hur hon fungerar o vad hon inte gillar och tvärtom och kan jag då leva med det så bör det ju funka... den tjejen jag träffar nu hatar mig när jag visar min sura sida... jag försöker dörför undvika att visa den när hon e med... på det viset kan jag undvika onödiga problem

Jo, man lär sig ofta att se sig själv genom andra. Om man har en dålig sida är det ju bara bra om man blir mer medveten om det och försöker att jobba på det. Som din "sura sida": det är ju ingen som mår bra av det, särskilt inte du själv, så det är ju bara bra att hon får dig att tänka över dina egenheter. Sen ska man ju inte göra om sig helt, men att jobba med sina dåliga sidor är bara positivt. Lycka till!

Polly skrev:
Jo, man lär sig ofta att se sig själv genom andra. Om man har en dålig sida är det ju bara bra om man blir mer medveten om det och försöker att jobba på det. Som din "sura sida": det är ju ingen som mår bra av det, särskilt inte du själv, så det är ju bara bra att hon får dig att tänka över dina egenheter. Sen ska man ju inte göra om sig helt, men att jobba med sina dåliga sidor är bara positivt. Lycka till!

Ja det är sant i alla förhållanden man haft har det ju alltid funnits något man kunnat tagit med sig som man lärt sig om sig själv... när man e 70 år är man kanske fullfjädrad och mogen för vilket förhållande som helst... Tack för din lyckönskning

Polly skrev:
Nä, jag håller inte med. Iofs tycker jag att det är ens skyldighet att kämpa om man har barn tillsammans för då är det inte bara man själv man har att ta hänsyn till. Och har man varit tillsammans länge och man har mycket fint ihop är det klart att man ska försöka "kämpa". Men inte till vilket pris som helst. Till vilken nytta? Om det inte funkar är det väl bättre att gå vidare. Det finns nån som man passar perfekt med, det är jag säker på. Sen har ju alla sina fel å brister å det får man leva med. Men träffar man nån med en egenhet man vet att man inte kommer kunna leva med är det lika bra att gå vidare. Tyvärr. Det finns fler. Och det är ju det man lär sig med åren, att veta vad man vill ha, vilken typ man passar ihop med. När man är yngre vet man inte riktigt vad man letar efter och då blir det lätt att man håller kvar vid varann. Nu vet man ju mer vad man är ute efter och kan snabbare avgöra om det är nåt att satsa på eller inte. Och då blir det lätt att man byter partner ofta. Så att folk är singlar eller byter partner ofta är ju helt naturligt lite högre upp i åldrarna. Men sen smäller det till och man är fast :kär

om :mattias skulle resonera som frida skulle jag ligga risigt till. :angel

Chrille skrev:
Det som är så typiskt med de här hjärta o smärta-trådarna är:
1. Det är alltid yngre killar
2. Brevskrivarna är alltid upptagna av sitt eget lidande.
3. De blir otroligt illa behandlade flickan som är skälet till alla dessa heta känslor
4. De försöker umgås som kompisar.

Svaren på alla dessa problem är enkla:
1. Det blir aldrig enklare. Vänj er, för konstiga fruntimmer kryllar det av....precis som konstiga killar. Vi är inte ett dugg bättre.
2. INGENTING blir bättre av att ni går omkring och mår dåligt. Ska ni tvunget berätta om ert lidande så är era kompisar och tjejen snart dödströtta på allt detta ömkande. Ingen sycker synd om någon som går och gräver ner sig i döda förhållande. Det är som med allt annat här i livet - gilla läget! Det går att vara olyckligtk kär så länge att det slutar göra ont, men det är inte att rekommendera. Det enda som är att rekommendera är att bryta upp och skaffa ett liv. Umgås med kompisar, sup dig löjlgit full eller vad som helst.
3. Det behöver inte ens vara avsiktligt som tjejen i läsarbrevet behandlar dig som skit. Hon är din FÖRE DETTA av en anledning. Hon har INGA skyldigheter och nehöver inte förklara ett skit för sina ex. Skulle hon vilja gangbanga varenda helg så är det hennes sak - fd pojkvänner har ingen talan. Det där är bara trams och tjejen gör bara den självömkande killen ännu olyckligare.
4. Den största LÖGNEN av alla. Vem tror på fullaste allvar att man kan umgås som kompisar om den ene är olyckligt kär medans den andre är ute efter nytt kött? Det finns inget dummare än "Vi kan väl vara kompisar"! Det funkar nästan aldrig!
Ut i livet och umgås med andra kompisar. Umgås bara med exen i stora gäng så KANSKE ni kan hitta en nivå som funkar.

Och kom ihåg: OM tjejen har gjort fel och egentligen borde vara din... HUR ska hon upptäcka det om du svansar omkring efter henne som en strykrädd valp? Ge fan i att ringa, ge fan i att hälsa på utan styr bara upp det hela så att ni umgås på lika villkor och sparsamt!

Du har svar på det mesta du Chrille....Det mesta stämmer som du säger också men men......Det hela löser sig nog lutar åt att säga upp kontakten med henne...

RGmaniac skrev:
Du har svar på det mesta du Chrille....Det mesta stämmer som du säger också men men......Det hela löser sig nog lutar åt att säga upp kontakten med henne...
gör du rätt i :tummenupp
det går fler tåg...

Snake skrev:
Håller det blocket för en dubbelturbo???? Blir nog billigare och bättre att satsa på ett originalcossieblock istället. Har du skojjiga chassibitar till Forden för övrigt? Sålde min 2.9 i Rs i somras och jag vet att killen som köpte av mig kvaddade den lite så den står nog nu. Den hade en rätt stum och väldigt sänkt chassisetup + lite annat godis. Hör av dig om du vill att jag ska forska vidare.
Snake
:tomten

Blocket håller för det mesta.....blir ingen cossie motor i denna inte det e manligare med 6:a.......forska på du kan alltid vara intressant... :tummenupp

Lasker skrev:
Åkte hon hem och sov hos en killpolare till dej så ska du dra ner rullgardinen för gott :fakta det är ett riktigt dåligt tecken på hur hon är mot dig, glöm henne och gå tillbaks till ruta ett :tummenupp

Jo det kändes ju inte direkt bra....Va nära att jag gav "min polare" en redig smäll på käften dagen efteråt..men man är alltid för snäll som vanligt..

RGmaniac skrev:
Jo det kändes ju inte direkt bra....Va nära att jag gav "min polare" en redig smäll på käften dagen efteråt..men man är alltid för snäll som vanligt..
o vad fan e det för en polare då,jag hade blivit :mad: :mad: :mad:

Skorpan skrev:
o vad fan e det för en polare då,jag hade blivit :mad: :mad: :mad:

Polare och polare....men en halvpolare om man säger så...Jag sa till han när vi var på en fest i Huddinge i Lördags att jag skulle ge han på käften då stack han illa kvickt men först sa han att absolut ingen hände mellan dem men hur mycket ska man tro på det..

RGmaniac skrev:
Polare och polare....men en halvpolare om man säger så...Jag sa till han när vi var på en fest i Huddinge i Lördags att jag skulle ge han på käften då stack han illa kvickt men först sa han att absolut ingen hände mellan dem men hur mycket ska man tro på det..
det kan du nog räkna ut själv
varför ska han ta med henne för annars........

det enda jag ser är:

Polly skrev:
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla Är vi tjejer så elaka? bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.

och svaret är *trumvirvel*
JA!

:rolleyes:

RGmaniac skrev:
Jag vet att hon sov där tyvär....Men det passa jävligt bra att komma hem till mig dagen därpå....
dumpa henne så mår du bättre själv
tyvärr så e det den bittra sanningen men så är det,det går fler tåg även om det känns jobbigt nu

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back