tjejhoj

Sv650, honda hornet samt R6 är bra tjejhojar som inte är så höga.. Gixxer e ju sjukt kul annars men då måste man ha lite längre ben..

Även jag letar MC till tjejen. Hon har kollat in just SV 650 som ett alternativ... men ER-6 vore kanske något med?
Saken är att hon är 155 cm kort och 50 kg lätt så det är där de flesta hojjar faller ur.

Själv har jag en VFR 750, någon som är på tok för stor för henne.. samt att hon tycker att den är för tung. En väldigt viktigare faktor är dock att hon inte får ha någon häftigare hojj än mig.. :)

En väldigt viktigare faktor är dock att hon inte får ha någon häftigare hojj än mig.. :)[/QUOTE]

Tänker du så med, Mardrömmar om min Kvinna har en värre Mc än mig, Så får det inte bli,:tungan Sen att jag åker Saab Aero, Hon åker en z28 med 350hk & v8 på sommaren får jag leva med, Men på mc biten är jag stenhård,:D

Tjejer bryr sig väl inte om märke/modell/effekt/sadelhöjd mm?

Det viktigaste är väl att färgen är rätt?!? :va

Jag har en monster 600 till salu, finns på köp&sälj med bilder.
//Henrik

Hallå bike lovers ! finns det någon som kan rekomendera en bra hoj till min tjej
jag har sökt efter yamaha fzx 750 och honda hornet 600 till bra pris.
Finns det någon som kan rekomendera så blir jag jätteglad
MVH
Barrkis

Har haft en Hornet för länge sedan, skitkul hoj. Tycker dessutom att den är snygg som fan. Rekommenderas.

Hallå bike lovers ! finns det någon som kan rekomendera en bra hoj till min tjej
jag har sökt efter yamaha fzx 750 och honda hornet 600 till bra pris.
Finns det någon som kan rekomendera så blir jag jätteglad
MVH
Barrkis

Min sambo kör en Triumph Speed 4, schysst hoj till ett bra pris och försäkring. :tummenupp

:va R6, äldre modeller är ju hög :gnissla 82-83 om jag inte minns fel (r6 var mitt förstahandsval, sedan ska man ju inte bara stirra sig blind på sadelhöjden)

Dom lite nyare e lägre..en tjej som är liten här på forumet har en R6 -05 och det går fint:)

Denna kanske? 1.6kw borde väl räcka. Lämpa sig perfekt för små krokiga vägar.:tuttar

Bifogat

• dammsugning_323.jpg
    dammsugning_323.jpg
    21 KB · Visningar: 54
tjej hoj

Min kollega här nere i Tyskland har en SV 650 till salu färdig med sänkningssats om hon skulle vara lite kortare.

4000€ skulle han vilja ha, arsmodell -02
vad tar du för att ta hem från tyskland. ska va ärlig på en gång hon vill inte ge mer än ca 33000 tusen spänn för en hornet hemma är det möjligt ?
MvH/barrkis

tog kortet förra året och köpte mig en honda cbr 600, tycker den räcker gott och väl. Är inte över 1,60 men jag når ner hyfsat

Min raptor 1000 är till salu (eller .. är förvirrad just nu) folk får gärna komma och kolla o klamma mvh p

Eftersom alla tjejer är helt värdelösa på att köra hoj samt har feta taxben (det spelar väl ingen roll om benen är feta, de skall ju ändå isär) så tycker jag att den ultimata tjejhojen är Honda CBR 1000.
Den är lätthanterlig med hyfsat låg vikt samt har en motor som är lika upphetsande som en scalextric-bil.
Den låga sitthöjden gynnar de med extrema taxben och den karaktärslösa motorn bryr sig inte ett dugg om ifall man råkar åka iväg på tvåan och sedan glömmer att växla i några mil. Bromsarna är nästan låsningsfria, i alla fall om man är så klen som en tjej.
Fjädringen är touringmässing och bekväm, det skakar inte så mycket i pattarna, man behöver inte ens ha BH!!

Back