Madhonda
Diamonds and pearls don´t move this girl
Det värsta tycker jag är... när jag är i simhallen och ser småtjejer
ca 7-11 år) med kroppar som är som överviktiga tanters.
Ryggfläsk som hänger o magar som hänger o sen får dom pengar av föräldrarna för att köpa glass o godis.
Det är såklart inte meningen att man måste vara trådsmal o "perfekt". En mullig vältränad kropp är snyggare än en smal otränad. Men det handlar ju inte bara om "hur det ser ut" utan vilken ohälsa det kan ge. Alla sjukdommar som dom kan få i framtiden.
Jag får lust att säga till föräldrarna att skärpa till sig.
Ge barnen riktigt lagad mat o ge fan i att ha läsk som varje dag dryck. Ännu mer viktigt att ge barn en kost som passar till de stillasittande aktiviteter som barn idag ägnar sig åt. Chips o godis o läsk känns inte som ett bra alternativ till en dag framför datorn och TV:n. En pizza till middag på det... jaa..vad kan man säga.
//Mad
Ryggfläsk som hänger o magar som hänger o sen får dom pengar av föräldrarna för att köpa glass o godis.
Det är såklart inte meningen att man måste vara trådsmal o "perfekt". En mullig vältränad kropp är snyggare än en smal otränad. Men det handlar ju inte bara om "hur det ser ut" utan vilken ohälsa det kan ge. Alla sjukdommar som dom kan få i framtiden.
Jag får lust att säga till föräldrarna att skärpa till sig.
Ge barnen riktigt lagad mat o ge fan i att ha läsk som varje dag dryck. Ännu mer viktigt att ge barn en kost som passar till de stillasittande aktiviteter som barn idag ägnar sig åt. Chips o godis o läsk känns inte som ett bra alternativ till en dag framför datorn och TV:n. En pizza till middag på det... jaa..vad kan man säga. //Mad