tjejer under 22=lösgodismage!?!

Det värsta tycker jag är... när jag är i simhallen och ser småtjejer (:ca 7-11 år) med kroppar som är som överviktiga tanters. :3freak

Ryggfläsk som hänger o magar som hänger o sen får dom pengar av föräldrarna för att köpa glass o godis. :rolleyes:

Det är såklart inte meningen att man måste vara trådsmal o "perfekt". En mullig vältränad kropp är snyggare än en smal otränad. Men det handlar ju inte bara om "hur det ser ut" utan vilken ohälsa det kan ge. Alla sjukdommar som dom kan få i framtiden.

Jag får lust att säga till föräldrarna att skärpa till sig. :7peta Ge barnen riktigt lagad mat o ge fan i att ha läsk som varje dag dryck. Ännu mer viktigt att ge barn en kost som passar till de stillasittande aktiviteter som barn idag ägnar sig åt. Chips o godis o läsk känns inte som ett bra alternativ till en dag framför datorn och TV:n. En pizza till middag på det... jaa..vad kan man säga. :rolleyes:

//Mad

Madhonda skrev:
Jag får lust att säga till föräldrarna att skärpa till sig.
//Mad

Man hör allt för ofta om föräldrar som förlorar vårdnaden av sina barn för att de svultit dem. Självklart ska sådana föräldrar inte ha kvar barnen i sin närhet..

Det underliga är att det är fullt acceptabelt att göda barnen till kraftig övervikt som kan ge dem diabetes och andra åkommor vid väldigt låg ålder..

Är ett komplext problem tyvärr där alla måste hjälpa till. Föräldrar måste få mer kunskap. Livsmedelsbranchen måste till med lite självsanering så sockerfällorna försvinner.
(hur många genomsnittssvenssons är t.ex. medvetna om att det är lika mycket socker i lätt fruktyogurt som i motsvarande mängd coca cola)

Staten måste genomdriva åtgärder.. vilka det nu kan vara.. Personligen är jag anhängare av fettskatt(o socker) på färdigmat. Allt sådant som finns i frysdisken och sedan värms i micro för d9irekt förtäring.

Att förbjuda matingredienser tror jag inte ett endaste dugg på, däremot tror jag på motion och idrott. Rör man på sig kan man käka godis utan att bli fet. Det är skolans inställning till fysiskt aktivitet och idrott som måste premieras så att ungarna får röra på sig minst 45 min per dag under kontrollerade former. Neddragningarna på gymnastiken som skett de senaste 20 åren är ynkedom, okunskap och ren och skär dårskap!

andersbrink skrev:
Att förbjuda matingredienser tror jag inte ett endaste dugg på,.....
... Neddragningarna på gymnastiken som skett de senaste 20 åren är ynkedom, okunskap och ren och skär dårskap!

Råvaror ska självklart aldrig förbjudas eller straffskattas. Det är färdigmat jag syftar på. Ta en titt i frysdisken så hittar du inte en enda balanserad maträtt.. Antningen är det för fett eller för magert(WeightWatchers)...

Däremot är motion det enskillt viktigaste åtgärden. Framförallt för våra barn. Som du säger, daglig gymnastik som främjar lusten till rörelse bland våra unga..

Däremot kan skolidrott bli allt för kompetativ vilket slår ut många så det blir två läger. Sportfånarna och de som inte rör sig alls...

Medelsvensson-ungen idag kollar på TV ungefär 10.000 timmar under uppväxten - det är mer än den tid de tillbringar i grundskolan. Hur bra är det på en skala ? Resterande kottar som inte är soffpotatisar stressas istället sönder av att skjutsas mellan ishockey, innebandy, fotboll, balett, judo, ridning och allsköns aktiviteter som de påtvingas pga föräldrarnas dåliga samvete och misslyckade idrottskarriärer under sin egen barndom. Mer morötter till ungarna och se till att de är ute och busar av sig istället!!

Lösviktsgodismage var ett ganska bra ord. Eller colamage eller lightmage.
Faktum är ju att många dricker och äter lightmat. D.v.s. smalare mat, men istället för fettet har tillverkarna hävt i mer socker för att få smak på grejerna. Det faktum att ungarna hellre sitter på lunarstorm eller snyggast.com än att dra iväg på en fotbollsmatch eller lira brännboll nån kväll, gör ju inte saken bättre.
Ser alltfler unga som i kroppen är rätt späda och med pluffsig mage och ansikte. Ganska oroande trend att se 10 åriga tjejer som är större i kroppen och har större bröst än sin mamma, på stan.
Alla ska få klä sig hur de vill, tycker jag iaf, oavsett vad man har för sorts mage, rumpa o.s.v. Det handlar väl mest om för dem tyckler jag, att kläderna ska vara bekväma. Är man en strl 36 så tror jag fanimej inte att en strl34 är bekväm, oavsett om man faktiskt kan klämma sig ner i dem...
Jag kan hålla med om att det inte är särskilt snyggt med magar som hänger utanför, på någon individ. Men den är personen i frågas problem.
TYCKER de faktiskt att det är skönt och snyggt, låt de då vara för 17.
Jag tycker inte att gothic eller synth stilarna är särskilt snygga, men syntharna tycker ju om den, so let it be.

Peace out :D

Jag har också lagt märke till detta fenomen, då jag vistats rätt så mycket i skolmiljöer... Min alldeles egna teori är; De har barnhullet kvar, och deras föräldrar är okunniga vad gäller kosthållning. Hur ska de lära sig att äta rätt om inte deras föräldrar gjort det?
Jag brukade också ha bar mage på sommaren när man var på krogen och dylikt, men just nu är jag fan inte tränad och då visar jag den inte...Trots att den är helt ok.. Hänsyn kallas det! :)

Varför man har bar mage? Det ger mer hugg än en urringning!! :tuttar

Em74 skrev:
Varför man har bar mage? Det ger mer hugg än en urringning!! :tuttar

...det är ju en sanning med modifikation.. En urringning kan ju bli intressantare om den rymmer några kilo extra..
En bar mage lockar väl inte fler om den hänger ner över bältet?

Vilken paradox... Jag avundas er inte tjejer!

Tycker inte det är så farligt med "fläskiga" brudar. Mena att det inte är så farligt många då... Inte att man har nån spännande fetish lr så...

Men angående det att vissa inte verkar veta hur de ser ut så har jag jobbat några sommrar på ett utomhusbad. Satt o käka lunch en dag förra sommarn. Tittar ut lite för en stund. Första man ser är en redig babe på sådär 120-130 pannor iklädd sexig slimegrön string tanga o minimal topp. Hon visste iaf hur man skulle förstöra aptiten för en... Thats for sure...

Hatar feta människor!! Vafan kan de inte ta hand om sig själva för? Ända folk äter nu för tiden är ju fan godis och chips.
Fan har folk ingen själv respekt, är man fet så ska man inte ha tajta kläder. INSE!!!

Tur att man har en vältränad mage själv, så man har nått att titta på nu för tiden.

To_Xtrem skrev:
Hatar feta människor!! Vafan kan de inte ta hand om sig själva för? Ända folk äter nu för tiden är ju fan godis och chips.
Fan har folk ingen själv respekt, är man fet så ska man inte ha tajta kläder. INSE!!!

Tur att man har en vältränad mage själv, så man har nått att titta på nu för tiden.

Det finns faktiskt människor som inte kan hjälpa att dom är feta. Dom kan tex lida av sjukdomar som nedsatt thyroidproduktion osv

Men visst, i dom flesta fall av övervikt beror det på dåliga kost/motionsvanor.

Folk som inte rör på sig/motionerar regelbundet utan har som största fritidsintresse att sitta inne och glo på TV äger ingen rätt att klaga på dåliga leder den dagen då de har 25 kg överlast och mår dåligt!

Sjukskrivningarna av sådana kostar pengar, men fan så onödigt...

Idrott och hälsa, en av våra lektioner på gymnasiet var avsatt åt "näringslära". Gubben vi hade till idrottslärare hade ingen vidare koll kan man säga och det var fortfarande bara den gamla skolans skrämselpropaganda om att man minsann vart anorektisk så fort man missade en enda frukost osv.

Inte ett ord om balanserad kost, proteiner, olika fetter eller nått annat.

Å andra sidan, vem hade lyssnat på sådant? Folk i sverige idag VILL ju inte gå i skolan, så varför bry vi oss?

Föräldraansvar och uppfostran är nått vi borde lära oss. Tvångsabort på folk som inte är mogna att bli föräldrar.

Det får två bra effekter, befolkningsexplosionen minskar och de som verkligen får barn är mogna att ha dem.

MEN det är ganska facistiskt och inkräktar på den frihet jag vill att alla ska ha...

Samtidigt, vi blir bara fler och fler, och folk undrar varför brotten ökar...

Nu har jag haft mitt dagliga moralkake/surkärring/PMS/sexuell-frustrations-utbrott för idag!

Nu ska jag se en film och bli glad!

Trango_B skrev:
Det finns faktiskt människor som inte kan hjälpa att dom är feta. Dom kan tex lida av sjukdomar som nedsatt thyroidproduktion osv

Men visst, i dom flesta fall av övervikt beror det på dåliga kost/motionsvanor.

Det är ytterst få som lider av någon direkt sjukdom som leder till fetma. Som sagt största orsaken är dålig kost, dålig kost och dålig kost samt att de aldrig rör på sig.

jag tror personligen att det är jävligt många som skyller på sjukdom för att de är överviktiga, men egentligen är de bara lata och äter ohälsosam mat.

Jag har inget emot mulliga damer som ser hälsosamma och tränade ut :tummenupp

Jag gillar däremot inte tjockisar, de visar att de lever ohälsosamma liv och är allmänt lata. :huvet

Zee skrev:
Hehehe. Jag håller helt med. Varför i helvete ska brudar gå omkring i tajta toppar som slutar ovan naveln när deras magar ser ut som de ska explodera vilken sekund som helst?!?! :kocko

De kan helt enkelt inte klä sig..

[Muttrar för mig själv]Fan, ni kommer ngn säga att man börjar bli gammal...[/Muttrar för mig själv]

Sant! Inför fett/ful-skatt. Jag lider...

To_Xtrem skrev:

Jag ogillar folk som använder ordet "hata" om allt dom ogillar.
(hata är ett väldigt starkt ord)
Jag ogillar folk som tycker att dom själva är så himla bra och att alla som inte är som dom är sämre.
Jag avskyr folk som tycker att uniformitet är enda vägen, att alla ska "se bra ut" eller "ha snygga kläder" eller "bygga om sina hojar enligt det enda sanna idealet®"

Jag tycker inte alls om dom märkeskläder som säljs idag, dom är inte ett dugg prisvärda ofta opraktiska och sällan snygga i mina ögon.
Jag pröjsar inte 600 spänn för ett par solglasögon av rätt märke, som jag ändå inte kan ha på mig inuti hjälmen, jag har inte posörvisir på hjälmen och kör 45 med öppet visir såfort solen har gått ner för att jag inte ser vägen annars.
Jag vägrar att lyssna på musik som ligger på någon topplista och jag bygger om min hoj efter vad jag tycer är snyggt, inte efter hur andra har byggt.

Kan vi inte alla få vara individer, en del snygga, en del på snygga hojar, en del med snygga kläder, andra tjocka på gamla ök med krauserkåpor och i kläder som var töntiga redan på 70talet.

Jag misstänker att en och annan medlem på sporthoj döljer en godismage nedanför tangentbordet, låt det vara så då...

GuW> om du enbart ser till klädmode är jag helt med på vad du menar, folk får se ut bäst fan de vill! Jag hyser inga onda tankar om någon, inte ens herren på staden i rosa pumps, rosa gummibyxor och lila minijacka.

Om du däremot menar att folk får vara hur feta de vill så är jag inte med dig.

Visst får de vara hur feta och lata de vill, men det kommer ju gå ut över andra och sådan själviskhet får inte förekomma anser jag! De blir sjukskrivna på grund av dåligt hjärta och trasiga leder, skyller på nått helt annat eftersom de är duktiga på självförnekelse. När de är sjukskrivna kommer de sitta hemma, lyfta bidrag(sjukersättning) och använda bidraget till stora portioner kaloriterapier som inte gör deras situation bättre.

Nä, fram för rejäl utbildning om det hela! Först måste man dock lära folk att vara förälderar så att deras barn ser det meningsfulla i skolan och samhället!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back