Tjejer och självförtroende.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Nu vill jag inte sno trådskaparens åska men även jag har en liten fundering som jag gärna skulle vilja få lite insikt i.

Har någon av er haft det problemet att alla nya tjejer man träffar känns bleka i jämförelse med ens ex? Jag har aldrig haft svårigheter att charma tjejer, men de få tjejer som verkar lovande till en början blir väldigt snabbt grova besvikelser och det endast för att man vet att det finns en tjej där ute som har _allt_. Faktum är att dessa nya tjejer inte alls är så tokiga, men det är svårt att nöja sig med en BMW när man kört Maybach innan. Handen på hjärtat, man kan ju inte byta ner sig, eller?:huvet

Hur kommer man förbi det? Är det tiden som är enda lösningen?:va

Kom över ditt ex först. :fakta :mattias Det kan ta 1 månad det kan ta 5 år. Allt hänger på dig och hur länge du lurar dig själv att tro att det kan bli något med henne igen. Släpp det och gå vidare så bli lidande kortare.

Du kommer aldrig hitta någon som ditt ex igen. Finns bara en av varje människa än så länge (som tur är). Mitt ex är en underbar tjej men det är inte henne jag vill hitta i nya tjejer jag träffar.
 

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Är det inte "Mystery" som har skrivit Spelet. Läs den boken. Tror han heter Niel Strauss om jag inte minns fel.

Du har rätt, Erik von Markovik aka Mystery har inte skrivit The Game, det är som du sa Niel Strauss aka Style som har gjort det. Mystery har däremot skrivit Mystery Method - The Venusian Arts Handbook vilket jag håller på att läsa nu (bara kommit sisådär 40 sidor). Det första jag kan säga är att boken i sig (hittills) varit grundläggande teori i psykologi och biologiska behov, samt en hel del bullshit. Boken ändrar inga liv, dock kan den kanske ge en liten inblick i varför saker är som de är och hur du kan förbättra dina chanser.

PS. Värt att verta är att Style var en gång lärjunge till Mystery.
 

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Så du har helt enkelt inte kommit över exet än?

Kom över ditt ex först. :fakta :mattias Det kan ta 1 månad det kan ta 5 år. Allt hänger på dig och hur länge du lurar dig själv att tro att det kan bli något med henne igen. Släpp det och gå vidare så bli lidande kortare.

Du kommer aldrig hitta någon som ditt ex igen. Finns bara en av varje människa än så länge (som tur är). Mitt ex är en underbar tjej men det är inte henne jag vill hitta i nya tjejer jag träffar.

Typiskt, skrev ett bra svar och så dog sporthoj.com och allt försvann.:huvet

I korthet så har det nog inte att göra med att komma över henne, jag är en ganska rationell människa i allmänhet som accepterar förändringar och livssituationer som de kommer.

Ni vet att när det tar slut så känns det surt ett tag, men man kan alltid hjälpa sig själv genom att gå igenom hennes brister, vad de än må vara för obetydliga detaljer, "hon gillade inte att jag åkte hoj", "hon gillade inte filmen X", "hon hade fula trosor en gång", vad fan som helst, bara man hade något att klaga på.

Denna tjej är det å andra sidan inte så med, hur jag än försöker hitta fel, småfel, så går det inte. Alltid stämmer spot-on, vi hade samma syn och värderingar i princip allt, filmer, musik, tv-serier, humor, böker, kultur i allmänhet, mat, underkläder, hon älskade att åka hoj, hon älskade att åka skidor, hon älskade mina intressen i övrigt, sexet var något grym, hon slutade till röka bl.a. för att jag inte gillade det. Hur jag än försöker komma på något "fel" kan jag inte. Faktum är att vi inte hade ett enda gräl under den tid det varade. Hur man än vinklar på det är det just därför hon får andra att blekna.
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Har läst the game, venusian arts och sett både styles och mysterys workshop på dvd.

Har inte suttit och tokpluggat med har vart ut på fältet och testat lite öppningar, neggningar, falsk tidsbegränsning och samt även tänkt på hur man står osv osv.

Enligt mina tester så funkar det bra, fastän jag suger på det =)
 

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
nopp
Du har tappat momentum. Det du måste göra, är att börja på botten och jobba dig uppåt. Kraftigt överviktiga/deformerade kvinns behöver också kärlek.

Fat girls give better head because they're HUNGRY:yoparty
 

Gabor

Guest
Du har tappat momentum. Det du måste göra, är att börja på botten och jobba dig uppåt. Kraftigt överviktiga/deformerade kvinns behöver också kärlek.

Fat girls give better head because they're HUNGRY:yoparty


Eller som det sägs, " muffen ska inte behöva lida för att kvinna är ful "
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Hur f*n bygger jag upp självförtroede och mod?

Va skönt att du kommer ut ur garderoben och skriver det här.

Jag har exakt samma problem fast tvärtom. Jag önskar att mitt självförtroende slutade växa nån gång. Jag lider av grav hybris och ser mig själv som större än gudarna. Jag måste hitta ett sätt för att komma ner på jorden igen. :(
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2883357 Har läst the game, venusian arts och sett både styles och mysterys workshop på dvd.

Har inte suttit och tokpluggat med har vart ut på fältet och testat lite öppningar, neggningar, falsk tidsbegränsning och samt även tänkt på hur man står osv osv.

Enligt mina tester så funkar det bra, fastän jag suger på det =)
Man kanske skulle läsa/se skiten då :D

Kan man tanka på nätet kanske? :va
 

Isprinsessan

Behöver kärlek...
Gick med
26 Dec 2006
Ort
Malmö typ
Hoj
Jagar mitt körkort...
Hmmm...såg att nån annan med undrat...Varför tog d slut om allt var bra?????
E såååå nyfiken på d...
Typiskt, skrev ett bra svar och så dog sporthoj.com och allt försvann.:huvet

I korthet så har det nog inte att göra med att komma över henne, jag är en ganska rationell människa i allmänhet som accepterar förändringar och livssituationer som de kommer.

Ni vet att när det tar slut så känns det surt ett tag, men man kan alltid hjälpa sig själv genom att gå igenom hennes brister, vad de än må vara för obetydliga detaljer, "hon gillade inte att jag åkte hoj", "hon gillade inte filmen X", "hon hade fula trosor en gång", vad fan som helst, bara man hade något att klaga på.

Denna tjej är det å andra sidan inte så med, hur jag än försöker hitta fel, småfel, så går det inte. Alltid stämmer spot-on, vi hade samma syn och värderingar i princip allt, filmer, musik, tv-serier, humor, böker, kultur i allmänhet, mat, underkläder, hon älskade att åka hoj, hon älskade att åka skidor, hon älskade mina intressen i övrigt, sexet var något grym, hon slutade till röka bl.a. för att jag inte gillade det. Hur jag än försöker komma på något "fel" kan jag inte. Faktum är att vi inte hade ett enda gräl under den tid det varade. Hur man än vinklar på det är det just därför hon får andra att blekna.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Äsch vad??? Ser att du oxo jobbar natt kanske...sitter själv "ofrivilligt" uppe o jobbar jag med..../A

äsch på de mesta som vanligt :D..

mje just nu e jag ledig, men jobbar ju natt normalt så då kan man inte sova när man e ledig..

men men, jag blir fetbannad om jag skriver offtopic såhär så om du vill nå fåru skriva PM :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top