Tjejer - hur långa e ni?

Hur lång är du?

• Antal röstningar
    0
Emmi skrev:
Hur lång är för kort för att nå ner på en medelmåttig sporthoj (GsxR, CBR, ZX..R...)?
Många hojar verkar vara gjorda för folk på 170-175cm, antar att de är nån slags medellängd i sverige, (eller rentav i världen?) :va
Så ju kortare än 170cm, desto värre med att nå ner kanske :)

TinaTjejen skrev:
Många hojar verkar vara gjorda för folk på 170-175cm, antar att de är nån slags medellängd i sverige, (eller rentav i världen?) :va

Är man som jag, 196 cm så ser det dumt ut nästan oavsett vilken hoj man åker på så det finns nackdelar med att vara för lång också

Mekus skrev:
Är man som jag, 196 cm så ser det dumt ut nästan oavsett vilken hoj man åker på så det finns nackdelar med att vara för lång också

Med mina 185 ser jag supertuff ut på vilken hoj som helst.

Edit: Stavfel

TinaTjejen skrev:

Medellängd i Japan :hihi

Mekus skrev:
Själv är jag avundsjuk på hur små och lätthanterlig en MC kan se ut för en lång person, å sen när man själv ska pröva är det precis det den inte är.

Å andra sidan, handlar mycke MChantering om vana, jag kan göra det mesta med min hoj för jag är van vid den nu och har haft den några säsonger.
Tror det hänger mer på vana än på längd. (därav att det "känns tryggt att nå ner med båda fötterna"= ovana att bara ha en fot i backen.) :)

TinaTjejen skrev:

Är 172 och som skapt för att köra båge. Inte för kort o inte för långt - P E R F E K T! :tungan

TinaTjejen skrev:
Därav att det "känns tryggt att nå ner med båda fötterna"= ovana att bara ha en fot i backen.) :)

Då kan du kanske gissa hur det känns att nästan nå ner med ett knä när hojen står still

Mekus skrev:
Då kan du kanske gissa hur det känns att nästan nå ner med ett knä när hojen står still

Eftersom min sambo e 2m lång så vet jag till och med hur det SER UT :D

Alla är vi olika, det är bara en fråga om ifall man ska låta det hindra en eller inte :)

TinaTjejen skrev:
Eftersom min sambo e 2m lång så vet jag till och med hur det SER UT :D

Alla är vi olika, det är bara en fråga om ifall man ska låta det hindra en eller inte :)

Det ska man inte, kör man bara tillräckligt fort så hinner ingen se vem det är som kör...

Mavve skrev:
Är 172 och som skapt för att köra båge. Inte för kort o inte för långt - P E R F E K T! :tungan
Var inte frågan "Tjejer - hur långa e ni?", och du mavve svarar... :rofl

Sorry kunde inte låta bli...

Emmi skrev:
Hur mycket folk väger har ju visserligen inte så mycket med hojåkning att göra. Jag ville veta hur långa folk var som körde hoj med tanke på att många verkar vilja sänka sina hojar. Menmen, jag väger lagom! :D

Samma här, nöjd är jag med det ;)

UrbanTiger skrev:
Suzuki K50 er kanske ett undantag, då rå :va
174 är giftasslängd för en karl enligt statistiken. För alla suktande så måste jag meddela att jag redan är gift :gnissla

1.)Statistiken:

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____47966.asp

2.) Enligt statistiken skall man således vara 65-74 år gammal 1980 (således 90-99 år idag) när man gifter sig.
Är du 90 bast och kör sporthoj?!? -Respekt!
Alternativt skall man var under 16 år gammal, -Moppefucko!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back