Tjejen vill ha min hoj och jag måste köpa ny.Kawasaki Z1000 el Yamaha FZ1-N

Många förslag här, men jag tror att det du egentligen vill ha är:
Aprilia Tuono
eller
KTM SuperDuke
eller
Triumph Speed Triple
eller
Ducati Monster S2R 1000.
:D

Fredrik skrev:
2362014Avgassystemet är ju inte snyggt, nå'n som sett slip on eller helsystem till FZ1:an än??

Finns iaf Akrapovic:tummenupp

Jag skulle ha valt FZ-1:an...den kåplösa i svart.

Bifogat

• YA_FZ1_SO.jpg
    YA_FZ1_SO.jpg
    87.4 KB · Visningar: 284
Jag kollade på just Z1000 och FZ1-N när jag valde hoj. Det slutade med en Speed Triple! Har du inte kollat/kört S3:an än MÅSTE du göra det innan du bestämmer dig!

illebror skrev:
2364852 Jag kollade på just Z1000 och FZ1-N när jag valde hoj. Det slutade med en Speed Triple! Har du inte kollat/kört S3:an än MÅSTE du göra det innan du bestämmer dig!

Hmm kanske värt att kolla... men hur är dom att åka lite längre sträckor med.. Jag pendlar ju till jobbet nästan varje dag så det blir ca 8 mil per dag då..

xyx skrev:
2363980 Många förslag här, men jag tror att det du egentligen vill ha är:
Aprilia Tuono
eller
KTM SuperDuke
eller
Triumph Speed Triple
eller
Ducati Monster S2R 1000.
:D

Superduke är ju attans läcker men jag föredrar en 4:a .. Kört mycket twin förr, visst har ju sina fördelar,,,men jag gillar faktiskt en skrikande 4:a

Last edited:
Michael Holland skrev:
2364874 Hmm kanske värt att kolla... men hur är dom att åka lite längre sträckor med.. Jag pendlar ju till jobbet nästan varje dag så det blir ca 8 mil per dag då..
Den är väldigt bekväm! Är såklart en nakenhoj som de andra så det blåser lite över 140km/h. Med den lilla vindkåpan som finns att montera över instrumentklustern blir det riktigt soft. Bygger en lagom luftficka för att avlasta vid normal körning och kramar man tanken så blir det "lugnt" även i 250km/h. (nåja)

Michael Holland skrev:
2364874
Superduke är ju attans läcker men jag föredrar en 4:a .. Kört mycket twin förr, visst har ju sina fördelar,,,men jag gillar faktiskt en skrikande 4:a
S3:an i sin tur är 3-cylindrig. Gott om vrid o varvar 10k. (kan va skönt om du ska dra dina mil varje dag)
Finns i 3 versioner: -01, 02-04, 05- . Ju nyare ju bättre.
Googla fram lite test ska du se att den får lysande betyg i tester mot just Z1000 och FZ1-N (och monster o SuperDuke osv).

Crazy Frog skrev:
2361932 Varför inte vara Suzuki trogen och satsa på en större Bandit ?

Eller GSX1400 ?

GSX 1400 är riktigt grym cykel:)

Har sett Frick här på forumet och den ser/låter/går gött

Mr Helmut skrev:
2365089 GSX 1400 är riktigt grym cykel:)

Har sett Frick här på forumet och den ser/låter/går gött

Joo har kollat på den oxå.... faen det finns så många hojjar att välja mellan,,
Hmmm kanske ska byta tjej så jag slipper köp ny hoj... :yoparty blir ju bara mera och mera osäker desto mer jag kollar på olika hojjar,,,

Michael Holland skrev:
2365137 Joo har kollat på den oxå.... faen det finns så många hojjar att välja mellan,,
Hmmm kanske ska byta tjej så jag slipper köp ny hoj... :yoparty blir ju bara mera och mera osäker desto mer jag kollar på olika hojjar,,,

Byta bort en tjej som vill åka mc:rolleyes: ja kan ta henne men då behöver ja större garage.

Du kommer ju byta upp dig så varför klaga! Annars köp en Hornet 900 om du gillar den du har men inte vill bli retad av tjejen för ni kör lika kraftfull cykel:yoparty

Mr Helmut skrev:
2365661 Byta bort en tjej som vill åka mc:rolleyes: ja kan ta henne men då behöver ja större garage.

Du kommer ju byta upp dig så varför klaga! Annars köp en Hornet 900 om du gillar den du har men inte vill bli retad av tjejen för ni kör lika kraftfull cykel:yoparty

Näää tror att jag vill behålla henne ett tag till :)
Hornet 900 är en trevlig hoj med ganska tråkig design..Gillade verkligen Hornet 600 attans trevlig hoj att köra.... Synd att Hona har tråkigt design för helstskulle jag vilja ha en Honda..

illebror skrev:
2364911 Den är väldigt bekväm! Är såklart en nakenhoj som de andra så det blåser lite över 140km/h. Med den lilla vindkåpan som finns att montera över instrumentklustern blir det riktigt soft. Bygger en lagom luftficka för att avlasta vid normal körning och kramar man tanken så blir det "lugnt" även i 250km/h. (nåja)

S3:an i sin tur är 3-cylindrig. Gott om vrid o varvar 10k. (kan va skönt om du ska dra dina mil varje dag)
Finns i 3 versioner: -01, 02-04, 05- . Ju nyare ju bättre.
Googla fram lite test ska du se att den får lysande betyg i tester mot just Z1000 och FZ1-N (och monster o SuperDuke osv).

Håller med på de flesta punkter, synd att arslet ser groteskt ut på den. Riktigt kul hoj, med reservation för att FZ1 ser roligare ut på papperet!

Jag har nyligen köpt en Z1000 och är helnöjd. Den enda nackdelen som jag hittils funnit är att man får träsmak i häcken efter 10 mil, går enligt uppgiftatt avhjälpas med en sadel från Corbin (letar billig på ebay).

Effekten räcker ialla fall till för mig, hade en Aprilia Falco tidigare. Mellan registret är inte det bästa effektmässigt men svarar mjukt på gasen och klipper till på topp. Falcon hade ett kraftigare mellanregister men ryck och djävulskap under 3000 varv, vilket är tröttande i längden, jag kör liksom du varje dag en 7-8 mil.

Enligt mig den snyggaste hojen påmarknaden.:tummenupp

dasal skrev:
2369708 Jag har nyligen köpt en Z1000 och är helnöjd. Den enda nackdelen som jag hittils funnit är att man får träsmak i häcken efter 10 mil, går enligt uppgiftatt avhjälpas med en sadel från Corbin (letar billig på ebay).

Effekten räcker ialla fall till för mig, hade en Aprilia Falco tidigare. Mellan registret är inte det bästa effektmässigt men svarar mjukt på gasen och klipper till på topp. Falcon hade ett kraftigare mellanregister men ryck och djävulskap under 3000 varv, vilket är tröttande i längden, jag kör liksom du varje dag en 7-8 mil.

Enligt mig den snyggaste hojen påmarknaden.:tummenupp

Oh ja.

Mina erfarenheter...

- Stötdämpare av enklare typ. Endast förspänning och retur är ställbart fram och bak. I gaffeln sitter kompressionen i vänster ben och returen i höger. Varför? Billigare antar jag. Kan inte teorin, men jag har åkt på bättre dämpning. Många skickar på ZX636:ans bakstötdämpare.

- Bromsarna känns svampiga (Blir ok med stålslangar för en billig slant)

- Dåligt bottendrag. Gör STOR nytta bara med slip-on. För att helt få bukt med platån i kurvan krävs PCIII och helsystem. Många Kör Muzzy som är billigare än Acra och funkar bra.

+ Väldigt smidig och man tror verkligen inte att hojen väger 198 kg (Tippar på att originalsystemet väger 10-15 kg dock.)

+ Snygg!

+ Grymt ljud (riktigt dovt) med nya burkar.

+ Billig försäkring (Bilsport & MC).

Inne på min andra Z1000 nu och valde också bland de hojar som föreslagits.

K Eriksson skrev:
Apful...:arsele

Last edited:
Triple triple triple... hade ja lätt köpt om ja inte fått billigare försäkring på kawan

Snyggare hoj än triple finns inte och nå mer manligt får man leta efter.. "naken aggression" eller va säger dom

Michael Holland skrev:
2361684... köpanyhojtext ...

Nya Trajjan är brutal. Provkörde en sådan i Linköping förra veckan men dubbla kolfiberhighpipes och rensad bakdel. Ja jävlar vilken båge! Finns inga dippar i effekten, drar så utav helvete hela vägen och man märker knappt att det går i 180 för man tycker inte alls man har dragit på så mycket och man har fortfarande två växlar kvar. Lätt, smidig, powerwheelar lätt på ettan, tvåan, trean och är grymt lättkörd även i stan. Innan du väljer bort Triplen, provkör den!

Var och provkörde en FZ1:a idag. Snacka om att bli helsåld på hojen:)

Vilken otrolig skillnad, mot min 600:a, vilket vrid och framförallt jävligt mycket bättre bromsar. De 50 extra hästarna kändes också rejält.

Nu blir det till att sälja Horneten och vänta på att -07:orna kommer hem.:tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti