Tjejdag på Rörken 30 maj?

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Kawa Z800-13
Hej!

Sitter här o är riktigt sugen på att prova o köra bana. Fick precis syn på att det ska vara tjejdag på Rörken imorn söndag. Är de någon här som ska dit eller vet något om det?:)

Kan det vara något för mig?

Klart du skall dit! Kul och tight bana! :) Perfekt ställe att börja köra aktivt på, och träna på att göra rätt. :)

Rekomenderas!
Riktigt kul!
Min fru med kompis kanske ska dit beroende på vädret, ser inte jättebra ut.

Rekomenderas!
Riktigt kul!
Min fru med kompis kanske ska dit beroende på vädret, ser inte jättebra ut.

Oki! :) Vädret är ju lite osäkert just nu! Har ju en bit att åka (från Nyköping) så frågan är om man vågar ge sig av o hoppas på det bästa! Vore ju riktigt skoj! :banana
Tror ni att man måste vara där i riktigt god tid för att få plats?

Oki! :) Vädret är ju lite osäkert just nu! Har ju en bit att åka (från Nyköping) så frågan är om man vågar ge sig av o hoppas på det bästa! Vore ju riktigt skoj! :banana

Fast går man in på smhi nu, så ser det väldigt lovande ut! :yoparty

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/fiveDaysForecast.do?geonameid=2666199&redirect=false

Last edited:

Tjejdagar är inte lika fulla som vanliga dagar men vem vågar lova ngt.?

Tycker absolut att du ska dit!
Kommer ge en helt ny syn på det där med hojåkning om det är första gången på någon sorts bana.

Då var man äntligen hemma, efter en underbar dag med sol o min första bankörning. :banana

Kl 07.00 bar det av mot Uppsala o Rörken för smc:s knix kurs. Ca: 40 tjejer hade hittat dit denna dag! Tydligen rekord för tjejdag på gocart bana! :) 4 pass blev det, hur kul som helst!

Var lite segt på hemvägen, är nu rätt mör i kroppen! Blev totalt 45 mil hojåka idag, kommer nog att somna rätt lätt ikväll! :)

Blev biten på att åka bana, så nu blir det till att leta rätt på nästa möjliga bandag! :yoparty

En fantastisk dag, med massor av fnitter.

Nu är jag sugen på att köra mer.... ska kolla CSS...

Då var man äntligen hemma, efter en underbar dag med sol o min första bankörning. :banana

Kl 07.00 bar det av mot Uppsala o Rörken för smc:s knix kurs. Ca: 40 tjejer hade hittat dit denna dag! Tydligen rekord för tjejdag på gocart bana! :) 4 pass blev det, hur kul som helst!

Var lite segt på hemvägen, är nu rätt mör i kroppen! Blev totalt 45 mil hojåka idag, kommer nog att somna rätt lätt ikväll! :)

Blev biten på att åka bana, så nu blir det till att leta rätt på nästa möjliga bandag! :yoparty

Kul att du gillade det, jodå det var rekord på en tjejdag.
Vädret var kanon och deltagarna lärorika och trevliga.
Syntes att ni hade kul.

Fortbildningstillfällen finns det gott om.
SMC Uppsala kör på Rörken och Järfälla: http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=635.
SMC Stockholm kör på Tuvängen:
http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=6978
och på Storbana:
https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=all.

//Anders, instruktör i blå grupp på en blå 675a

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...