Tjejdag, B&K på Gelleråsen 2007

Väntar också på bekräftelse email. Pengar har dragits från mitt konto till det här.

Helt säker på att "allt" är som det ska, bara det att bekräftelserna inte riktigt hunnits med!

Eftersom jag nu inte kommer att instruktöra på banan, så har jag beställt fint väder (jag tycker annars om att köra i regn...) så att jag kan gå omkring och se till att ni dricker i värmen! :)

Ses snart alla!

/Nina
 
Sarah som är kursansvarig för tjejkursen har tagit över anmälningarna då jag tillbringar dagarna på SÖS med dropp.
...
Eftersom jag nu ligger här och inte kommer att vara på banan (om än i depån) på tjejdagen, så är det tyvärr bara elaka instruktörer kvar :rolleyes:
Ses i aug!
Nina

Sarah elak? *hihi* Vilket sekel som helst..... *ler*


Krya på dig!

*vinkar*
 
Fråga till nån som vet?

Börjar bli nervös att min motorcykel inte kommer fixa er besiktning. Har försökt att läsa alla era papper men allt detta med försäkring hit och registrerad dit gör mig så himla osäker.

Om vi hinner kommer det att vara kraschkåpor på hojen. Eftersom jag och sambon delar så är det mycket som man liksom bara får säga ja till. Men då vill inte sambon göra hål i kåporna för blinkers, reg-plåt eller speglar.

Får jag åka med en registrerad, helförsäkrad hoj, med kraschkåpor men utan lull-lull som sambon säger?? Bara så jag inte kommer till banan och inte får åka.
 
Börjar bli nervös att min motorcykel inte kommer fixa er besiktning. Har försökt att läsa alla era papper men allt detta med försäkring hit och registrerad dit gör mig så himla osäker.

Om vi hinner kommer det att vara kraschkåpor på hojen. Eftersom jag och sambon delar så är det mycket som man liksom bara får säga ja till. Men då vill inte sambon göra hål i kåporna för blinkers, reg-plåt eller speglar.

Får jag åka med en registrerad, helförsäkrad hoj, med kraschkåpor men utan lull-lull som sambon säger?? Bara så jag inte kommer till banan och inte får åka.

Jadå. Ta med registreringsskylten bara, så att du kan visa upp den. Den är ju försäkrad (minst trafik krävs), och den ska precis som alla andra hojjar gå genom besiktningen. Du kan säkert vara lugn!

Edit: Registreringsskylten ska sitta på cykeln, det går bra att sätta dit den med tex Silvertejp (finns alltid gott om det i depån)

//Nina
 
Last edited:
Är de nån mer än jag som ska åka hoj ner på torsdagen till gelleråsen. Säg då till så kanske vi kan åka ner samtidigt, de är ju roligare om man har sällskap.

:yoparty

Ja, jag ska ju ner på torsdagen också, o vi kommer ju åka bägge från Sthlm väl?:) Jag är ledig hela dan, så jag kan åka när som. Killen var också ledig o har erbjudit sig att vara körsällskap.....Ju fler desto roligare...
 
Last edited:
Jag har fixat en skåpbil, så kör upp på torsdag. ses där.

PS: jag har bokat en stuga på banan.
finns för övrig en bädd över om någon behöver den?!?!
 
Last edited:
Kunde man campa vid banan? kanske kommer på Torsdagen.

Jag har fixat en skåpbil, så kör upp på torsdag. ses där.

PS: jag har bokat en stuga på banan.
finns för övrig en bädd över om någon behöver den?!?!


Jag är intresserad .
Du har pm
 
Last edited:
Jag är intresserad av att åka på någon sådan där dag, men kan tyvärr inte nu i helgen. Finns det fler dagar (även på andra banor)? Någon som vet? :D
 
En på anderstorp på torsdag men båda könen...

/Urban


ops... kändes lite långt till Anderstorp på en jobbardag... jag har väl sisådär 70 mil ner dit åtminstone! :tungan

Jag får hålla koll på helg-event! Närmsta banan är Gelleråsen, dit har jag 38 mil. Bor åtta mil ovanför Gävle nämligen...
 
ops... kändes lite långt till Anderstorp på en jobbardag... jag har väl sisådär 70 mil ner dit åtminstone! :tungan

Jag får hålla koll på helg-event! Närmsta banan är Gelleråsen, dit har jag 38 mil. Bor åtta mil ovanför Gävle nämligen...
Verkar inte som att SMC skall ha några fler kurser på Mittsverigebanan i år men den bör vara närmst för dig annars, borde vara 17-18 mil för dig dit.
 
Verkar inte som att SMC skall ha några fler kurser på Mittsverigebanan i år men den bör vara närmst för dig annars, borde vara 17-18 mil för dig dit.

ahaa! Är mittsverigebanan aktiv? Jag trodde den var öde. Under min racingtid på nittiotalet hände det aldrig något där. Ägartrubbel eller nåt. Men det är ju bra att veta att det kanske blir något där, det är som du säger nära dit för mig. ca 16 mil.
 
Ursäkta en frågvis gammal kärring.....
Vad skall du med en skåpbil?

En mc är väl till för att köras? Upp mot 160 mil per dag är ju hanterbara dagsetapper tycker jag, och då borde man ju lätt kunna köra till t.ex. Gelleråsen från var-som-helst i Sverige. ???:confused:
Det är ju en baggis att montera ett par stora packväskor och en rejäl toppbox med bagageräcke sen kan man lätt få med sig allt man behöver för någon veckas vistelse borta?

hehee
jo jag kör väldigt mycket på min motorcykel och skulle ha kört men nu har det kommit en del hinder ivägen så det får bli så här denna ggr.

jag kör 1500mil om året så jo jag kör vanligtvis hoj..:tungan
 
Ursäkta en frågvis gammal kärring.....
Vad skall du med en skåpbil?

En mc är väl till för att köras? Upp mot 160 mil per dag är ju hanterbara dagsetapper tycker jag, och då borde man ju lätt kunna köra till t.ex. Gelleråsen från var-som-helst i Sverige. ???:confused:
Det är ju en baggis att montera ett par stora packväskor och en rejäl toppbox med bagageräcke sen kan man lätt få med sig allt man behöver för någon veckas vistelse borta?
Många som kör mc i skåpbil / på släp till BKK och Sporthojskurserna och det finns ofta flera anledningar.

Ska man köra 15 mil på bana under dagen och få ut någonting av kursen så gäller det att man är utvilad på morgonen, vissa hojjar är bekvämare än andra men om man skall köra till banan på morgonen från exempelvis Sthlm så är man inte speciellt pigg. Många har inte en massa packväskor till sina hojjar och vill man få med sig lite bensindunkar, verktyg, kläder + övernattningssaker.

Själv tycker jag inte det är speciellt underhållande heller att sitta och harva stockholm - Karlskoga, jag gillar kurviga vägar till Gelleråsen är det i stort sett en lång raka.

Men dygnsetapper uppemot 160 mil om dagen utan problem???? det är ju ca 67 km/h i snitt om man kör dygnets alla timmar utan paus.
 
Last edited:
Jag har åkt flertalet gånger på hoj Stockholm - Gelleråsen. Efter att ha "kursat" hela dagen så är man nästan grinfärdig när man tänker på att sätta sig nästan 3 timmar till på hoj rakt fram dessutom!!

Har sedan jag träffade mannen i mitt liv börjat åka skåpbil till kurserna och det är definitivt så man ska åka för att få ut det bästa av kurserna!!
 
Ja, jag ska ju ner på torsdagen också, o vi kommer ju åka bägge från Sthlm väl?:) Jag är ledig hela dan, så jag kan åka när som. Killen var också ledig o har erbjudit sig att vara körsällskap.....Ju fler desto roligare...

:tummenupp säg en tid å en plats så dyker jag upp :)
 
Ursäkta en frågvis gammal kärring.....
Vad skall du med en skåpbil?

En mc är väl till för att köras? Upp mot 160 mil per dag är ju hanterbara dagsetapper tycker jag, och då borde man ju lätt kunna köra till t.ex. Gelleråsen från var-som-helst i Sverige. ???:confused:
Det är ju en baggis att montera ett par stora packväskor och en rejäl toppbox med bagageräcke sen kan man lätt få med sig allt man behöver för någon veckas vistelse borta?

hur ska man få hem hojen om det strular?

Jag gissar att du inte kört 160 mil själv på en dag och att du inte vet vad du pratar om? ( ursäkta om det låter taskigt när jag skriver det). Men eftersom jag åkte Assen Moto GP - Trollhättan på en dag och natt det är 100 mil. Vi var två på en hoj så man kunde byta när det blev tröttsamt att köra. Vi var så hemskt trötta kommer alldrig mer göra om det där. Att köra hoj när man är trött ingen bra kombination. Det var tidsbrist:gnissla annars skulle man ju tagit in på något motell.
 
Missar den där dagen som man hade sett fram emot så mkt :huvet :gråta Men jag önskar er andra en toppendag, så hoppas jag vi ses på banorna nästa år :tummenupp
 
Ja gissa kan man ju alltid:tungan

Annars brukar jag ensam köra hoj till eller från stugan i södra Österike på en dag med bara tankstopp. Kör jag då (vilket det oftast blir) via Öresundsbron och Storebaeltbron så är det snudd på 180 mil.
Personligen tycker jag att det är väldigt stor skillnad mellan att köra en längre sträcka på väg i jämnförelse med att köra bana.

Vet inte hur mkt bankörning du har i kroppen, men själv brukar jag inte vara speciellt pigg i knoppen efter en träningshelg/dag. Jag skulle inte rekommendera att köra hoj hem från en träning, eller bankörning som detta nu handlar om.

Men som tur är lever vi ett fritt land, och var och en får själva avgöra vad som funkar bäst för dom :)

Önskar er alla en kanonbra bandag.

Åsa - f d racingförare
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top