Tjej behöver tips ang drivpaket HondaCBR900

Pussycat

Försök att tämja mig...
Gick med
11 Dec 2009
Ort
Tyresö
Hoj
07, Yamaha R1, 97, Honda Fireblade, CBR900RR
Hej alla :)

Jag måste byta drivpaket till min fireblade, och har hittat ett på nätet, men vågar inte beställa det för jag vet inte om det passar, och dessutom behöver jag hjälp med att meka dit det? Finns det nån vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med det ena eller båda? Skulle verkligen uppskattas :)

Är det nån idé att byta det, om jag funtar på att sälja hojen innan nästa säsong?

Tack alla snälla där ute! :banana

MVH

Johanna
 
Länka drivpaketet du har hittat så kan du nog få svar på om det passa eller ej
 
Håller med föregående svar. Ska du sälja hojen finns ingen anledning att byta drivpaket.
Annars kan jag tipsa om David Silver Spares:
http://www.davidsilverspares.co.uk/
Billiga Honda originaldelar från england (Pundet är lågt nu :-)

/B)
 
Drivpkt

Hej Johanna!
Har haft ett flertal Blade, släng hit länken så ska du få ett riktigt svar.
Kul med tjejer som kör riktiga hojar!:banana
MVH

Missade att du skulle sälja hojen, men jag hoppas du ska köpa en ny???:va
Annars ska jag spöka för dig den dag du "viker hädan" :7peta

Säljer du hojen nu i vinter får du skitbud och då finns det ingen anledning att lägga stålars på driv pkt som du ändå inte får tillbaks!
 
Last edited:
Om man skall sälja så får man nästan aldrig tillbaka en "nyinvestering" som att byta ett drivpaket, bättre att vara beredd att pruta bort halva priset av ett nytt drivpaket i dom flesta fall.
Men om du behöver hjälp att byta ett drivpaket så kan jag fixa det.
 
Haha, oj vad snälla alla var här! :) Massor med svar jättesnappbt!

Funkar denna länken?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e..._trkparms=algo=LVI&its=I&otn=2&category=35600

Vad tror ni?

Jag vill köpa en R1 den e så snygg o lite smalare än Bladen, passar min lilla kropp bättre:tummenupp Jag når inte riktigt ner på min nuvarande, men det vara bara att lära sig det, så jag sätter ner en fot i taget vid rödljusen hihi ;)

Åh vad snälla alla är, tack! =)
 
Om man skall sälja så får man nästan aldrig tillbaka en "nyinvestering" som att byta ett drivpaket, bättre att vara beredd att pruta bort halva priset av ett nytt drivpaket i dom flesta fall.
Men om du behöver hjälp att byta ett drivpaket så kan jag fixa det.

Åh vilket bra tips!
Det var verkligen snällt av dig att erbjuda dig att hälpa mig med själva bytet! :katt

Om ni tror att drevet verkar vettigt så kanske det blir aktuellt :)

Tack igen :banana
 
Med frakt blir väl det där ungefär samma pris som i Sverige...
Lägg på momsen och det blir dyrt...

Kolla t.ex http://www.addemoto.se 1395:- till Blade

Haha, oj vad snälla alla var här! :) Massor med svar jättesnappbt!

Funkar denna länken?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e..._trkparms=algo=LVI&its=I&otn=2&category=35600

Vad tror ni?

Jag vill köpa en R1 den e så snygg o lite smalare än Bladen, passar min lilla kropp bättre:tummenupp Jag når inte riktigt ner på min nuvarande, men det vara bara att lära sig det, så jag sätter ner en fot i taget vid rödljusen hihi ;)

Åh vad snälla alla är, tack! =)
 
Last edited:
Hej Johanna!
Har haft ett flertal Blade, släng hit länken så ska du få ett riktigt svar.
Kul med tjejer som kör riktiga hojar!:banana
MVH

Missade att du skulle sälja hojen, men jag hoppas du ska köpa en ny???:va
Annars ska jag spöka för dig den dag du "viker hädan" :7peta

Säljer du hojen nu i vinter får du skitbud och då finns det ingen anledning att lägga stålars på driv pkt som du ändå inte får tillbaks!

Haha, oroa dig inte, klart jag tänker köpa ny! ;)

E ju lite villrådig just nu, har mailkontakt på en R1a som ska säljas, har inte fått försäkringsbeskedet än, så allt kanske faller på det:rolleyes:

Men jag har aldrig köpt en hoj på helt egen hand förut, så jag vet inte vilka frågor jag ska ställa egentligen, vilka missar jag kan göra? Vill ju inte bli lurad :1pajas
 
Tror nog att du skall ta hjälp av en kompis som kan motorcyklar, att vara med att titta på den hoj du skall köpa, innan du slår till.
 
Tror nog att du skall ta hjälp av en kompis som kan motorcyklar, att vara med att titta på den hoj du skall köpa, innan du slår till.

Jo, det var precis därför jag gick med här, känner ju ingen som kan ju... :(

Måste ju lära mig, eftersom ingen annan kommer kunna hjälpa mig :P
 
Hej och välkommen tjejen!

Om du inte redan visste det så är jag ganska bra på att meka och de jag inte kan kastar jag på du vet vem o så får han lära mig:) Vi har ett bra garage och de flesta verktyg som behövs. Har inte vi dem så har vi kontakter som säkerligen har...

Lycka till och dra ett pm om du är intresserad av hjälp eller SMS eller ring vettja;)

/Pippi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top