Tjeckiens GP Brno

The test is due to end *at 6pm local time

Test times from 4pm at Brno:

Pos Rider Bike Time Diff Prev
1 Casey Stoner Honda 1000 1:56.260 * *
2 Ben Spies Yam 1000 1:56.306 0.046 0.046
3 Jorge Lorenzo Yamaha 800 1:56.715 0.455 0.409
4 Jorge Lorenzo Yam 1000 1:56.727 0.467 0.012
5 Ben Spies Yamaha 800 1:57.184 0.924 0.469
6 Dani Pedrosa Honda 1000 1:57.264 1.004 0.080
7 Nicky Hayden Ducati GP11.1 1:57.616 1.356 0.352
8 Cal Crutchlow Yamaha 800 1:57.810 1.550 0.194
9 Toni Elias Honda 800 1:57.903 1.643 0.093
10 Valentino Rossi Ducati GP11.1 1:58.266 2.006 0.363
11 Colin Edwards Yamaha 800 1:58.492 2.232 0.226
12 Loris Capirossi Ducati GP11 1:58.927 2.667 0.435
13 Mika Kallio* Suter/BMW 1000 2:00.626 4.366 1.699
*
Kul att Spisen är nästan lika snabb som Stoner direkt på den nya hojen. Känns som att säsongen 2012 kan bli en höjdare :)
 
The test is due to end *at 6pm local time

Test times from 4pm at Brno:

Pos Rider Bike Time Diff Prev
1 Casey Stoner Honda 1000 1:56.260 * *
2 Ben Spies Yam 1000 1:56.306 0.046 0.046
3 Jorge Lorenzo Yamaha 800 1:56.715 0.455 0.409
4 Jorge Lorenzo Yam 1000 1:56.727 0.467 0.012
5 Ben Spies Yamaha 800 1:57.184 0.924 0.469
6 Dani Pedrosa Honda 1000 1:57.264 1.004 0.080
7 Nicky Hayden Ducati GP11.1 1:57.616 1.356 0.352
8 Cal Crutchlow Yamaha 800 1:57.810 1.550 0.194
9 Toni Elias Honda 800 1:57.903 1.643 0.093
10 Valentino Rossi Ducati GP11.1 1:58.266 2.006 0.363
11 Colin Edwards Yamaha 800 1:58.492 2.232 0.226
12 Loris Capirossi Ducati GP11 1:58.927 2.667 0.435
13 Mika Kallio* Suter/BMW 1000 2:00.626 4.366 1.699
*
Kul att Spisen är nästan lika snabb som Stoner direkt på den nya hojen. Känns som att säsongen 2012 kan bli en höjdare :)

Hur många testtillfällen till har de med 1000cc innan säsongen 2012 drar igång? Känns som att man inte ska dra för stora slutsatser av dagens tider antar jag?
 
Ja vi har alla olika favoriter och tycker olika saker är "bäst". Om någon tycker att Lorenzo är bäst för han vann förra året kommer inte jag försöka argumentera bort det, även om jag tycker Stoner är bättre!

(Men nog ska vi väl kunna enas om att Stoner är bäst ;) )

Sätt ROSSI på en cykel som är konkurrenskraftig så ska han helt säkert vara med o köra om det !! Stoner är en jävel på att köra det är han men nu har ju Rossi en värdelös cykel så nu har han ju ingen chans ju
 
Varje tillverkare får testa åtta dagar med sina GP-kontrakterade förare.
Ducati har testat fem gånger hittills, Honda två och Yamaha en.
 
Nicky: Bye bye GP11 bike it's all About GP11.1 from here on out... Solid day testing
:tummenupp
 
Alla rejsen var grymma. Stoner äger. han kan nolla och Lorenzo vinna ett rejs men fortfarande leda. Håll avståndet nu!
 
Varje tillverkare får testa åtta dagar med sina GP-kontrakterade förare.
Ducati har testat fem gånger hittills, Honda två och Yamaha en.

Med denna dagen också, så är väl Honda uppe i tre? Fick för mig att jag
läste att Stoner kört den två gånger innan...

hittade det nu:
"Stoner was expected to be fast - this is his third day of testing on the 2012 Honda RC213V"
 
1. Stoner
2. Dovi
3. Simon i källaren

Full pott denna gång!!!

:Bugar

Du är helt enkelt outstanding, köp en triss .

Varför klaga på Dorna för att Stoner är bäst, och källar Simon äntligen! fick komma med i klubben och Rossi fick se ryggen på pallgubbarna.


Synd att den lille spanjoren kasta sig men jag tror inte han hade klarat av Stenis oavsett.

Den nye Doohan !!!

Ibland får man te det :tungan
 
Last edited:
The test 10 Valentino Rossi Ducati GP11.1 1:58.266
Kul att Spisen är nästan lika snabb som Stoner direkt på den nya hojen. Känns som att säsongen 2012 kan bli en höjdare :)
Hade varit kul om rossi testat 1000cc på brno nu så man fick någon indikation hur mkt bättre den fungerar gentemot 800:an..:va För han verkade ju nöjd med den efter testerna på mugello...
 
Hade varit kul om rossi testat 1000cc på brno nu så man fick någon indikation hur mkt bättre den fungerar gentemot 800:an..:va För han verkade ju nöjd med den efter testerna på mugello...

Jules nämde något om att dem skulle bygga om hela bakdelen på nästa års hoj då det inte fanns tillräckligt med skjustering för svingen, Men har ingen konkret fakta på att detta stämmer.
 
Last edited:
380km/h på Mugello för GP-hojen om man nu kan tro på det :brinnerup


J*vlar i havet. :brinnerup

En enkel beräkning jag just gjorde gav att för att öka från 340 (som man ska ha kört där förut) till 380 i toppfart behövs ca 30 % mer effekt om allt annat är lika. Hade man 250 kusar innan landar man då på 325. Om det är möjligt och rimligt vet jag inte.
 
J*vlar i havet. :brinnerup

En enkel beräkning jag just gjorde gav att för att öka från 340 (som man ska ha kört där förut) till 380 i toppfart behövs ca 30 % mer effekt om allt annat är lika. Hade man 250 kusar innan landar man då på 325. Om det är möjligt och rimligt vet jag inte.

Då är det nog italienskt ljug och fantasier :hihi
 
349 km/h har Pedrosa kört med 800:an. 380 km/h är nog inte omöjligt men frågan är om rakan på Mugello räcker till för det? Den lär ju inte accelerera hysteriskt från 350 km/h.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top