Inte du som gjort fel, en del har lite svårt med sina förutfattade meningar bara...

Skönt att det löste sig utan strul, men jag tror ändå att du gått fri om gubben så valt att gå vidare

Har du bara rent mjöl i påsen (jag kan förvisso inte veta om du har förskönat storyn eller inte, men du har inte gett mig någon anledning att anta det) så är det snarare gubben som skulle suttit i skiten.
Bensinmacker tenderar ju verkligen att locka fram det värsta hos folk... Jobbar själv på mack, och har bland annat råkat ut för någon jävla dåre som försökte få mig att betala hans torkarblad då han hävdade att vår tvätt haft sönder dem. "Ehm, vår tvätt är borstlös..."
- *gubben vitnar i ansiktet* Eeh, ja... Men... Det är ett jävla tryck i vattenstrålen!
Hade även en lirare som tankade bensin i sin dieselbil och kommer in och börjar skälla ut mig och hävdar att det är mitt fel. Han har alltså själv ställt sig vid en pump och börjat tanka, jag har inget med saken att göra. Men mitt fel är det att han nu har bensin i dieseltanken...

"Det ska för fan vara olika färger på handtagen!"
- ... Handtaget du tankat från är grönt, så som bensinhandtag ska vara. dieselhandtagen är mycket riktigt svarta.
*Gubben kokar, högröd i ansiktet* "Det ska sitta klisterlappar med drivmedelsklass på handtagen!"
- ... Det står 95-oktan på handtaget du tagit drivmedel ifrån. På dieselpumpen står det citydiesel.
*Gubben är nu nära att explodera men muttrar bara stilla för sig själv...*
Ungefär här kommer min chef lyckligtvis in genom dörren. Förklarar läget för honom och han tar vid:
- Jaja, ska vi nu ta och lösa det här? Till att börja med så måste jag ta betalt för bensinen.
"Den tänker jag fan inte betala, jag vill inte ha den i tanken så den får du annullera!"
- Ok, isåfall måste vi polisanmäla dig för att ha smitit med bensinen.
*gubben blir kritvit i ansiktet men betalar motvilligt bensinen under löften om att han ska "Ta det här till en högt uppsatt bekant inom shell"*