Tjafs på macken, polisanmäld!

Och konversationer som börjar med "ey yo mannen", kan ofta upplevas hotfullt utav ej invigda.

Jag upplever absolut att kö-systemet är en del av samhällets ryggrad. Det är en kollektivt uttryckt och outtalad, ömsesidig respekt, som inte mår bra utav tvivelaktiga individer som anser att de måste hävda sig och som även anser att respekt och fruktan är samma sak.

Vilket i sin tur och värsta fall kan resultera i handgemäng, som så ofta ses på efterlyst.

Citerar en svensk klassiker; "Det här är Sverige, här står vi i kö"

Nu kommer jag att tänka på Top Gear avsnittet i Japan.
Där Bullet Trains:en går var det linjer i marken där folk stod snällt i kö och tåget stannade med dörrarna exakt där strecken slutade.

Där kan vi snacka om att köa.

Man har läst en hel del korkade inlägg på SH, men ditt tar hittills priset.. Vad har "respeckt brushan" med det att göra? Och vad har "gott om tid att hänga på macken å surpla kaffe" med det att göra? Kvoten för normalbegåvning verkar inte riktigt vara uppnådd hos dig.

Att inte riktigt kunna/vilja förstå verkar du ha byggt hela din aura kring här på forumet. Du har väl 2 pågående trådar på det temat?
Men försök igen så kommer du kanske snart in i det...

Vad var priset förresten? :banana

Ni får fåt tolka mina inlägg som ni vill antagligen jorde jag fel i att skriva nåt om det här. Min tanke va att få tips samt alternativ hur jag ska ta det här o gå vidare med det. Det jag skrivit är ex så det har gått till! Sen får väl ni undra o tro precis vad ni vill eller fantisera om detta. Nån skrev att jag kanske varit spydig när han kom fram till min bil. När han kom fram till min bil så blrja han gapa med en gång " du ska inte säga till mig vad jag ska gör" jag sa vad e det problem jag bad dig snällt köra fram till pumpen framför! Tråkigt att folk inte kan tro på vad man säger ..

Ps: jag har idag pratat med poliserna som va på plats o gubben har valt att inte göra en anmällan trots han har ett vittne. Man kan ju undra varför!!
Kanske han förstod själv att han bettet sig illa! Men jag tackar er som svarat på min fråga ang detta o inte snöat bort er på en massa annan sk...t snack.

Chilla grabben. :krama
Jag kan hålla med dig i att några inlägg har en ton som anspelar på ditt (gissade) ursprung med en lite otrevlig ton.
Men om du skrollar ner genom inläggen så är dom tråkiga inte så många, tvärtom, dom flesta stödjer dig faktiskt.
När det sedan visar sig att gubbskrället faktiskt verkar har sansat sig och inte gjort någon anmälan så är ju allt ok ju?

Ps: jag har idag pratat med poliserna som va på plats o gubben har valt att inte göra en anmällan trots han har ett vittne. Man kan ju undra varför!!
Kanske han förstod själv att han bettet sig illa! Men jag tackar er som svarat på min fråga ang detta o inte snöat bort er på en massa annan sk...t snack.

Fint att det verkar lösa sig. :tummenupp

Chilla grabben. :krama
Jag kan hålla med dig i att några inlägg har en ton som anspelar på ditt (gissade) ursprung med en lite otrevlig ton.
Men om du skrollar ner genom inläggen så är dom tråkiga inte så många, tvärtom, dom flesta stödjer dig faktiskt.
När det sedan visar sig att gubbskrället faktiskt verkar har sansat sig och inte gjort någon anmälan så är ju allt ok ju?

just därför det står i inlägget att jag tacka alla som kom med riktiga svar:krama det jag skrev var bara menat till dom som kom med olika teorier. det räcker med en för att man ska ta åt sig när det handlar om det negativa.. men nu e ju allt löst i alla fall o jag tackar ännu en gång o hoppas inte du tog illa vid dig för mitt inlägg men det va inte menat mer än till vissa.:tummenupp

Ni får fåt tolka mina inlägg som ni vill antagligen jorde jag fel i att skriva nåt om det här. Min tanke va att få tips samt alternativ hur jag ska ta det här o gå vidare med det. Det jag skrivit är ex så det har gått till! Sen får väl ni undra o tro precis vad ni vill eller fantisera om detta. Nån skrev att jag kanske varit spydig när han kom fram till min bil. När han kom fram till min bil så blrja han gapa med en gång " du ska inte säga till mig vad jag ska gör" jag sa vad e det problem jag bad dig snällt köra fram till pumpen framför! Tråkigt att folk inte kan tro på vad man säger ..

Nu kommer jag och är trist och tråkig igen.

Ropa inte hej än, Misshandel faller under allmänt åtal så finns det en kariärhungrig ogin spoling till åklagare som känner att han har tid över så kan det ändå gå vidare.

Satt som åhörare i GBG när en nära till mig satt i tingsrätten för våld mot tjänsteman, till saken hör att Åklagaren gjorde sig till ett åtlöje eftersom vakten mer eller mindre erkände att det var han som spöat upp den åtalade och åtalet ogillades.
Det visade sig att Vakten inte ens gjorde en anmälan, men eftersom polis Lobade killen och polisen skrev att det
varit gruff inne på krogen mellan vakt och gäst så sniffade ett as till åklagare upp det och drog det vidare fastän 3 vakter i dom inledande förhören medgav att det var vakten som spöade den åtalade.
Men det blev några jobbiga månader innan allt blev klart:huvet

Nu kommer jag och är trist och tråkig igen.

Ropa inte hej än, Misshandel faller under allmänt åtal så finns det en kariärhungrig ogin spoling till åklagare som känner att han har tid över så kan det ändå gå vidare.

Satt som åhörare i GBG när en nära till mig satt i tingsrätten för våld mot tjänsteman, till saken hör att Åklagaren gjorde sig till ett åtlöje eftersom vakten mer eller mindre erkände att det var han som spöat upp den åtalade och åtalet ogillades.
Det visade sig att Vakten inte ens gjorde en anmälan, men eftersom polis Lobade killen och polisen skrev att det
varit gruff inne på krogen mellan vakt och gäst så sniffade ett as till åklagare upp det och drog det vidare fastän 3 vakter i dom inledande förhören medgav att det var vakten som spöade den åtalade.
Men det blev några jobbiga månader innan allt blev klart:huvet

låter lite allvarligare det där du beskrev:P men tror inte att en åklagare tar upp detta när det finns en video som säger allt.. den visar ju hur han går fram till min bil o börjar tjafsa.. t.o.m polisen som ringde mig sa att han förmodligen hadde jort samma sak puttat undan gubben.. det va ju olyckligt att han föll bakåt..

men men du har rätt på ett sätt me.. man vet alldrig..

låter lite allvarligare det där du beskrev:P men tror inte att en åklagare tar upp detta när det finns en video som säger allt.. den visar ju hur han går fram till min bil o börjar tjafsa.. t.o.m polisen som ringde mig sa att han förmodligen hadde jort samma sak puttat undan gubben.. det va ju olyckligt att han föll bakåt..

men men du har rätt på ett sätt me.. man vet alldrig..

Nja allvarligare vet jag inte, 3 vakter på en 22 åring som i fyllan ramlat ner 3 meter, spräkt skallen och vakten spöar upp honom för att han inte var rapp nog på tillsägelserna han gav, svår hjärnskakning och igenblödda ögon pga ett 8 cm pulserande sår i pannan ansåg vakten inte var förmildrande för att vara lite långsam i det som vakten beordrade, Rätten därimot satt faktiskt och ifrågasatte både åklagaren och målsägaren hela rättegången.

det jag skrev var bara menat till dom som kom med olika teorier. det räcker med en för att man ska ta åt sig när det handlar om det negativa.. men nu e ju allt löst i alla fall o jag tackar ännu en gång o hoppas inte du tog illa vid dig för mitt inlägg men det va inte menat mer än till vissa.:tummenupp

Samtidigt hade det varit en fördel, om det gått till rätten, att höra vad man kan komma på för olika teorier. Som du märker kan alla ha olika uppfattningar om samma historia.

Både du och gubben verkar ha överreagerat, varför hetsa upp sig över att han tog dieselpumpen? Samtidigt; varför hetsa upp sig över att någon är stressad, och sedan försöka komma in i deras bil?

I min värld borde inte en putt av en fullt frisk människa anses som misshandel, ibland behövs det milt våld för att sätta as på plats.

Det verkar ha löst sig hur som helst!:tummenupp

Samtidigt hade det varit en fördel, om det gått till rätten, att höra vad man kan komma på för olika teorier. Som du märker kan alla ha olika uppfattningar om samma historia.

Både du och gubben verkar ha överreagerat, varför hetsa upp sig över att han tog dieselpumpen? Samtidigt; varför hetsa upp sig över att någon är stressad, och sedan försöka komma in i deras bil?

I min värld borde inte en putt av en fullt frisk människa anses som misshandel, ibland behövs det milt våld för att sätta as på plats.

Det verkar ha löst sig hur som helst!:tummenupp

hehe ok.. fortfarande jag va inte agresiv:P inte när jag fråga om han kunde ta pumpen framför jag fråga på fullaste allvar alltså snällt. fattar inte varför han blev arg överhuvud taget. men när han kom fram o börja o gapa då blev ju jag klart irriterad.. sen har ju han inget i min bil o göra. tror inte han va på väg in i bilen men han har ingen som helst rätt o sträck in sina händer i min bil speciellt inte om han beter sig agresivt.

Jaha det var avblåst... skönt =)

Tror faktiskt snuten ställer en del frågor och diskuterar med målsägande vid anmälan och då insåg han kanske att det var lönlöst. Sen när allt har lagt sig tänker man ofta om.

Last edited:
Alla kan vi ha en dålig dag och förlora självkontrollen hur trevliga och goda vi än må vara annars.

Skönt att motparten insåg det onödiga i att göra anmälan, och att du själv slapp att göra en eventuell genanmälan. Tycker att denna tråkiga händelse fick ett gott slut.

Tänk inte mer på detta men tag gärna lärdom av det inträffade.

hehe ok.. fortfarande jag va inte agresiv:P inte när jag fråga om han kunde ta pumpen framför jag fråga på fullaste allvar alltså snällt. fattar inte varför han blev arg överhuvud taget. men när han kom fram o börja o gapa då blev ju jag klart irriterad.. sen har ju han inget i min bil o göra. tror inte han va på väg in i bilen men han har ingen som helst rätt o sträck in sina händer i min bil speciellt inte om han beter sig agresivt.

Ditt agerande kan ha uppfattats annorlunda av gubben. Tex om du hade förnedrad honom, medvetet eller omedvetet, där du satt i bilen eller skrek "ey len, gobbjävel BACKA!", syns inte på video.

Ditt agerande kan ha uppfattats annorlunda av gubben. Tex om du hade förnedrad honom, medvetet eller omedvetet, där du satt i bilen eller skrek "ey len, gobbjävel BACKA!", syns inte på video.

jag må va utlänning men jag kör inte nån mlaten kings stil. jag e född i sverige har svenska kompisar var av vissa som bryter av nån konstig anledning, men det jag sa va ex det jag har skrivit. sen om du eller nån annan tror att jag sagt eyy lään eller broschan elle nån annan skit slang så har ni väldiigt fel. jag försökte på ett trevligt sätt få han o ta pumpen framför o när jag insåg att han sket fullständigt i vad ja sa så besluta jag att vänta tills han blev klar. detta ¨pga att det va en äldre gubbe.. hadde det vart tvärt om o det vart en kille i min ålder så hadde jag förstått att ni trodde nåt helt annat...

Om en ilsken gubbjävel/person kommer stegandes och försöker komma åt mig sittandes i bilen,
så känns "Gubbjävel, backa !!" som en riktigt relevant kommentar att fälla.:tummenupp
Om det sker med eller utan ett "ey len" spelar nog mindre roll.
Skulle detta upplevas som "förnedrande" av personen i fråga så känns det också som ganska ovidkommande.

Gubben skall hålla tassarna i styr!

Om en ilsken gubbjävel/person kommer stegandes och försöker komma åt mig sittandes i bilen,
så känns "Gubbjävel, backa !!" som en riktigt relevant kommentar att fälla.:tummenupp
Om det sker med eller utan ett "ey len" spelar nog mindre roll.
Skulle detta upplevas som "förnedrande" av personen i fråga så känns det också som ganska ovidkommande.

Gubben skall hålla tassarna i styr!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...