Tjaffs som urartar...

Kan jag få ta hojen ner på stan i jeans utan att bli kallad 9 åring?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Just nu gnälls det i var och varannan tråd här på SH.
Ofta över skitsaker som lätt kan undvikas.
Det är ett genomgående mönster, jämt & ständigt samma profiler som drar igång (oftast).

Nämner ingan namn!

Oftast resulterar det i ämnen som inte alls har ett dyft med ursprungs tråden att göra, alternativt tråden stängs.
Det har existerat innan men just nu känns det som att det inte går att skriva om hur man tog hojen ner till affären i jeans & T-shirt & körde 20 km/h för fort utan att man ska få sig en lektion om hur offantligt korkad man är.
Känns som detta forum har blivit hem för www.duktig.se

Så vad tycker ni?
Är det för mycket begärt att "vissa" här inne tar o taggar ner lite och inte drar igång i samtliga trådar som inte faller Mrs. Duktig & Mr. Perfekt i smaken utan försöker knipa ihop 1 tråd eller 2 alternativt starta en egen tråd?

Last edited:
Tjafs som urartar II

Tycker nog trots allt att Tob har en poäng eller ett par, men inte i det han säger om mekforumet, för där MÅSTE alla få fråga, även de som inte hittar tändstiften. jag lägger mig alltid vinn om att svara även dessa, för det gör ju DEM lyckliga kanske, eller iaf ser till att det inte går helfel.
Men poängen i Tobs inlägg om grundnivå är ändå rätt.

Du Swedie brukar ju själv tjata om att folk borde använda funktionen SÖK oftare, och det är väl lite det som Tob menar? Man frågar alltså altför ofta om rent uppenbara grejer, som dessutom redan är frågat om. Gärna nåt som finns kvar på förstasidan, utan att ens ha brytt sig om att kolla. Och det kan ju vara en smula irriterande när man NYSS postat ett svar på samma fråga.

Eller om det nu (som i mitt fall) finns en lång och innehållsrik oljetråd, så kommer nån och ställer en fråga av typen: Men vad gäller om man har en XYZR årsmodell-X, precis som om just DEN hojen skulle vara så speciell (att inte generella råd duger), eller märkesfanatikerna som på fullaste allvar TROR att just den oljan deras verkstad rekommenderar alltid är den bästa (oavsett vad man räknar upp för tekniska egenskaper på andra oljor) osv,(här utmärker sig livsstilsfolket som köper sina hojar för att de är av RÄTT märke) Det är då, när arrogans och fanatism korsas som man tröttnar och låter bli att svara.
(ja det är dumt) Men ok, oftast kan man ju hänvisa med en länk till en tråd med svaret.

Å sen är det det här med TONEN på sajten: Det är oftast bara de som har sandlådeargumenten som inte helt enkelt KLARAR en korrigering, när nån t.ex påpekar ett stavfel, eller att det FAKTISKT är förbjudet att göra vissa saker ELLER att det är larvigt med ditten och datten.
De onyanserade svaren om moralkärringar hit och dit haglar då.
Se senast på HanneZ, stackarn. har han inte rätt att ha en åsikt?
Själv brukar jag skriva under med moralkärring som signatur, för man vet ju redan innan vad som komma skall.
Jag har sparat en del fina svar som vederbörande tagit bort när de "kallnat" lite. Inga fina grejer.
(onyanserade halsstarriga och pubertala påhopp utan substans)
Oftast är det, som Tob säger: "se mig - älska mig - jag är ofelbar, och alla andra som inte håller med kan fara åt h-te" typer.

Jag var likadan när jag var 20.
Världen var svartvit.
Svinenkelt att leva.
Alla som hade samma åsikt som en själv var hjältar, alla andra idioter.

Så visst finns utrymme för att folk kan bättra sig. Särskilt då de som aldrig lärt sig LYSSNA till vad andra egentligen MENAR, och inte tolka in så förbannat mycket av vad de SJÄLVA tror att den andre sa... bara för att det inte föll dem på läppen.

Det är så religionskrig och politiska kriser utlöses.
Visa att ni är smartare, som ni ju givetvis ÄR eftersom ni är hojåkare:

Argumentera för ditt, men lyssna på motparten.
Tänk: VARFÖR säger han/hon SÅ?
Ta det inte personligt att nån inte håller med.
Acceptera att alla inte tycker lika.
Försök med LOGISKA eller VETENSKAPLIGA argument att övertyga. Köper inte personen detta är det lixom kört. För vägrar någon ta in fakta, ja då hjälper det inte hur rätt man har.
Känslomässiga skäl och argument kan vara nog så riktiga, men håller inte mot fakta.

Mitt motto: "Love all, Serve all"

Som sagt har man varit här ett tag så kommer allas frågor om och om igen, så är det på alla forum.
Strunta i att svara på skiten så kan de ju sitta och fundera över vilken håjj som är bäst osv.

Silwer skrev:
Som sagt har man varit här ett tag så kommer allas frågor om och om igen, så är det på alla forum.
Strunta i att svara på skiten så kan de ju sitta och fundera över vilken håjj som är bäst osv.

Jo.. det är sant, och ytterligare ett problem.

För: Visst kan det komma upp samma frågor om och om igen, men där får man ju göra en bedömning. T.ex verkar frågeställaren ny här, och vilsen och isf vad göra med det.
Självfallet villman ju hjälpa en sån person.

Vem vet, här kommer de in på stapplande osäkra ben och ser ut som Bambi på hal is... såklart att hjärtat smälter då!

Jag vet ju själv hur usel jag var på datorer och hur man sökte på en sajt eller sökmotor när man var ny.
Att då mötas av "ickesvar" eller: Sök, ja det är kluvet som sagt.

Det finns inga entydiga svar utan är som alltid: Det beror på!

/jju mer man vet...ju mindre vet man! :hihi

Det finns alltid nya som vill försöka svara, tidigare blev jag rasande över alla tvärsäkra felaktiga svar som folk gav, men det lönar sig inte det heller.

En sak kan man dock säga, de som frågar bör verkligen värdera svarets riktighet innan han följer det, har sett sånna dumheter som tvärsäkra svar att det hade lett till katastrof om det utförts.

Jag tycker heller inte att frågor om olja eller tändstift eller så är onödiga, men de där "bestäm vilken hoj jag ska ha?" frågorna kan man leva utan, de borde skaffa en hjärna.

Låt de nya ta över.

Visst har alla rätt till en åsikt, men sättet på vilket den uttrycks, om den ens borde uttryckas, kunde många gånger vara mycket trevligare. Visst försöker man tolka alla inlägg med "han/hon menar nog väl" i bakhuvudet, men ibland är det minst sagt jäkligt svårt. Jag tror att vi här på forumet skulle ha mycket lättare för att acceptera varandras åsikter om dessa uttrycktes på ett (i genomsnitt) lite mindre otrevligt sätt.

När det gäller frågor som återkommer om och om igen, så visst förstår jag att det kan irritera vissa, men samtidigt håller det ju forumet igång och vid liv, så att man kan sitta här när som helst på dygnet och hela tiden få nya grejer att läsa. Det tycker jag är kul!

:)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...