Tjackat Superbike GSXR 1000cc K7

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Rubriken säjer väl allt i stort sett.

Fick tag på Kim Raes Jenses hoj. Hojen var mycket imponerande men det som kanske imponerade mest var den förre ägarens kunskaper om rr. Samt även den sköna personligheten.

Han kör upp brevid min bil. Vevar ner rutan.

K: Är det Jonas???
J: Ja
K: Det finns ett maaaadstelle her borta. Ska vi spise maaaad??!?

(Ja, han är Dansk)

Så det blev mat och affär på samma gång.

260mil på mätaren, gått 5 race i Nordic Superbike 2007. Samt lite andra bankörningar.

-Micron helsystem
-Wilbers bak
-Wilbers gaffelkitt fram (Som han plockat isär 15ggr innan han tyckte att det var bra nog)
-2st kåpset varav ett av dem i kolfiberplast (hela settet väger som en dagstidning ungefär)
-Yoshimura databox (tydligen så går det inte med power commander på suzuki, den ska tydligen nolla mappningen efter 20min)
-Annan insprutning (Yoshimura det med tror jag)
-1st oanvänt originalsystem

183hkr på Osten(läs bakhjulet om du inte bor i stlm) enl papprena

Enl herr jensen den bäst intrimmade Kosuki K7 i sverige :tungan (jo, dom säjer tydligen kosuki i danmark)

Bifogat

• Superbike1.JPG
    Superbike1.JPG
    67.8 KB · Visningar: 308
Last edited:
Sedär ja, en redigt kittad hoj. Nu finns det inga ursäkter om det går långsamt :)

Grattis :yoparty

*dräggel*

wowowow, vilken hoj alltså !

Kanske tom. mer prisvärt att köpa en beggad banhoj och köra på gata med än att köpa en original och kitta själv ?!

Grattis till nya hojen! :tummenupp

Nu blir det 57:or på Midlanda, lätt...

Grattis till nya hojen! :tummenupp

Nu blir det 57:or på Midlanda, lätt...

Ja, vi får se. Jag har ju 1:00:08 nu och att ta en 59 blir nog inga problem så jag har satt 58 som mål. Men du har rätt. 57 låter bättre....

Last edited:
Vadå går inte med en PC till suzuki? Sicket skämt! Eller uttrycker du dej dåligt :va
Bäst trimmade i sverige, menar du rena hästar då? Måste vara väldigt lätt o säga sånt när man skall sälja :)

Last edited:
Vadå går inte med en PC till suzuki? Sicket skämt! Eller uttrycker du dej dåligt :va
Bäst trimmade i sverige, menar du rena hästar då? Måste vara väldigt lätt o säga sånt när man skall sälja :)

bäst trimmade tror jag han menade fjärdingsinställningen. Motorn e ju i stort sett orörd.

Ja, han påstod att suzuki och pc ej fungerar. Eller rättare sagt. Det funkar ett litet tag tills man stänger av hojen. Jag har kollat lite på suzuki racehojar. Har inte tänkt på det förut men faktum e ju att flertalen av dom har andra boxar än pc. Han hade testat ett flertal boxar på denna hoj. Bla igitec som inte gav bättre resultat än original. Det tog 4 hela dagar i testbänk tydligen.

Klart han ville sälja.

Grattis för tusan!

...det däringa är ju ett riktigt åk:tummenupp . Du lär bli giftig som tusan i sommar - glöm inte att ta det lugnt och fiiint när Du kommer ifatt något gult på mittsverige!

En sån välskruvad fjädring är ju guld värd att få fatt i. Själv väntar jag fortfarande på min WP-bakdämpare och det lär väl harvas runt en del innan man begriper hur den funkar. Då är det betydligt bekvämare att någon som begriper sig på det hela redan dragit lasset...

Tja, med de nya ECU:na som hela tiden justerar soppatillförseln beroende på vad lambdasonden berättar kan det bli lite lustiga effekter med ett påhängt system. Dock torde detta även stökas till med Yoshis burk? Nu såg jag att det system jag micklar med (Tuneboy - som uppdaterar originalmapparna direkt i original-ECU:n) snart kommer även för Suzuki, så då ska sådana sidoeffekter enkelt kunna undvikas...

Jaja, över 180 hk kommer nog att räcka ett tag för Dig - Lycka till med din nya räsercykel!

bäst trimmade tror jag han menade fjärdingsinställningen. Motorn e ju i stort sett orörd.

Ja, han påstod att suzuki och pc ej fungerar. Eller rättare sagt. Det funkar ett litet tag tills man stänger av hojen. Jag har kollat lite på suzuki racehojar. Har inte tänkt på det förut men faktum e ju att flertalen av dom har andra boxar än pc. Han hade testat ett flertal boxar på denna hoj. Bla igitec som inte gav bättre resultat än original. Det tog 4 hela dagar i testbänk tydligen.

Klart han ville sälja.

Köper inte det han säger om PC med tanke på hur många det är som har det :) Sen ska det sägas att det finns bättre lösningar än en pc3 till våra hojar :mattias

Men grattis till ett fin hoj! :tummenupp

Säkert en grymme hoj. Men jag tror att den uppdaterade fjädringen kommer från Wilbers och inte Wilberger. Kan vara bra att veta om man söker på nätet.

hehe önskar man själv kan göra en bra affär snart :)

Ja, vi får se. Jag har ju 1:00:08 nu och att ta en 59 blir nog inga problem så jag har satt 58 som mål. Men du har rätt. 57 låter bättre....

Grattis till en riktigt grym hoj!
57a ska nog inte vara nått problem med den där hojjen!
Nu får man nog se sig passerad med hästlängder iaf där det går rakt fram med sina 165hk..:huvet

Edit: Då vet jag iaf en jag ska ta rygg på när det börjas köras 57or...:mad:

Grattis till en riktigt grym hoj!
57a ska nog inte vara nått problem med den där hojjen!
Nu får man nog se sig passerad med hästlängder iaf där det går rakt fram med sina 165hk..:huvet

Edit: Då vet jag iaf en jag ska ta rygg på när det börjas köras 57or...:mad:

Hehe, Japp. Jag kan lacka "xyron" på stjärtkåpan så du inte tappar bort mig.

vad är bättre än en pc3a?

Beror på vad du är ute efter, men det finns massa godis där ute :tuttar

042247828_kabelstam.jpg

042247408_revbox.jpg

atWelcome.jpg

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...