Tjabaaa!

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Vill börja med att säga att jag är relativt ny här, så ny som att det tog ca 20 min för mig att klura ut hur man skapar en ny tråd :hihi

Nu till min fråga, som ni sääääkert aldrig fått tidigare:

Jag har kommit till det stadiet att skaffa hoj, men vilken??
Jag har starka funderingar på ZX6-R, har nämligen kört den och tycker den är relativt lättkörd.
Hade tänkt mig lägga ut runt 40-50k på en begagnad rackare.....
Vad bör man tänka på innan/under köpet? Jag menar så att inte tex. motorn skär sig på väg hem, mitt under lyckoresan.... :brinnerup

PS. Har aldrig haft hoj tidigare men är en ganska van förare ändå :tungan DS.

Last edited:
Få välkommna dig till gänget... vi har många regler här så SH... och en av de är att man blir utskälld om man ställer en fråga som vars svar redan finns här på forum... :fatta!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32757

Ganska kul va :hihi

Återigen lycka till med köpet... de e bra med fler från gbg som kör MC.. :fyllisar

Som första hoj vette f-n...
Men R1 -99 får du ju för dom pengarna...
Vilken e en riktigt sjyst hoj...
Välkommen förresten! :banana

PlastRaketen skrev:
Jag har kommit till det stadiet att skaffa hoj, men vilken??
Jag har starka funderingar på ZX6-R, har nämligen kört den och tycker den är relativt lättkörd.
Hade tänkt mig lägga ut runt 40-50k på en begagnad rackare.....
Vad bör man tänka på innan/under köpet? Jag menar så att tex. inte gasen hänger sig på väg hem, mitt under lyckoresan.... :brinnerup

PS. Har aldrig haft hoj tidigare men är en ganska van förare ändå :tungan DS.
Hej där,

kul med fler från Göteborg. Välkommen!
Jag har tagit hem två hojar från Tyskland och det har varit finna hojar båda två. Snacket om skruvade mätare och enkelt reparerade klothojar stämmer inte överens med bilden jag fått av Tyskarna....det är handlarna då. Vet inte hur privatpersoner är i Tyskland. Jag tror dock att det finns en del "lycksökare" på våran sida gränsen som tar hit skrot och piffar till det för att tjäna en hacka på det...men men. Till dina frågor.

Köp en zx6-r om det är den du vill ha, du byter garanterat upp dig efter tag ändå. Jag köpte en sv650 i våras men hann tröttna på den i somras och äger numera en firestorm.

Handlaren jag köpte firestormen av har en zx6-r till salu för den typen av pengar du nämner. Slå honom en signal, det är en schysst kille.
http://www.mobile.de/SID.SKrVz.aQVG...?bereich=all&language=de&id=11111111145155858

//Marcus :)

Där nämndes nåt väldigt intressant...
Det är rätt så många som börjar med SV650 som första hoj... det har jag oxå gjort.... För min del var det rena slumpen som fick mig att köpa en SV och när jag byte upp mig förståd jag varför det var så bra med SVn som första hoj... jag lärde mig hur trafiken funkar (jodå jag har B kort sedan många år tillbax) jag lärde mig hur man ska köra MC...
Visst finns det många härliga RR hojar men tro mig så länge du inte kör nån annan hoj så räcker SVn långt... för en "nybörjare" misstolka mig rätt... :fyllisar

Tycker rentav att SV650 är skönare än min ZX6r i många avseenden. Vilka årsmodeller av ZX6r är du ute efter?

Å andra sidan, du skriver 40-50K, då får du lätt en 98-99, kanske t.o.m. 00.

Lycka till med köpartankarna. Kör inte ihjäl dig.

hållundan skrev:
Tycker rentav att SV650 är skönare än min ZX6r i många avseenden. Vilka årsmodeller av ZX6r är du ute efter?

Å andra sidan, du skriver 40-50K, då får du lätt en 98-99, kanske t.o.m. 00.

Lycka till med köpartankarna. Kör inte ihjäl dig.

Njaa, tycker att 00/01 är riktigt fin, men frågan är om jag får en för dom pengarna......enligt Marcus_72´s länk så får man det för EUR 4.800, men det är inte varje dag jag åker till Tysklad, men tack ändå Macke! :)

Hahaha, kör inte ihjäl dig? Jag har redan varit på begravningsbyrån och visat morsan vilken gravsten jag ska ha........dö kommer jag göra på 2 hjul! :brinnerup

PlastRaketen skrev:
Hahaha, kör inte ihjäl dig? Jag har redan varit på begravningsbyrån och visat morsan vilken gravsten jag ska ha........dö kommer jag göra på 2 hjul! :brinnerup

FYYYYYY stackars din mor... :3freak

Verkar vara en skön kille, tråkigt att det han skrev blev sanning så tidigt :(
Kollade lite på sidan om honom och han verkade verkligen tycka om hojåkning(se bild) :)
När man ser sånt här så slutar man tänka "det händer alltid andra".

ninib%20(13).JPG

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage