Tja!!

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Tjena godtfolk

Nyreggad fast inte helt hoj-ny! 25 bast och mer hojsugen än nogonsin. Åkte zx10 förra sesongen men den blev såld i dödsångest efter några väldigt nära episoder, dock kan det inte skyllas på annat än mig själv, eventuelt hojen som gick väldigt lätt på bakhjulet.. överallt! Har 2 sesonger på 125a annars är man ju en färsking, ingen bana med hoj heller. Fast ångesten är borta och det är dags för nya grepp :-)

Man har ju reggat sig här för tanken är att man skall komma sig på bana och blåsa ut där, samt lite tips till ny hoj då man står i en vägkorsning. Det fins säkert flera visa män och kvinnor som kan komma med ett godt råd eller två

"reserverar mig för felskriving" skolsvenska fins ej, derimot internet svenska!

Sees väl ute på vägarna!

Finns inte en enda modern hoj som inte inspirerar till buskörning förutom custom...

En vanlig tourer gör idag lätt 200+, nakenhojar är till för att busas med, motard likaså och gyttjehojar är mer träning än hobby...

Du kan köra ihjäl dig på alla hojar och den enda som kan göra något åt det är du och inte hojen du kör!

Om du ändå ska åka bana så köp något som är gjord för det! Klipp till på en modern 600cc så blir du säkert nöjd och så är dom inte lika bakhjulsbenägna!

Missforstå mig inte, bakhjulet är roligt :-) Det blir en 1000cc sport, men inte en zx10 05. Troligen R1 07/08, Ktm rc8r, Rsv1000 factory eller något åt det hållet och forhåppningsvis lite smartare körning!

Inte kört bana säger du? Lovar dig att smc eller en vanlig banhelg kommer ge dig mkt erfarenhet. Låter på dig som om det vore en vettig grej att göra! :tummenupp:yoparty

Inte kört bana säger du? Lovar dig att smc eller en vanlig banhelg kommer ge dig mkt erfarenhet. Låter på dig som om det vore en vettig grej att göra! :tummenupp:yoparty

Ja jag har hört folk säga så:-) Tror det är grymt att gå ettpar smc kurser, bara man får tiden till det! (jobb)

Ja jag har hört folk säga så:-) Tror det är grymt att gå ettpar smc kurser, bara man får tiden till det! (jobb)

Hehe förstår, men det är värt alla slantar och tid du får över kan ja lova. Det roliga är hur du märker att du blir bättre ju mer du kör och lär dig. Det är en oslagbar känsla!

Välkommen! Knix kurserna som SMC håller är kul och billiga. Man har nog kul oavsett hoj skulle jag tro. Bara o prova. Sen finns ju storbanorna också men de kostar ju lite mer också.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!