tja!!! hjälp;(

nikko

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
R6 + ktm 660 04;=)
hej har en r6 99, och den har vart i garaget nu i 3 månader utan att startas,,, fick igång den, men olje lampan lyser??? det finns olja i hojen gjorde servis på den innan jag ställde av den... men garaget jag har den i är inte så varm kan det bero på det??? plzzz kom med tips på vad jag kan göra....

nikko skrev:
hej har en r6 99, och den har vart i garaget nu i 3 månader utan att startas,,, fick igång den, men olje lampan lyser??? det finns olja i hojen gjorde servis på den innan jag ställde av den... men garaget jag har den i är inte så varm kan det bero på det??? plzzz kom med tips på vad jag kan göra....

Tror att din oljelampa är precis som på R1:an, en nivålampa. Prova fyll på mer olja till övre strecket.

OM nu det inte är en nivålampa, utan en tryckvarningslampa: hur länge hade du motorn igång?
Det kan ta upp till en halv minut för en lampa som är tryckstyrd att slockna.

Du ska självfallet inte köra motorn vidare med tändlampa oberoende av vilken typ det är.

Undersök!

hmmm

jag hade den igång i ca 10 minuter när jag märkte att lampan började blinka,,, det finns olja i hojen fyllde i ca 3 liter innan jag ställde av den.
fan att det alltid ska vara något;(

nikko skrev:
jag hade den igång i ca 10 minuter när jag märkte att lampan började blinka,,, det finns olja i hojen fyllde i ca 3 liter innan jag ställde av den.
fan att det alltid ska vara något;(

körde du den varm innan du bytte olja och ställde in den för vintern, annars kan det bero på det, jag menar en 1/2 des för lite olja kan göra att lampar tänds om det är en nivå styrd givare... har kollat nivån när den står rakt ?

nej

jag körde inte den varm innan olje byte. ska fan prova o ställa hojen rak imorn och se om lampan lysser ändå,,,, kan det ha något med att det är så kallt i garaget??? att oljan inte pumpar runt eller???

Är det oljetryck-lampa lr nivålampa på den? e det nivå så är det ju bara att kolla i fönstret på sidan av hojen när den står rakt. är det en tryck lampa kan det ju vara stopp alt fel på oljepumpen. värt att kolla!

nikko skrev:
jag körde inte den varm innan olje byte. ska fan prova o ställa hojen rak imorn och se om lampan lysser ändå,,,, kan det ha något med att det är så kallt i garaget??? att oljan inte pumpar runt eller???

du behöver inte oroa dig om du inte körde varm innan oljebytet :) , kan nästan garantera att du bara behöver fylla i lite mer olja "om givaren är nivå relaterad"så blir det bra, fyll i så pass så lampan slocknar, sedan kör du den varm och fyller på olja till rätt nivå i glaset när den är varm så är det klart sedan.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt