Tjöpa via netonnet? Någe bra lr?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag vill ha en mobiltelefon som Netonnet bara har i Stockholm och någon annan stad. Vill gärna ha den så fort som möjligt då jag inte har någon mobiltelefon just nu.

Hur gör jag?
Vänder jag mig till Netonnet här i Malmö imorgon och frågar om, och i så fall när dom får hem den?

Beställer jag via deras hemsida?

Någon som har beställt varor via hemsidan och vet i vilket skick dom brukar komma fram? Vill inte riskera att få hem något söndersparkat paket..
Sen ska man ange telefonnummer dag- och kvällstid när man beställer via hemsidan. Svårt då jag inte har något av det. Kan man ange föräldrarnas nummer då lr?

Hjälp önskas.

Inga problem me netonnet hittills för min del iaf...

Jag oroar mig mest för Posten. Som någon här på forumet hade hört från dom själva, Posten alltså.

"Vi tar inte ansvar för någonting."

Men förhoppningsvis embalerar Netonnet sakerna bra. Väl?:)

Köpte nyss en kamera, och den fraktades med posten - inga probs alls! Allt paketeras väl, var lugn! Tror du verkligen de skulle sälja varor som går sönder under transporten till köparen?

Om du oroar dig för frakten så är det absolut inga problem. Däremot brukar de ta en stund när det gäller garantiärenden. Men det är de knappast ensamma om... :3freak

Netonnet var väl lite av kändisar för att sälja skit förr? Typ de sunkigaste tv-apparaterna och liknande som övriga butiker inte ville sälja sen skröt de om att de var så billiga.. Kan ju ha ändrats nu.

Säkert ingen fara för frakt o liknande. Däremot tvivlar jag på deras devis "kolla hos oss först.."

Tjöpte telefonen i en annan butik. Inte för att jag inte tycker om Netonnet, men den vart billigare där. Dessutom kunde jag köpa den över disk. Hade lite frågor om den och så.
Tack för alla svar här. Ska ta med mig min nya kunskap till nästa gång det blir aktuellt att handla via internet.:)

har funkat bra att handla där dock ska man väl tänka sig för innan man köper udda märken tex centrum deras egna lågprismärke dom är billiga men dom går ofta sönder och då har dom utgått men det är inga problem att köpa en annan produkt och betala mellanskilnaden.

Har handlat ganska många gånger därifrån, och de brukar vara mycket snabba, flera gånger har prylarna kommit dagen efter, och det har aldrig varit något fel. Har iofs alltid köpt med företagspaket, men det borde väl max ta någon dag extra som vanligt paket.

Kör företagspaket så har du det dagen efter, kostar lite mer. Ljug och säg att det är till din firma och ange ett namn och dig själv som Co.

Har köpt grejer där, och det är ömsom vin ömsom vatten. Lite som elektronikens Biltema faktiskt.
Två teveapparater av deras eget märke centrum, bägge gamla bildrörsteve, har gått sönder :död
Not so good.
MEn en eloge till deras service, och att garantireparationer går fort och lätt.

Sen säljer de ju även kända märken, och det är väl inget snack om att ifall man får samma apparat billigare, ja då vet man ju oftast var man kan handla.
Givet bra service osv som jag sa, och den har jag alltid varit nöjd med.
Senaste gångerna har jag handlat direkt i en av deras lagershoppar emellertid.

köpte den här datorn som jag skriver på därifrån:) ganska så snabb leverasn, inget trasigt och allmänt smidigt tycker jag:) och angående telefon så bör väl dina föräldrars nummer funka, bara informera dem så att de vet vad de ska göra nät netonnet ringer och beklagar att din beställda vara blivit uppäten av en av de anställdas hund:D

köpte den här datorn som jag skriver på därifrån:) ganska så snabb leverasn, inget trasigt och allmänt smidigt tycker jag:) och angående telefon så bör väl dina föräldrars nummer funka, bara informera dem så att de vet vad de ska göra nät netonnet ringer och beklagar att din beställda vara blivit uppäten av en av de anställdas hund:D

Äh! Den stavar ju fel. Ganska säker på att grammatiken är fel också. Lämna tillbaka den! (Hoppas du har kvittot kvar!?)

Netonnet var väl lite av kändisar för att sälja skit förr? Typ de sunkigaste tv-apparaterna och liknande som övriga butiker inte ville sälja sen skröt de om att de var så billiga.. Kan ju ha ändrats nu.

Säkert ingen fara för frakt o liknande. Däremot tvivlar jag på deras devis "kolla hos oss först.."

De har ändrats, de säljer bra grejjer billigt me..
Köpte senast ett top of the line tgbord därifrån för de va billigast där.
Köpte samtidigt en snygg centerhögtalare ur deras fyndhörna för 200 spänn som iaf enligt mig ser mkt bra ut o låter helt okey...

Men de e ju som vanligt när man ska köpa nåt bara jämföra priser o se ifall de e nå mer man behöver samtidigt.. kanske e så att den ena saken e 500 spänn dyrare på ena stället men andra saken e 1000 spänn billigare.. ja..osv..hmm... why do I even write..

Har handlat lite av varje därifrån, har väll fungerat hyffsat, rätt snabb leverans.
Men köpte en tv nu i höst som inte stämde överenns med beskrivningen på sidan, från den dagen vi skickade tills vi fick tillbaka pengarna tog det precis en månad, lite jobbigt att ligga ute med pengar då vi blev lovad att pengarna skulle vara tillbaka på 5 arbetsdagar om vi hade swedbank.

Tjejjen är helt emot netonnet nu, men ja skulle nog kunna tänka mig att handla men inga dyrare saker så man får ligga ute med massa pengar om nått blir fel..

Bra, snabba leverenser, jag har inget att klaga på, vet ej hur de är om man måste reklamera något:confused:

Back