Tjöpa KTM eller modda gammelstånkan

Moe

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
TT600E -97
Nu är våren här och hojen har väckts ur sitt vinteride :) Är dock inte riktigt nöjd med den i nuvarande skick och har därför två alternativ:

1. Sälja skiten, en TT600E -97, ca 1000 mil, få ägare och i fint skick. Hur mycket skulle man kunna få för den? Sedan köpa en KTM-motard (modell får bli en senare fråga). Jag skulle kunna putta in 10-15k till utöver pengarna från Skramlahan, vad landar man på för årsmodeller då?

2. Modda befintlig järnhäst. Det som jag vill/behövs göras är att slänga på motardkit, dock så verkar detta vara ohemult dyrt (~10k?), slänga på ett slip on, byta styre, byta bakfjäder och/eller dämpare då aset säckar ihop lite väl mycket under min icke försumbara kroppshydda. ;) Kanske lite andra grejer också, typ byta plast och sånt men det är sekundärt.

Vad är er dom? Jag har tyvärr aldrig kört nån KTM-motard så jag har inga referenser vad gäller prestanda m.m. Är TT:n obeskrivligt slö i jämförelse eller skulle den kunna bli en "nästan-motard" ;)

Sälj TTn och köp en annan hoj. Att hålla på och modda för att spara några kronor blir oftast dyrt i längden. Om du nu moddar TTn kommer du ändå vilja köpa en ordentlig motard när du märker att din hoj är lite svampig i fjädringen, lite svag motor osv.

Du kanske får 25k för TTn. Lägg till 15k så har du till en lite äldre 640 kanske. Så mitt råd är att sälja TTn och lev snålt en månad eller två för att sedan köpa en 660/625.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN