Tjänstevikt på Ktm 660?

The_Riverman

Jadu...
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ktm 660 -04 + akrapovic helsystem
Någon med Ktm 660 som kan kolla upp vad tjänstevikten är? Står i reg-beviset.

Sen har jag en annan fråga om denna cykel, hur låter den med original-krök? Är den väldigt tyst då? Vill gärna att den ska låta en del..

Tjänstevikt: 130kg enl regbeviset, jag kör med original avgassystem och tycker att den låter "lagom" dvs inte för manligt, inte för mesigt :D

När jag tog bort gnistgallret så var det nästan på gränsen att man fick åka till rörken t,ex. den låter betydligt mer när du tar bort gallret så om du ska rensa röret så låt bli!! skaffa ett annat system då!

Räcerman skrev:
Tjänstevikt: 130kg enl regbeviset, jag kör med original avgassystem och tycker att den låter "lagom" dvs inte för manligt, inte för mesigt :D

130 kg bara? Det är ju ett kg mindre än torrvikten! Trodde tjänstevikten var med bensin och allt sånt inräknat också.

motardnisse skrev:
När jag tog bort gnistgallret så var det nästan på gränsen att man fick åka till rörken t,ex. den låter betydligt mer när du tar bort gallret så om du ska rensa röret så låt bli!! skaffa ett annat system då!

Ok, det gick inte att sätta tillbaka gallret alltså?

The_Riverman skrev:
Ok, det gick inte att sätta tillbaka gallret alltså?

Det får man väl knacka bort :confused:
Jag tyckte min XR lät precis lagom med öppet system rakt igenom (orginal fast med tävlingskittet på) men vissa anser ju det för mycket så det är ju personligt vad man anser låter mycket.

Jo visst går det att sätta tillbaka det men då måste du bestycka om knasaren igen!!! precis när jag skulle starta min för första gången så slog jag bort den direkt annars är ju den skitsvår att starta tyckte jag, samma sak gjorde jag med 625. det är mkt motstånd i de där gallren :D

motardnisse skrev:
Jo visst går det att sätta tillbaka det men då måste du bestycka om knasaren igen!!! precis när jag skulle starta min för första gången så slog jag bort den direkt annars är ju den skitsvår att starta tyckte jag, samma sak gjorde jag med 625. det är mkt motstånd i de där gallren :D

Vad ska man ha för munstycken när man tagit bort gallret då?

Vad var det för munstycke nu?? Du får ju med dom grejerna i ett litet plaströr när du får hojen!!

motardnisse skrev:
Vad var det för munstycke nu?? Du får ju med dom grejerna i ett litet plaströr när du får hojen!!

Jag har ju fortfarande inte fått bågen från Bike :finger vill ha nuuuuu :6surkart

Så ja!! lugna ner dig lite :D När jag köpte min 660 så ringde jag på måndagen precis efter mc mässan i göteborg till bike i trollhättan. De hade en kvar och den tog ja :D
Det är lugnt du hinner åka nästa år också om du inte passar på att köpa offroadhjul också så kan du köra hela vintern :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back