Tjänstebil med plats

Jag trodde Passat var minst samma som V70, dvs större än de flesta/alla andra personbilar.

Nu har jag inte provat senaste Passat. Men den förra hade jag i 10k mil. Den var mycket mindre I baggaget än min 02a V70 jag hade.
Idag behöver jag större än V70.

Nu har jag inte provat senaste Passat. Men den förra hade jag i 10k mil. Den var mycket mindre I baggaget än min 02a V70 jag hade.
Idag behöver jag större än V70.
Fast är någon av de bilar vi diskuterar här större än v70 interiört?

Pickis . Pay attention :tungan

Hade en Dodge 2500 med quadcab och korta flaket.
Lagom stor för att inte bli för stor.
Då vi "bara" är tre, satt vi fram alla.
Plats bak till tre till och på flaket kunde hoj, depåutrustning samt barnvagn stå utan att packa ihop på nåt krångligt sätt.

Förstår fortfarande inte varför folk ska envisas med att knöka in sig i skokartong om de samtidigt vill sitta bekvämt..

Last edited:
Pickis . Pay attention :tungan

Hade en Dodge 2500 med quadcab och korta flaket.
Lagom stor för att inte bli för stor.
Då vi "bara" är tre, satt vi fram alla.
Plats bak till tre till och på flaket kunde hoj, depåutrustning samt barnvagn stå utan att packa ihop på nåt krångligt sätt.

Förstår fortfarande inte varför folk ska envisas med att knöka in sig i skokartong om de samtidigt vill sitta bekvämt..
Subaru är väl inte större, du skrev det först, right? ;)

Sharanen jag har idag. Grand santafen. Lancian och XC90in är större än den "stora" Passaten.

Som jag säger tjänstebil med plats. Då menar jag inte en trång V70, eller BMW 5serien. Småbilar kan andra köra.

Sharanen jag har idag. Grand santafen. Lancian och XC90in är större än den "stora" Passaten.

Som jag säger tjänstebil med plats. Då menar jag inte en trång V70, eller BMW 5serien. Småbilar kan andra köra.
Jaha jag trodde de var ungefär samma invändigt, Voyager undantaget. Tack för info.

Hur är det med Pajero?

Hej!
Har 4 barn och när de var små(=barnstolar o barnvagnar) hade vi en Ford Galaxy av den senaste versionen. Som S-max fast klart mer plats.
Dock saknar den 4wd som du önskar!
Vi var supernöjda med den.

Lite inne på multivan. Men jag är rädd för buss känslan. Men grymma bilar.
Ahlambran är inte intressant när jag har en sharan istället.

- - - Updated - - -

Förmodligen en 4g dongel inbyggd som delar wifi till alla ombord.

Skitbra när man har barn som kör paddor mm. Slipper man knappa på telefonen och dela internet. Bara att köra på.

Eftersom halva sporthoj, förvisso helt frivilligt, är engagerade i frågan - kan man få fråga vad budgeten är?

Har lagt bud på en Grand Santafe. Dock måste chefen godkänna den offerten nu.

Får se hur det går, eller om jag ska kika på annat.

Audi Q7?

Suburban?

Last edited:
Mercedes E220 diesel 4MATIC automat kombi. Enligt nedanstående länk är nettopriset 363000:- och förmånsvärdet 2629:-

http://www.mercedes-benz.se/content...leeteditions/E/e_klass_kombifleetedition.html

Större bagage än V70 & co. Två extra stolar(för barn) finns som tillval, men då försvinner en del av bagaget. Takbox vid behov?

170 hk/400 nm räcker för att frakta familjen men finns annars med upp till 258 hk/620 nm. Men då kostar det förstås mer..

Last edited:
Eftersom halva sporthoj, förvisso helt frivilligt, är engagerade i frågan - kan man få fråga vad budgeten är?

7,5 pris basbelopp =)

Sen så stertchar jag den budgeten lite. Kanske man kan kalla det.
Så länge jag kan motivera så är det ok.

Mercedes E220 diesel 4MATIC automat kombi. Enligt nedanstående länk är nettopriset 363000:- och förmånsvärdet 2629:-

..

Inte ens tänkt på.
Jäkla bra tips! Ska kika på Merca så fort jag kan. Om baksätet duger I storlek dvs.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti