Tjällossning

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
tja..vad är anledningen till att dom ställer in endurotävlingar pga tjällossning...är det för att man förstör markägarens mark lr :va

moroder skrev:
tja..vad är anledningen till att dom ställer in endurotävlingar pga tjällossning...är det för att man förstör markägarens mark lr :va

Ja.

Eller nej. Det beror förmodligen på att markägaren vill släppa ut sina kor på bete så fort det är tjällossning eftersom gräset då får en slush-puppy liknande konsistens vilket alla kor är helt galna i och desutom mjölkar de bättre. :rolleyes: :rolleyes:

Som man ropar får man svar.

Jag heter Lasse skrev:
Ja.

Eller nej. Det beror förmodligen på att markägaren vill släppa ut sina kor på bete så fort det är tjällossning eftersom gräset då får en slush-puppy liknande konsistens vilket alla kor är helt galna i och desutom mjölkar de bättre. :rolleyes: :rolleyes:

Som man ropar får man svar.

Det var länge sen man körde endurotävling i en kohage :cpparty

moroder skrev:

Anledningen till att man oftast ställer in nu när tjälen går ur marken, är den att du kör sönder banan/ spåret, och sen om det fryser på igen och blir riktig tjärle, så går det ej att köra!!

ok, tack ett vettigt svar, då vet jag //marre

Hi-ho skrev:
Anledningen till att man oftast ställer in nu när tjälen går ur marken, är den att du kör sönder banan/ spåret, och sen om det fryser på igen och blir riktig tjärle, så går det ej att köra!!

moroder skrev:
ok, tack ett vettigt svar, då vet jag //marre

Känns ju som att det är -5 grader fyra dagar i rad så borde tjälen sätta sig.
Vilket mygel.. :mad:

Berra skrev:
Känns ju som att det är -5 grader fyra dagar i rad så borde tjälen sätta sig.
Vilket mygel.. :mad:

Jag och ca 150 andra förare körde sönder en bana totalt igår pga av att det inte var fruset nog. Stora delar av den slingan är bara att stänga av för gott skulle jag tro...

Back